דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

קליטה קיבוצית במיטבה – איך עושים את זה?

הכנס שייערך ביום שלישי 4.8 בזום תחת הכותרת: "איך הכל משתלב - קליטה קיבוצית במיטבה" יעסוק בהיבטים המגוונים של תהליכי קליטה וחיבור קהילתי – היבטים רגשיים, שיח זהות, תרבות בונה קהילה, בינוי קהילה, שילוב חברים חדשים בתפקידים, נקודת המבט של נקלט ועוד ועוד. הכנס יכלול הרצאות, קבוצות דיון, למידה מהצלחות (וכישלונות) ושיתוף ברעיונות
כנס "איך הכל משתלב - קליטה קיבוצית במיטבה"

מרבית הקיבוצים בארץ נמצאים בשנים האחרונות בעיצומם של תהליכי קליטה מתמשכים. משפחות מצטרפות לקיבוץ במספרים גדולים יותר או פחות, באינטנסיביות גדולה או בעצימות נמוכה והעיסוק של הקהילה הקולטת בנושא נמצא כל הזמן על סדר היום.

תהליך הקליטה לחברות בקיבוץ מורכב משלבים רבים ושונים ומהווה אתגר למשפחות הנקלטות ולקהילה הקולטת. איכותה של חוויית הקליטה וההשתלבות בקיבוץ בשנים הראשונות חשובה במיוחד ויכולה להשפיע באופן עמוק על תחושת השייכות והמעורבות של החברים החדשים מחד, ועל הלכידות החברתית והיציבות של כלל הקהילה מאידך.

לכן, לצד העיסוק בשיווק, בנייה, הסדרים, מימון ותהליכי קבלה חשוב להשקיע משאבים, חשיבה וזמן בנושא של שילוב וחיבור החברים החדשים למקום ולקהילה לפני הקבלה לחברות ואחריה. וחשוב לא לשכוח שהדבר נכון גם אם הקיבוץ קולט רק (או בעיקר) את בניו ובנותיו וגם אם מרבית הנקלטים לא נולדו וגדלו בקיבוץ – קליטה היא תמיד תהליך רגשי שכרוך בשאלות של זהות ובאתגרי השתלבות והשתייכות.

האחריות על ניהול התהליכים הללו באופן מיטבי נמצאת בידיהם של ממלאי התפקידים המובילים בקיבוץ - רכזות/י צמ"ד וקליטה וצוותיהם, מנהלות/י קהילה, חינוך, תרבות, בריאות ורווחה, ועדות צעירים ועוד. שיתוף הפעולה בין כולם ויצירת תכנית עבודה משותפת מהווים מפתח משמעותי להצלחה.

ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בעלות, אך יש להירשם לכנס ולקבוצות הדיון.

לתוכנית הכנס: לחצו כאן

הרשמה לכנס: לחצו כאן

קישור לזום: https://zoom.us/j/95135016645

 

הוספת תגובה חדשה