דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לוחמי הפלמ"ח ניצחו במאבק

חאן שער הגיא- מרכז למורשת פורצי הדרך ומלווי השיירות לירושלים בתש"ח אך המאבק עוד לא הושלם!
לוגו תנועה

אחרי מאבק ממושך, הוחלט במשרד ראש הממשלה כי האתר בשער הגיא ייקרא על שם מלווי השיירות לירושלים, כפי שדרשו ותיקי הפלמ"ח, ולא על שם השר שנרצח בעת מילוי תפקידו. כעת מחפשים אתר חלופי להנצחת זאבי. ותיקי הפלמ"ח אמרו כי ימשיכו את המאבק, עד לקבלת הודעה רשמית, אותה עדיין לא קיבלו.

"הודעת משרד ראש הממשלה וכן הפגישה של חלק מוותיקי הפלמ"ח עם  יואב הורוביץ, ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, הינן חשובות ומשמחות ומסמנות התקדמות משמעותית במאבק לפיו חאן שער הגיא לא יקרא על שמו של גנדי אלא ינציח את לוחמי הפלמ"ח שפרצו את הדרך לירושלים", אמרו ראשי המאבק, והוסיפו: "יש בהודעות אלו אמירה מפורשת לגבי עמדת ראש הממשלה, לראשונה מאז הפגישה עימו ב- 1/12/2016, הכוללת 3 מרכיבים המשולבים זה בזה:
1. חאן שער הגיא יוקדש להנחלת מורשת פורצי הדרך ומלווי השיירות.
2. מרכז מורשת השר אלוף רחבעם זאבי ז"ל יועבר לאתר חלופי, בתיאום עם משפחת זאבי.
3. ראש הממשלה נחוש למצוא פתרון ולהסדיר את שני הסעיפים הקודמים עד יום הזיכרון (1/5/2017).
היות שמתחייבת החלטת ממשלה חדשה, שתבטל את החלטתה הקודמת מ- 30/10/2011 - הרי שעד אז המחאה נמשכת. עם זאת, זוהי הזדמנות טובה להודות לתנועה הקיבוצית על התמיכה והעזרה הלוגיסטית של קיבוצי הסביבה תמוז ופלמ"ח-צובה".  
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר על ההחלטה: "זהו ניצחון במאבק צודק של מי שלחמו במקום הזה ודרשו שאף אחד לא ישנה להם ולמדינת ישראל את ההיסטוריה. ההתגייסות של התנועה הקיבוצית למאבק כמו גם של דור ההמשך בעמותת הפלמ"ח איננה נגד הנצחת מורשת גנדי, אלא בעד הנצחת אלו שלחמו במקום וחירפו את חייהם למען פריצת הדרך לירושלים".
  
אנו קוראים לכם להמשיך לתמוך במחאה ולהשתתף בהפגנה ה-19 ברציפות, בשישי הקרוב, 21/4/2017, בין השעות 10-14 לצד המשוריינים בשער הגיא. לא נעצור עד שלא תתקבל החלטת ממשלה חדשה!

הוספת תגובה חדשה