דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 6.4.2017

לוגו תנועה
 
HEADER
6.4.2017
 
מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, ראש אגף הכלכלה בתנועה, רו"ח דגן לוין ומנהל המחלקה המשפטית עו"ד מיכי דרורי שלחו אתמול (רביעי) מכתב לחברי הקיבוצים. במכתב מבקשים השלושה להמשיך ולהבהיר את השלכות חוקי המיסוי החדשים ואת הדרך להתנהל לפיהם. במכתב נכתב בין היתר: "לפני כשלושה חודשים ולאחר מו"מ ארוך ומתיש נחקקו תיקונים לפקודת מס הכנסה ולחוק הביטוח הלאומי בקשר למיסוי הקיבוץ. לאחר חקיקת החוק ערכנו סדרה של כנסים אזוריים וכן שיחות עם קיבוצים, בהם הסברנו את עקרונות היסוד עליהם התעקשנו במו"מ על מנת לשמור על מהותו ואופיו של הקיבוץ, ואת הסדר המס החדש והיתרונות שהוא מקנה לקיבוץ, השומר על רמה גבוהה של ערבות הדדית ושיתופיות. כמו כן, המלצנו ללמוד את יתרונותיו וחסרונותיו של הסדר המס החדש בסיוע רואי החשבון של הקיבוץ".
מאיר, לוין ודרורי הדגישו בפני חברי הקיבוצים כי יש להצמד להמלצות משרד רו"ח ברית פיקוח שנשלחו לקיבוצים, וביקשו להדגיש מספר עקרונות יסוד: שמירה ואף חיזוק מנגנוני הערבות ההדדית, בפרט אלו שמקורם בהכנסות מעבודה של חברי הקיבוץ, תוך מתן דגש למיסוי הפרוגרסיבי; הקפדה על העברה שוטפת וסדירה של המשכורות והתלושים של עובדי החוץ לידי הקיבוץ;  שמירה והקפדה על אורחות חיים והסדרי עבודה, המשקפים יחסי חבר-קיבוץ (בניגוד ליחסי עובד-מעביד); שמירה והעצמה של הנכסים המשותפים והפעילות הכלכלית המשותפת של הקיבוץ, ובראשם כל הקשור לקרקע, לגורמי היצור ולפעילות החקלאית.
השלושה חתמו את מכתבם וסיכמו: "אנו מאמינים כי עקרונות אלו יפים ונכונים לחיי קיבוץ, מתחדש כשיתופי, ואגב כך גם יאפשרו לקיבוץ לממש את יתרונות שיטת המס שנקבעה בחקיקה החדשה ולשמרה לעתיד".
 
_____13

ניר מאיר: "מחפשים את המודל שעל פיו תפעל התאחדות חקלאי ישראל בעתיד"
______24
שר החקלאות אורי אריאל הגיע השבוע לפגישה, אשר נערכה לבקשתו, בהתאחדות חקלאי ישראל. בפגישה נכחו מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, מזכ"ל ההתאחדות אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, מנהל המחלקה החקלאית בתנועה הקיבוצית, חיים חבלין וחקלאים מכל רחבי הארץ.
שר החקלאות פרס בפני הבאים את תוכנית העבודה שלו בכל הנוגע לבעיות החקלאות והנושאים המטרידים את החקלאים. השר אמר כי הוא רואה הנתונים של החקלאות בישראל "הצלחה אדירה", והוסיף: "אל תהיו בכיינים, הציבור אוהב מצליחנים". השר אריאל סיפר כי הממשלה מתכוונת להקים בשנים הקרובות מספר ישובים חדשים, אך אין הכוונה להקים קיבוצים או מושבים חקלאיים. בין היישובים שמנה שר החקלאות יהיו שיבולת על-יד קיבוץ בית רימון ומלכישוע, הסמוך לקיבוצים מעלה גלבוע ומירב. בנוסף, יוקמו שמונה יישובים ליהודים ושמונה לבדואים, כולם בנגב.
לאחר המפגש אמר מזכ"ל התנועה הקיבוצית: "כפי שאמרתי במועצת התנועה הקיבוצית לפני שלושה שבועות – מה שהיה בהתאחדות חקלאי ישראל הוא לא מה שיהיה. אנחנו מחפשים את המודל שעל פיו תפעל התאחדות חקלאי ישראל בעתיד".  
 
____________...
המוסד החינוכי "מבואות עירון" בבעלות הקיבוצים, עין-שמר, מענית, ברקאי ומצר זכה בפרס החינוך המוסדי לשנת תשע"ז. זו גאווה גדולה לקיבוצי הבעלות בפרט, ולתנועה הקיבוצית בכלל.

