דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית: "לא נכנעים לאלימות – ממשיכים במחאה לא אלימה על הדמוקרטיה וקוראים למפלגת השלטון לרסן את אנשיה היוצאים לפעולות נקם בקיבוצים"

בימים האחרונים הפגינו קבוצות אלימות בכניסות למספר קיבוצים, וניסו למנוע כניסה ויציאה מהם, כנקמה על השתתפות הקיבוצים במחאה נגד ההפיכה המשטרית. בנוסף, הוקמו קבוצות וואטסאפ רבות במטרה לארגן חסימות של קיבוצים בכל הארץ. נכון לשלישי בבוקר הגיעו מעטים כדי לבצע זאת בפועל, אך התנועה פועלת ביחד עם המועצות האזוריות והנהגות הקיבוצים כדי להביא לכך שאם מתקיים אירוע מסוג זה בשער, הוא יסתיים טוב מבחינת הקיבוץ
תומכי ההפיכה המשטרית חוסמים את הכניסה לגן שמואל בשבוע שעבר
תומכי ההפיכה המשטרית חוסמים את הכניסה לגן שמואל בשבוע שעבר

לאחר ישיבת מזכירות התנועה ביום ראשון פרסמה התנועה הודעה בעקבות חסימת כניסות לקיבוצים והשתלחותו הבוטה במוצאי שבת של פעיל הליכוד איציק זרקא כנגד מפגינים בצומת עין הנצי"ב. בהודעת נכתב: "אנחנו קוראים לממשלת ישראל ולמפלגת השלטון לרסן את אנשיה היוצאים למעשי נקמה בקיבוצים. לא ניכנע לאלימות ולהסתה נגדנו, ולניסיונות לפגוע ביחסי שכנות טובים בין תושבי הקיבוצים לשכניהם בערים הסמוכות. המאבק על הדמוקרטיה ועל דמותה של מדינתנו האהובה הוא בנפשנו, ובנפשם של מאות אלפי ישראלים מכל שכבות הציבור, המשתתפים חודשים ארוכים במחאה הגדולה ביותר והארוכה ביותר מאז הקמת המדינה".

עוד נכתב בהודעה: "מדובר בתקופה מורכבת ונפיצה, בה הקיבוצים הם פעם נוספת כתובת לשנאה ואלימות. לא ניגרר לפרובוקציות הללו. הכתובת לטיפול באירועים האלימים הללו היא משטרת ישראל, אשר הגיבה ופעלה מהר ובנחישות מול החוסמים. אנחנו גאים.ות לקחת חלק במאבק על הדמוקרטיה הישראלית ועל שלטון החוק – ללא אלימות, ללא הסתה וללא שנאת אחים".

מדובר בתקופה מורכבת ונפיצה, בה הקיבוצים הם פעם נוספת כתובת לשנאה ואלימות, והתנועה הקיבוצית פועלת ביחד עם המועצות האזוריות והנהגות הקיבוצים על מנת שהחסימות הפרובוקטיביות האלה יסתיימו בצורה חלקה וללא עימותים. נזכיר כי הכתובת לטיפול באירועים האלימים הללו היא משטרת ישראל, זהו תפקידה ועד כה השוטרים הגיבו מהר לקריאות וטיפלו בחוסמים. בנוסף, יש ליידע בהקדם את הרב"ש/רבש"צ ואת מנהל.ת הקהילה ולעדכן את חברי ותושבי הקיבוץ על האירוע, תוך יידועם מי מטפל בעניין מטעם הקיבוץ. הכי חשוב: לא להתעמת עם הפורעים ולא להיגרר לפרובוקציות או לאלימות פיזית או מילולית.  

הוספת תגובה חדשה