דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"אסוף את המעשים" - סוכות בתנועה הקיבוצית - קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית - 10.10.2014

לוגו תנועה
____________...
קצת מהשבוע בתנועה הקיבוצית
____________...
ביום שלישי האחרון התקיימה ישיבתה השנייה של המועצה הציבורית של מחלקת המשימות בתנועה הקיבוצית. עשרות המשתפפים עסקו בשאלות של מקומו וייעודו של מפעל שנות השירות בתנועה הקיבוצית, שמעו סקירה מקיפה על האתגרים וההצלחות שלו והמשיכו לבנות את חזונה ומסגרת עבודתה של המחלקה בנושא שנות השירות ונושאים נוספים. את המועצה הציבורית מוביל כיו"ר יניב שגיא, מנכ"ל גבעת חביבה בה התקיימה ישיבת המועצה.
 
 
בעוטף עזה ממשיכים לקבל אהבה ותמיכה מקיבוצים וחברים בתנועה הקיבוצית, השבוע הגיעו עשרות חברים, ילדים וצעירים מקיבוץ צובה לאירוע סוכות חגיגי בקיבוץ כרם שלום. האירוע כלל סיור של חברי צובה באזור הגדר עם רצועת עזה והסברים מפורטים על האזור ומפגש בבריכה עם חברי וילדי כרם שלום. 

 
 
____________...
לאחר עבודה מאומצת שנעשתה בחודשים האחרונים בתנועה, אני שמח לעדכן על כךשבתקופה הקרובה יעודכן הנוהל הקיים, כך שיאפשר גם לחברי קיבוץ להנות מזכאות לסיוע במשכנתאות ובתשתיות בבניה למגורים. כידוע, במשך שנים רבות לא היו זכאים חברי הקיבוצים לסיוע ממשלתי הניתן לכל אזרח, וכעת בעקבות טיפול תנועתי אינטנסיבי הדבר מתקרב לכדי פתרון. לקריאת המכתב שהוציא מטה התנועה לקיבוצים בנושא - לחצו כאן. בתוך כך חלופת האגודה  והסדרת נושא הבנייה והשיוך בתנועה הקיבוצית ממשיך להיות בראש סדר היום. צוותים מקצועיים מטעם מטה התנועה הקיבוצית בראשות עו"ד מיכי דרורי מנהל המחלקה המשפטית ורו"ח דגן לוין, ראש אגף כלכלה ומטעמה של רשות מקרקעי ישראל ממשיכים לעבוד באופן הדוק על מנת לקדם את הנושאים ולהביאם לפתרון במהירות האפשרית. בתוך כך התקיימה השבוע ישיבת צוות הקרקעות והבנייה הרחב שמלווה את המהלך, בה קיבלו המשתתפים סקירה מעמיקה ושוחחו עם האדריכל ערן מבל על נושאי התכנון ועתידם בתנועה הקיבוצית. 
 
לפני שבוע פרסמתי דברים שנאמרו במסגרת מועצת התנועה המרגשת שנערכה בשער הנגב להוקרה ותמיכה ביישובי עוטף עזה. בהמשך לבקשות רבות אני מצרף כאן (בלחיצה כאן) את הפרוטוקול המלא לעיון. והנה חלק מדבריה של תקווה טנננבאום, מזכירת קיבוץ כפר עזה: "נתבקשתי לסכם ממש בשתי דקות את "צוק איתן" מהפן הקהילתי, אז אני אקדים ואומר שהדברים שלי באמת מתייחסים ליישובי קו גדר. אלה מקומות שנופלים בהם פצמ"רים ללא התראה וגם כשיש התראה לקסאמים, מדובר בשלוש עד חמש שניות, שברור לכולנו שלא מדובר בזמן להתגונן. בנוסף לזה, נוסף איום המנהרות. לא אכביר במילים במה שעברנו, כי אני חושבת שדווקא הפורום שיושב כאן מכיר את זה היטב, כי רובכם הגדול היה איתנו, במקום. במלחמה  הזו למדנו בדרך הקשה שבישובים אלו, ההימצאות של אזרחים שאינם הכרחייםלתחזוקת הישוב, אין בה שום תועלת והיא אינה רצויה מכל זווית אפשרית. והחוכמה זה לעשות את זה בצורה מסודרת ומאורגנת ואז נחסוך לכולנו את האמירות והתמונות על בריחה ונטישה, אלא נראה את זה בגאווה כמעשה נכון וראוי ואחראי. התנועה הקיבוצית, קראה את התמונה נכונה ואת הצורך, נכנסה לתוך הואקום שנוצר והתגלתה פשוט בתפארתה. פעילי התנועה התארגנו כמו סיירת מובחרת ונתנו מענה לכלבקשה והיו עשרות אם לא מאות בקשות"
 
______60______
באירוע מרשים ומרגש אליו הגיעו מאות רבות של חברים, בנים, אורחים ושותפים חגגו השבוע בקיבוץ יפעת 60 שנה לעלייה לרגל וליסוד הקיבוץ. איתן ברושי מזכ"ל התנועה הקיבוצית ברך את הקיבוץ וסיפר על הקשרים המיוחדים לאורך כל שנות העשייה בעמק יזרעאל ובתפקידים השונים. "אתם קיבוץ גדול וחזק עם יכולות, אנרגיה ותקווה. המשיכו לגדול, לקלוט ולצמוח וליצור עבור עצמכם וסביבתכם כוחות חיים ויצירה". הערב יקיים קיבוץ אשדות יעקב מאוחד חגיגות 90 שנה להיווסדו וצפויים להשתתף אורחים רבים. 
 
 
____________...
"קיימים כבר היום שיתופי פעולה מוצלחים בין מפקחות לבין מנהלות חינוך בקיבוצים. אבל כמו בכל דבר לתודעה הציבורית מגיעים רק אי ההבנות, המחלוקות והחיכוכים.
את הדבר הזה אנחנו מעוניינים לשנות. אנו מעונינים בדיאלוג מתמיד בכדי לתת מענה לכל קהילה וקהילה בתוך מסגרת הנהלים והחוקים. נדרשת כאן יצירתיות משותפת", כך אמרה השבוע הגברת סמה חדד מה יפית, מנהלת האגף הקדם יסודי
 במשרד החינוך לעשרות רבות של מנהלות ומנהלי מערכות חינוך וגיל רך בקיבוצי הצפון. את הדברים אמרה חדד במסגרת יום עיון משותף למדור הגיל הרך בתנועה הקיבוצית, אותו מנהלת ומובילה חלי זלינגר ולאגף אותו היא מנהלת. יום העיון התרחש לראשונה ומהווה שינוי והתקדמות משמעותיים ביחסים בין משרד החינוך לבין אגף החינוך והמשימות התנועתי. גבי אסם, ראשת האגף אמרה בדבריה בכנס " אני מברכת את משרד החינוך ואת סימה חדד מה יפית באופן ספציפי על נכונותם לצעוד בדרך משותפת של יצירת מערכים נכונים ומקדמים עבור המערכות הקיבוציות. יום עיון זה הוא אבן דרך משמעותית ואני מאחלת לכולנו שעם פרוץ השנה החדשה ולאחר חודשים קשים שעברו על הקיבוצים ועל המערכות ב"צוק איתן" נזכה לשנה של התפתחות, יצירה ועשייה חינוכית משמעותית". 
 
____________0
לסיום אברך בחג שמח, ימים של יחד, משפחה וטבע ובתקווה כי עם תום החגים יתחדש הכל (מוזמנים להאזין לשיר בלחיצה)

הוספת תגובה חדשה