ד"ר בני פישר, מנהל המינהל לחינוך התיישבותי, פנימייתי ועליית הנוער, שהמליץ על "בית הספר בפני ועדת הפרס במשרד החינוך, אמר:
"מבואות עירון הנו מסגרת חינוכית ייחודית הכוללת בית ספר ופנימייה שמהווים פסיפס חברתי. לומדים בו תלמידים 'צברים' מקיבוצים ומושבים לצד תלמידים יוצאי אתיופיה ועולים חדשים שעלו ארצה בגפם במסגרת תכנית נעל"ה ומתגוררים במתחם בית הספר בתנאי פנימייה.
בית הספר מוביל מצוינות לימודית וחברתית ונותן מענה חינוכי מותאם אישית לכל מגוון התלמידים. כל ההחלטות הקשורות באורח החיים בבית הספר מתקבלות בשיתוף ההורים, התלמידים והצוות החינוכי דבר שיוצר שיתוף פעולה יוצא דופן בין כל הגורמים ותורם להצלחת בית הספר. אתם ראויים לפרס ואנו גאים בכם!"

אילנה אבישר, מנכ"לית "מבואות עירון": 
"קיבלנו בשמחה ובהתרגשות את החלטת משרד החינוך על זכייתנו בפרס החינוך.
אני מאמינה שהחלטת ועדת הפרס היא קודם כל הכרה בעבודה האחראית והרצינית הנעשית אצלנו, בתחום האקדמי-פדגוגי ובתחום החינוכי-חברתי שאת שניהם אנחנו מקפידים לקדם. שני הדגלים המשלבים את תפיסת עולמנו: הדגל הלימודי-אקדמי ולצידו הדגל הערכי-חברתי.
הפרס הזה ניתן קודם כל לסגל העובדים של המוסד: מחנכים, רכזי מקצוע, מורים מקצועיים, אנשי מנהלה וחצר. בזכות העבודה המשותפת של כל העובדים, בתחומם, ובזכות תרומתם של כל אחת ואחד אנחנו נמצאים במקום הזה. תודה למפקחות המינהל לחינוך התיישבותי המלוות אותנו, מירה יובל, מפקחת בית הספר ואירה קונסטינסקי, המפקחת על הפנימיות".
 
 
_____13
בשנת 2015 פורסמה הודעה בנוגע לעוול שנעשה לקבוצה של משפחות שכולות של חיילים שנפלו החל מיום 14/05/48 (ה' באייר תש"ח) ועד לשנת 1999, בדגש על אלו שנדחו על ידי משרד הבטחון בשל מועד נפילת יקיריהם קודם להקמת מערך המילואים של צה"ל (ביום 1/10/49) או משסיבות שונות אחרות. קיפוחן של משפחות אלו נובע לכאורה מהגדרת החוק, לפיה המענק ישולם רק לבני משפחתו של "חייל מילואים" שנספה וכי ברמה המשפטית – המושג הפורמלי "חייל מילואים" לא היה קיים עד לחודש אוקטובר 1949. לפיכך ועל אף הגדרת ה"תקופה המזכה" בחוק (החל מיום 14/05/48) – נותרו משפחותיהם של חללים אלו מחוץ למעגל הזכאים.
בעקבות הליכים המשפטיים שניהלו כמה עורכי דין ביניהם עו"ד שלמה רכבי (משרד עורכי דין צפורי, רכבי ושות') בשם אחד מחברי הקבוצה, ניתנה לאחרונה החלטת ביהמ"ש המחוזי בירושלים, אשר חייבה את צה"ל להכיר בחלק מחברי הקבוצה האמורה, בהתאם לקריטריונים שייקבעו ע"י צה"ל.
החלטת ביהמ"ש המחוזי מחייבת את צה"ל לבחון כל מקרה ומקרה לגופו ובהתאם לנסיבותיו של המקרה הפרטני – על מנת להכריע האם מדובר בחלל שיש לסווגו (בדיעבד) כ"חלל מילואים" אם לאו.
יש לשים לב לכך שבהתאם להוראות החוק המענק ההוני איננו ניתן באופן אוטומטי, אלא יש צורך בהגשת בקשה לקבלת המענק, לפי המועדים שנקבעו בחוק.
המועד האחרון להגשת בקשה לקבלת המענק חלף לפני כשלוש שנים (31/03/14), אולם בעקבות דיון שהתקיים ביום 27 למרץ 2017 בבית המשפט השלום בנוגע לעירעורן של חלק מהמשפחות השכולות אשר בקשתן נדחתה, החליט בית המשפט, כי ניתן להגיש מחדש את טפסי הבקשה עד לתאריך 15.5.2017  וגם בקשתו של מי שנדחה תידון בעבר תיבחן מחדש.

