דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הבטיחו וקיימו: החינוך הבלתי פורמלי יזכה לתוספת תקציבית של מעל 100 מיליון ש''ח

אחת מדרישותיה של מפלגת העבודה במו"מ הקואליציוני הייתה הגדלת התקצוב לחינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער. יו"ר סיעת העבודה, ח"כ רם שפע וחבריו למפלגה, יחד עם עוד מספר ח"כים מסיעות הקואליציה, הובילו את המאבק למימוש דרישה זו בתקציב המדינה. השבוע, התבשרנו כי הוחלט על העברת תוספת תקציבית משמעותית לחינוך הבלתי פורמלי, כולל תנועות הנוער הציוניות העולמיות
מחנה הללויה של "הבונים דרור" בקיץ. לאחר כ-15 שנים תנועות הנוער הציוניות העולמיות יתוקצבו גם הן
מחנה הללויה של "הבונים דרור" בקיץ. לאחר כ-15 שנים תנועות הנוער הציוניות העולמיות יתוקצבו גם הן

התקציב יאפשר וודאות תקציבית והרחבה של פעילות תנועות וארגוני הנוער, מתנדבים בחקלאות ובשנת שירות ופעילויות נוספות בתחום הבלתי פורמלי. בין הדברים שסוכמו ניתן למנות:

  • תוספת תקציב לתנועות וארגוני הנוער והכנסתה לבסיס התקציב כך שתהיה לכם יציבות וודאות כך שיוכלו לתכנן את העתיד בלי לחשוש מאי יציבות כלכלית.
  • הגדלת התמיכה בפעולת מתנדבי שנות השירות ובגרעיני הנח"ל, עבור הצמיחה במספרי המתנדבים והתאמת היקף פעולתם.
  • חיזוק חוגי הסיור והחינוך הסביבתי להעמקת החיבור לטבע והאהבה לארץ ישראל.
  • אחרי ייבוש תקציבי של כ-15 שנים, תנועות הנוער הציוניות העולמיות יוכלו לממן מלגות לנערים ונערות מעוטי יכולת בכדי שיגיעו למשלחות ותוכניות בארץ.
  • חיזוק משמעותי לחינוך הערכי בפריפריה – תוספת תקציב גם לכפרי הסטודנטים ולקבוצות המחנכים.
  • יישום מסקנות אסון צפית וחיזוק הבטיחות במכינות הקדם צבאיות, לצד תמיכה נוספת בפעילות החינוכית שלהן.

יו״ר סיעת העבודה, ח״כ רם שפע, אמר לאחר ההודעה כי "מדובר בבשורה גדולה לכל אזרחי ואזרחיות ישראל. חברי סיעת העבודה, יחד עם שותפים נוספים לקואליציה הוכיחו פעם נוספת את המחוייבות שלהם לדור הצעיר, לארגוני החינוך הבלתי פורמלי ולעתיד החברה בישראל כולה. בזכות שיתוף פעולה קואליציוני נוסף, אנחנו מאפשרים לעשרות ארגונים להתמקד בעבודה הערכית והחברתית החשובה שהם עושים בחינוך הדור הבא. החינוך ימשיך להיות בראש סדר העדיפויות שלנו".

מזכ"לית השומר הצעיר, רונית שניר אמרה בנושא: "אנחנו מברכים על הגדלת התקציבים לתנועות הנוער ולכלל החינוך הבלתי פורמלי ובמיוחד על התיקון ההיסטורי של הכנסתם לבסיס התקציב ומתן ודאות לשנים הבאות, ודאות שתאפשר לנו לתכנן קדימה את צמיחתן של תנועות הנוער ולא להיות תלויים מדי שנה בשנה במו"מ עם האוצר. אנו מודים מאוד לח"כים הרבים ממפלגות השמאל והמרכז שעשו ימים כלילות על מנת להגיע להישג החשוב הזה, ככה נראית עשייה מתוך הקואליציה! מצפים להמשך העבודה המשותפת".

שירי מדר, מנכ"לית "הבונים דרור", הודתה לח"כ שפע על פועלו בנושא: "רם עוסק בנושא במשך חודשים עם מחוייבות ורצינות שלא נתקלנו בה בעבר. הוא לקח על עצמו משימה, ואחרי 15 שנה שתנועות הנוער העולמיות לא קיבלו אגורה החזיר את התקנה לחיים. אין לנו מספיק מילים להודות על כל המאמץ, הפגישות והלחצים שהפעיל. זוהי בשורה מדהימה. רם - גאים בך".

הוספת תגובה חדשה