דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מזכ"ל התנועה בפתח כנס ההנהגות: "למרות התמיכה בכנסת ובממשלה לא נקל ראש ונמשיך ונאבק למען הקיבוצים וההתיישבות העובדת גם בשנה הבאה"

לגבי השנה החולפת אמר: "כל מי שהתמזל מזלו להיות חבר קיבוץ בשנת 2020 לא יכול היה שלא להודות למזלו הטוב. הצל"שים הם לכם – מנהיגי ומנהיגות הקיבוצים ואנשי הצח"י". מנכ"לית התנועה: "אין לי ספק כי התנועה הקיבוצית רלוונטית לחברות וחברי הקיבוצים, לממלאות וממלאי התפקידים ולקיבוצים עצמם"
מזכ"ל התנועה בפתח כנס ההנהגות: "למרות התמיכה בכנסת ובממשלה לא נקל ראש ונמשיך ונאבק למען הקיבוצים וההתיישבות העובדת גם בשנה הבאה".
צילום: דנה בר-און

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר פתח את כנס הנהגות הקיבוצים השמיני בסקירה של השנה וחצי האחרונות שעברו על הקיבוצים והתנועה הקיבוצית ואמר בין היתר: "שנת 2020 הייתה שנת הקורונה. הייתה זו שנה שטלטלה את עולמנו, היו לה השפעות שליליות מסוימות על המערכות הכלכליות שלנו, בעיקר בקיבוצים המתבססים על תיירות, אך היא הבליטה באופן מובהק ומרשים את יתרונותיה הבלתי מעורערים של הקהילה הקיבוצית בעתות משבר. כל מי שהתמזל מזלו להיות חבר קיבוץ בשנת 2020 לא יכול היה שלא להודות למזלו הטוב".

והוסיף: "אנחנו, חברי הקיבוצים מצאנו עצמנו במצב משופר מאוד יחסית 'לשאר העולם', בשלושת התחומים המרכזיים שטלטלו את עולמו של כל אדם בעולם - הבריאות – הקהילה הקיבוצית הוכיחה משמעת עצמית גבוהה וערבות הדדית של ממש ובכך דוכאו התפרצויות קורונה, מהר יותר מאשר בכל צורת ישוב אחרת בישראל.

מסתבר כי מה שהיה נכון תמיד, נותר נכון גם במשבר הקורונה וגם בתצורתם המתחדשת של מרבית קיבוצי התנועה וזו העובדה כי זמנים קשים, הכי טוב לעבור ביחד! הצל"שים הם לכם – מנהיגי ומנהיגות הקיבוצים, אנשי הצח"י יחד עם חברי הקיבוצים הצלחתם לעבור את התקופה הזאת.

הכלכלה – אף חבר קיבוץ, כולל כאלה שפרנסתם נפגעה ממש, לא מצא עצמו בחרדה כלכלית קיומית. העובדה הזאת כשלעצמה היא תעודת כבוד לקיבוצים המתחדשים שעמדו בכבוד רב במבחן הערבות ההדדית – שוב אותה ערבות הדדית.

הבדידות – אולי המארה הקשה ביותר אותה הביאה הקורונה לעולמנו, לא פקדה את חברי הקיבוצים".

מזכ"ל התנועה הזמין את נטע קדם, מנכ"לית התנועה הקיבוצית שנכנסה לתפקידה לפני חודשיים, לדבר.

קדם אמרה לקהל השומעים והשומעות בין היתר: "מוזר לי להיות על  הבמה מהצד הזה. עד לא מזמן הייתי מנהלת קהילה בקיבוצי, וכמו שאתם יודעים - אפשר לעזוב את התפקיד, אבל התפקיד לא ממש עוזב אותך.

 אין לי ספק כי התנועה הקיבוצית רלוונטית לחברות וחברי הקיבוצים, לממלאות וממלאי התפקידים ולקיבוצים עצמם.

במהלך השנים, באופן טבעי, עוסקת התנועה הקיבוצית בשאלת הרלוונטיות שלה. שאלה שכל אחת ואחד מהיושבים כאן, וגם אני כבת קיבוץ, חברת קיבוץ וממלאת תפקידים בקיבוצי, הייתי עסוקה בה, וגם עם כניסתי לתפקיד, שאלה זו מעסיקה אותי ביתר שאת".

מזכ"ל התנועה חזר לבמה וסקר את אתגרי התנועה והקיבוצים לשנה הבאה: "מהיום, אחרי החלטת הוועידה, נתחיל ונפריח את 'חבצלת החדשה'. נמלא את התפקידים בה, שימלאו תוכן בגוף שיסייע בין היתר לכלל החברה הישראלית".

והוסיף: "במהלך השנה נעדכן את חזון התנועה הקיבוצית. נזמין את כל חברות וחברי הקיבוצים להצטרף למסע, להשתתף, ליצור ולהשפיע על דרכנו המשותפת".

מאיר המשיך ואמר: "בממשלה הקודמת זכינו לתמיכה וכעת אנחנו אומנם זוכים לתמיכה פוליטית עוד יותר גדולה בממשלה וכנסת. יש לנו נציגות קיבוצית חסרת תקדים בכנסת, אבל יחד עם זאת לא נקל ראש בהמשך המאבקים למען הקיבוצים וההתיישבות העובדת. נמשיך ללוות את גיבוש ההסכמות ליישום רפורמה חקלאית מועילה, נעקוב וניקח חלק בהמשך הדיון על 'חוק מיסוי שותפויות' ועל התקנות, ניקח חלק פעיל בדיון על מדיניות האכלוס והציפוף במרחב הכפרי".

עוד אמר מזכ"ל התנועה: "נמשיך ללוות וללחוץ על קידום תהליכי השיוך בקיבוצים שבחרו בכך, נמשיך לעודד וללוות תהליכים של 'איחוד סטטוסים' בקיבוצים, נבחן דרך התמודדות מתאימה כנגד המסע הציבורי המכפיש נגדנו, נפעל לגיבוש קואליציה שתגדיר צרכים ישוביים יחודיים למרחב הכפרי ונדחוף למתן פתרונות הולמים לצרכים אלו ומקביל נמשיך לקדם כלים חדשים להתמודדות עם המציאות המשתנה סביבנו.מאיר סיכם את דבריו ואמר: "נתעקש על הקמת קיבוץ חדש ונכין כלים רלוונטים למשימה, נקדם את הרעיון הקואופרטיבי ונזניק את בנק "אופק", נתמוך ונסייע בתהליך לישום דיור קואופרטיבי, ועוד, נעודד מיזם למעורבות חברתית בחברה הישראלית, בכל קיבוץ ונפעל לקדם את תרומתם של הקיבוצים לייצור אנרגיה חליפית".

הוספת תגובה חדשה