לפרטים נוספים מוזמנים לפנות לאירית בר נתן wm@tkz.co.il
 
 
 
____________31
_____13
____________31
באסיפת המועצה המורחבת בקיבוץ מענית שהתקיימה השבוע, התקבלה החלטה להרים תרומה על סך ארבע מאות אלף ש"ח לקרן סל"ע, זאת במטרה לעזור לקיבוצים שאינם יכולים לעמוד בתשלום הפנסיות לחבריהם.
קרן סל"ע הוקמה לצורך סיוע לחברים שקיבוצם אינו יכול לשלם את הפנסיה על-פי תקנות הערבות ההדדית ואין להם מקורות הכנסה נוספים מלבד קצבאות הביטוח הלאומי. הונה של הקרן מתבסס על מקורות תנועתיים ותרומות של קיבוצים המיישמים את הערבות ההדדית התנועתית.
רינת גלילי, העומדת בראש הקרן, בירכה על ההחלטה: "אני גאה כי לא פסה הסולידריות ברחבי התנועה הקיבוצית וכי קיבוצים שמצבם הכלכלי מאפשר זאת תורמים ברוחב לב כדי לסייע לחברי הקיבוצים שנזקקים כרגע".
יעקב בכר, חבר הקיבוץ: "פנייתה של התנועה לקיבוץ להרמת תרומה לקרן סלע התקבלה באופן אוהד. זו אינה הפעם הראשונה שמענית תורמים לקרן החשובה הזו, שבעינינו מביאה לידי ביטוי את הערבות ההדדית שבין הקיבוצים. שנזכה תמיד להיות בצד התורם. זו היא זכות גדולה".
ניר מאיר מזכ"ל התנועה סיכם ואמר: "ההחלטה של קיבוץ מענית איננה מובנת מאליה ואנחנו מודים להם מאד על כך. תרומה של סכום שכזה מקנה כמעט עוד שנת פעילות שלמה לקרן וזהו דבר גדול. אנחנו מאד שמחים שקיבוץ מענית נענה לבקשתנו ומקווים שקיבוצים נוספים שמפעליהם עשו "אקזיט" ונהנים מרווחים גדולים יצטרפו להחלטתם".
התנועה הקיבוצית וקרן סל"ע מודים לקיבוץ מענית! 
_____13
____________31
האגף החדש שהוקם בתנועה הקיבוצית, אגף צעירים ומעורבות בחברה, יחד עם היחידה לשליחות של הסוכנות היהודית, החליטו על שיתוף פעולה במגוון פעילויות, ביניהן האפשרות לצעירים בני קיבוץ לצאת כבר השנה לשליחויות במגוון אתרים וקהילות יהודיות בחו"ל.
גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית, המוביל את הקמת האגף, אומר כי מדובר בשיתוף פעולה אסטרטגי, כחלק מהמגמה להרחיב את הפעילויות המשימתית של צעירי הקיבוצים.
"זוהי שליחות ציונית ממדרגה ראשונה. הקשר עם יהודי התפוצות וההזדמנות להשפיע על דמותה וכיוון התפתחותה של יהדות העולם, הם מרכיב חשוב נוסף בפעולות שעלינו לעשות על מנת לחזור לעמדות השפעה".
לין ציין כי במסגרת ההתארגנות החדשה של האגף נוצר קשר עם גופים רבים, המעוניינים בשיתוף פעולה עם התנועה הקיבוצית, וקשרים אלה מתחילים להניב פירות: "אני שמח לומר כי הנכונות שאנחנו מגלים לשיתופי פעולה ומעורבות אקטיבית בחברה הישראלית ובעולם היהודי זוכה לתגובות אוהדות ולהיענות רחבה.
אנו קוראים לצעירי הקיבוצים, להירשם ולהגיש את מועמדותם לשליחות בחו"ל ולשלב התנסות מרתקת ועשייה ציונית כחלק מ"הטיול הגדול" לפני או אחרי הטראקים במזרח ובדרום אמריקה".
זוהי הזדמנות הנפתחת לצעירינו כחלק משיתוף הפעולה עליו הוסכם, הקדימו להירשם- מספר המקומות מוגבל!
 
 
_____13
____________31
תחיה ועמיקם אסם, השבוע בקיבוץ אפיקים
עשרות בני משפחה וחברים השתתפו במסיבת יום הולדת 80 לתחיה ועמיקם אסם, שנערכה בשבת האחרונה בקיבוץ אפיקים. האירוע הוקדש להשקת ספרו של אסם "זיכרונות ופזמונות", בו כונסו שירים שכתב לאירועים פרטיים וציבוריים בעיקר לחגים ולהצגות באפיקים וכן סיפורים מתולדות חייו.
יגיל אסם, בנו של עמיקם ועורך הספר מספר על גב הספר: "בספר 38 סיפורים שנרקמו עם השנים. מהימים הראשונים שאבי זוכר את עצמו כילד קטן בליטא אצל ההורים של אמו, דרך החיים עם הוריו בתל אביב, כילד וכנער, ועד הבחירה, ביחד עם אמא שלנו תחיה, בקיבוץ אפיקים כביתם לתמיד. לצד הסיפורים שזורים שירים שכתב בתקופות ואירועים שונים- לעיתים כדעה או תגובה ולעיתים כברכה".

