דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עכשיו יותר מתמיד - עוברים לקיבוץ

ערב חג השבועות, התנועה הקיבוצית יוצאת בקמפיין לעידוד מעבר משפחות צעירות לקיבוצים בכל רחבי הארץ. תחושת הקהילתיות, התמיכה והסיוע בכל תחומי החיים, ההרגשה שאם תצטרך להתמודד עם מצוקה בריאותית או כלכלית – לא תהיה לבד, הפעילות התרבותית והמחוות החבריות - פשוט אין להם תחליף
קמפיין קליטה בקיבוצים

במסגרת הקמפיין הוקם אזור ייעודי באתר האינטרנט של התנועה ובו מפה של הקיבוצים הקולטים בכל רחבי הארץ. בתנועה מאמינים כי הקמפיין יסייע לחבר בין קיבוצים קולטים למשפחות צעירות המבקשות לבחור בדרך החיים הקיבוצית וההתעניינות הגוברת של זוגות צעירים רבים מאוד במעבר לקיבוץ בעידן שלאחר משבר הקורונה. מדובר במהלך משותף לתנועה הקיבוצית, הקיבוץ הדתי והזרם השיתופי בתנועות.

"תקופת הקורונה המחישה לנו עד כמה אנחנו ברי מזל לחיות בקיבוץ. תחושת הקהילתיות, התמיכה והסיוע בכל תחומי החיים, ההרגשה שאם תצטרך להתמודד עם מצוקה בריאותית או כלכלית – לא תהיה לבד, הפעילות התרבותית והמחוות החבריות - פשוט אין להם תחליף. גם היכולת לצאת מהבית אל סביבה ירוקה ופתוחה, אפילו בימים של ההגבלות הכי מחמירות, אפשרו לנו לעבור את השבועות האלה בלי להשתגע". את המילים האלה שמענו בשבוע שעבר מחברה חדשה באחד מקיבוצי הדרום, אמא לשלושה ילדים צעירים. אמירות דומות נשמעו בחודשים האחרונים בקיבוצים בכל רחבי הארץ, מפי חברים ותיקים וחדשים כאחד.

את התובנה הזאת, שלחברות בקיבוץ - עם הערבות ההדדית, החיבוק הקהילתי והמרחבים הפתוחים - יש ערך מיוחד, מקווים היום קיבוצים רבים לתרגם לתנופת קליטה וצמיחה דמוגרפית ולהתנעה מחודשת של תהליכי הקליטה, שנעצרו בתקופת הקורונה. המגבלות המחמירות שהשפיעו על פעילויות רבות, פגעו מאוד בתחום הקליטה ואילצו את הקיבוצים להקפיא פגישות היכרות, מהלכי שיווק ובנייה, ולהגיע לקיץ – שהוא בדרך כלל תקופת שיא של מעבר משפחות חדשות לקיבוץ, בעיכוב ניכר בתהליך.

נותנים פוש לקליטה

מתוך העמוד של קיבוצים קולטים
מתוך העמוד של קיבוצים קולטים

אל המאמץ לתמוך בקליטה לקיבוצים מצטרפת התנועה הקיבוצית, שהשיקה בשבועות האחרונים מאגר מידע ראשון מסוגו, באתר האינטרנט שלה, המוקדש כולו לפרסום וקידום הקליטה לקיבוצים. מאגר "קיבוצים קולטים", שניתן להיכנס אליו מעמוד הבית של אתר התנועה, כולל מידע כללי על הקליטה לקיבוץ המתחדש, השיתופי והדתי, מנוע חיפוש ומפה דיגיטלית דרכה ניתן להגיע לדפים של קיבוצים ספציפיים. המאגר מחולק לאזורים גאוגרפיים, שתחת כל אחד מהם מתפרסמים דפי מידע על הקיבוצים הקולטים. כל דף כזה מכיל מידע כללי על הקיבוץ, מסלול הקליטה, תמונות וסרטונים, קישורים לאתר ולפייסבוק וכמובן פרטים ליצירת קשר. כחמישים קיבוצים כבר הצטרפו למאגר (ללא עלות, כמובן) ותקוות העוסקים בקליטה בתנועה היא שרבים אחרים יתווספו אליו בזמן הקרוב.

"חשוב לנו מאוד שמאגר המידע יהפוך להיות כתובת ראשונה למתעניינים בקליטה לקיבוץ ושלכל קיבוץ שנמצא בתהליך קליטה יהיה דף באתר", מספרות איילת הריס וענת מרלא-חפץ ממחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה, שיזמו את הקמת המאגר. "הושקעה הרבה מחשבה ועבודה בלהפוך את המאגר לידידותי ונוח גם לרכזי הקליטה שמעלים אליו את החומרים והמידע וכמובן גם לנקלטים פוטנציאליים. עד כה הפידבקים מצויינים ואנחנו ממשיכות לשפר כל הזמן".  

על מנת למנף את ההזדמנות הנדירה שיצרה הקורונה לטובת חידוש מהלכי הקליטה, הוחלט בתנועה לצאת לקראת שבועות במהלך שיווקי שיקדם את הקליטה לקיבוצים: "הצמיחה הדמוגרפית בקיבוצים היא אחד מהיעדים האסטרטגיים של התנועה הקיבוצית ושל הקיבוצים עצמם," אומר מזכ"ל התנועה ניר מאיר. "הקיבוצים יצאו ממשבר הקורונה מחוזקים מתמיד, ויתרונותיה של דרך החיים הקיבוצית ברורים מאוד. למטה התנועה חשוב, במיוחד עכשיו, לתת גב וסיוע לקיבוצים בכל התחומים בהם נוצרו אתגרים ייחודיים בעקבות הקורונה. אני מאמין שהמהלך שאנחנו יוצאים אליו יחזק את המותג הקיבוצי, את גאוות היחידה שלנו הקיבוצניקים ויעודד פניות רבות למאגר ולקיבוצים עצמם".

לפרסום דף על קיבוצכם באתר – לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה