דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כרמל סלע, ראש מועצת חוף הכרמל לשעבר, הלך לעולמו

מאות אנשים ליוו בצהרי יום ראשון למנוחות את כרמל סלע ז"ל, מי ששימש ראש המועצה האזורית חוף הכרמל במשך שלוש קדנציות רצופות, בין השנים 2018-2004, והלך לעולמו בטרם עת ולאחר מאבק במחלה קשה בגיל 71. אסיף איזק, ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, ספד לו: "כרמל נפרדנו היום אך המורשת והעשייה שלך יישארו איתנו לנצח"
כרמל סלע ז"ל. צילום מתוך ויקיפדיה
כרמל סלע ז"ל. צילום מתוך ויקיפדיה

כרמל סלע נולד בשנת 1950 במושב גבע כרמל, שעל שמו נקרא בשם זה, והיה הבן הזכר הראשון שנולד במושב. אביו, מרדכי ז"ל, היה ראש המועצה האזורית גם הוא, וממנו שאב כרמל את החיבור לקהילה ולעשייה הציבורית. עם שחרורו מהצבא בשנת 1973 השתלב במשק החקלאי המשפחתי שבמרכזו מטע בננות.

החל משנת 1983 שימש כחבר הנהלה במושב, יו"ר ועד המושב ונציג המושב במליאת המועצה. הוא היה אמון על פרויקט ההרחבה שהוסיף כ-100 מגרשים חדשים למושב. בשנת 2004 נבחר סלע לראש המועצה האזורית חוף הכרמל ומונה ליו"ר הוועדה הכלכלית של מרכז המועצות האזוריות, ליו"ר רשות ניקוז כרמל, ליו"ר הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה וכחבר הוועדה לשמירת הסביבה החופית. במהלך כהונתו ביצע, בין היתר, איחוד רשויות מוצלח עם היישוב עתלית ומחק גירעונות שהצטברו לפני כהונתו בסך כ-11 מיליון שקל. כמו כן, הוקמו מרכז ביטחון ומחסני חירום, מתקני טיהור השפכים במועצה, מרכז התעסוקה 'מעברים', היכל התרבות "מוזה" והספרייה.

כראש מועצה הוא התמודד עם אסון השרפה בכרמל, בו טיפל באופן אישי על מנת להבטיח שיקום הולם של היישובים כולם. בשנת 2018 החליט שלא להתמודד לקדנציה נוספת כראש מועצה ופרש. סלע היה נשוי ללאה, אב ל-3, וסב ל-7. בתו, איילת סלע יונגרמן, מרכזת את תחום קשרי הממשל במחלקה הפוליטית של התנועה הקיבוצית ומזכ"ל התנועה בחברת פעילי תנועה נוספים היו בין המשתתפים בהלוויה. פעילי ופעילות התנועה משתתפים בצערה של איילת ובצער המשפחה כולה. 

ראש המועצה האזורית חוף הכרמל, אסף איזק, ספד לו בעמוד הפייסבוק שלו: "את כרמל פגשתי לראשונה כשהייתי יו"ר וועד מקומי בקיבוץ ולאחר מכן כחבר במליאת המועצה האזורית. לא תמיד ראינו את הדברים עין בעין. אך תמיד תמיד היה ברור לשנינו כי טובת האזור לנגד עינינו. עם השנים התקרבנו אחד לשני, החשדנות התפוגגה מתוך הבנה שהגיע העת "להעברת המקל" לדור הצעיר. עשרות מפגשים ושיחות היו לנו בהם דיברנו רבות על עתיד האזור ובכלל

כרמל סלע ז"ל, יחד עם בתו איילת ומזכ"ל התנועה ניר מאיר בחנוכת הפרויקט הפוטו-וולטאי הצף במאגר הבונים בחודש אוקטובר האחרון. גם פרויקט זה לא היה בא לעולם ללא מאמציו של כרמל
כרמל סלע ז"ל (משמאל), יחד עם בתו איילת ומזכ"ל התנועה
ניר מאיר בחנוכת הפרויקט הפוטו-וולטאי הצף במאגר הבונים
בחודש אוקטובר האחרון. גם פרויקט זה לא היה בא לעולם
ללא מאמציו של כרמל

כרמל, נפרדנו היום אך המורשת והעשייה שלך יישארו איתנו לנצח. תנחומי ללאה היקרה ולמשפחה כולה. תודה גדולה ממני ואם יורשה לי גם בשם תושבות ותושבי חוף הכרמל כולה. תחסר לי כרמל. תחסר לי מאוד".

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר: "כרמל היה שותף אמיץ ורב תושייה באחד המהלכים היותר משמעותיים שיצא לי להוביל. הוא עזב אותנו מוקדם מידי באופן מכאיב ולא הוגן. אני חש שאיבדתי היום חבר ושותף. תנחומי הכנים לאיילת ולמשפחתה שאיבדו אב שהיה אדם מרשים והשאיר חותם בל ימחה על חבל ארץ שלם. יהי זכרו ברוך".

הוספת תגובה חדשה