דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטה התנועה: "למדו את חוק המיסוי החדש ופעלו לפיו"

לוגו תנועה

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ראש אגף הכלכלה בתנועה, רו"ח דגן לוין ומנהל המחלקה המשפטית עו"ד מיכי דרורי שלחו אתמול (רביעי) מכתב לחברי הקיבוצים. במכתב מבקשים השלושה להמשיך ולהבהיר את השלכות חוקי המיסוי החדשים ואת הדרך להתנהל לפיהם. במכתב נכתב בין היתר: "לפני כשלושה חודשים ולאחר מו"מ ארוך ומתיש נחקקו תיקונים לפקודת מס הכנסה ולחוק הביטוח הלאומי בקשר למיסוי הקיבוץ. לאחר חקיקת החוק ערכנו סדרה של כנסים אזוריים וכן שיחות עם קיבוצים, בהם הסברנו את עקרונות היסוד עליהם התעקשנו במו"מ על מנת לשמור על מהותו ואופיו של הקיבוץ, ואת הסדר המס החדש והיתרונות שהוא מקנה לקיבוץ, השומר על רמה גבוהה של ערבות הדדית ושיתופיות. כמו כן, המלצנו ללמוד את יתרונותיו וחסרונותיו של הסדר המס החדש בסיוע רואי החשבון של הקיבוץ".
מאיר, לוין ודרורי הדגישו בפני חברי הקיבוצים כי יש להצמד להמלצות משרד רו"ח ברית פיקוח שנשלחו לקיבוצים, וביקשו להדגיש מספר עקרונות יסוד: שמירה ואף חיזוק מנגנוני הערבות ההדדית, בפרט אלו שמקורם בהכנסות מעבודה של חברי הקיבוץ, תוך מתן דגש למיסוי הפרוגרסיבי; הקפדה על העברה שוטפת וסדירה של המשכורות והתלושים של עובדי החוץ לידי הקיבוץ;  שמירה והקפדה על אורחות חיים והסדרי עבודה, המשקפים יחסי חבר-קיבוץ (בניגוד ליחסי עובד-מעביד); שמירה והעצמה של הנכסים המשותפים והפעילות הכלכלית המשותפת של הקיבוץ, ובראשם כל הקשור לקרקע, לגורמי היצור ולפעילות החקלאית.
השלושה חתמו את מכתבם וסיכמו: "אנו מאמינים כי עקרונות אלו יפים ונכונים לחיי קיבוץ, מתחדש כשיתופי, ואגב כך גם יאפשרו לקיבוץ לממש את יתרונות שיטת המס שנקבעה בחקיקה החדשה ולשמרה לעתיד".

הוספת תגובה חדשה