לצד תרומתו הגדולה לתרבות באפיקים, אסם אף כיהן כמזכיר הקיבוץ, כשליח בבוסטון וכמרכז מחלקת התכנון האסטרטגי בתק"ם בתקופתו של המזכ"ל זאב (וולוולה) שור. בין משתתפי האירוע היו ד"ר גבי אסם, מנהלת אגף חינוך ומשימות בתנועה ניר מאיר מזכ"ל התנועה הקיבוצית, מרקי לוי, מנכ"ל התנועה לשעבר, יואל מרשק, לשעבר ראש אגף משימות בתנועה ואביב לשם לשעבר דובר התנועה. מאיר בירך את אסם והודה לו על כל שנות תרומתו לתנועה הקיבוצית, הן בתפקידיו הרשמיים והן בתרומתו הרבה לתרבות הקיבוצית ועל כך אמר: "בקיבוצי שילר, דווקא הייתי ידוע ככותב המקאמות והברכות בחרוזים אבל באירוע מסוג זה אני נזכר בבחור שפעם בא להרצות על מבול ואמרו לו 'תזהר! נח בקהל'- לכן גם אני הפעם החלטתי שלא להסתכן ורק להודות לעמיקם על כל מה שעשה ולהרגיע אותו שהדור השלישי והרביעי, גם במשפחתו שלו, כבר נושאים יפה בעול שהתחיל הוא, ושזה הזמן עבורו ועבור תחיה אשתו ליהנות מהחיים".
אסם הודה לתנועה הקיבוצית שהשתתפה יחד עם קרן קיציס, במימון הספר.
בתוכנית האומנותית שר אמוץ ברונטמן (בן אפיקים, לשעבר חבר בלהקת הנח"ל ובלהקת "הבחורים מאפיקים") שירים שהלחין למילותיו של אסם לאורך השנים. בסיום הודו בני הזוג בחום למברכים, ואיחלו לעצמם עוד הרבה שנים של פעילות והנאה מהנכדים והמשפחה כולה.
 
 
_____13
____________31
לאחר חג הפסח ייפתח בתנועה הקיבוצית קורס דוברי ודוברות קיבוצים.  
הקורס יחשוף בפני המשתתפים את עולמות הדוברות והתקשורת ויכשיר אותם להתמודד מול אתגרים תקשורתיים הנוגעים לחיי היומיום בקיבוץ ובקהילה תוך הבנת הזירה התקשורתית הכוללת. בין היתר יכשיר הקורס את משתתפיו בעבודת דוברות לרבות ייזום מהלכים תקשורתיים חיוביים על הקיבוץ בכלי התקשורת וניהול מצבי משבר תקשורתיים.
במהלך הקורס יפגשו המשתתפים והמשתתפות עם אנשי מקצוע מ"השטח" שיסייעו להם, לצד ההרצאות המקצועיות, להבין את מהות הקשר בין התקשורת לקיבוצים וכיצד ניתן להיעזר בתקשורת לצרכים פנימיים של כל קיבוץ וקיבוץ.
הנושאים שיועברו בקורס יכללו, בין היתר: תפקידו של דובר הקיבוץ ותפקיד דובר התנועה הקיבוצית; התנועה הקיבוצית – אתגרים הסברתיים; התקשורת הישראלית ויחסינו איתה כאזרחים וכקיבוצים; משמעות ודרכי השימוש בכלי תקשורת פנימיים וחיצוניים לחיזוק הקהילה; חיזוק התקשורת הפנים קיבוצית- העברת מסרים וניהול אתר; ניהול משבר תקשורתי - התקשורת הפנימית והחיצונית: עקרונות וסימולציה; החיים במרחב הוירטואלי: שימוש מושכל במדיות חברתיות לצרכים פנימיים וחיצוניים.
הקורס יתקיים בבית התנועה הקיבוצית, ליאונרדו דה וינצי 13, תל אביב.
אוכלוסיית היעד: מנהלי קהילה, חבר/ה בצוות צח"י,  חבר/ת קיבוץ שהקיבוץ מעוניין למנות אותו/ אותה כמי שייצג את הקיבוץ מול התקשורת הפנימית והחיצונית בשגרה ובחירום.
 
משך הקורס:  4 מפגשים. תאריכים: 8.5.17, 15.5.17, 22.5.17, 29.5.17 - 9:00-15:00
עלות הקורס למשתתפ/ת: 1,000 ₪. למשתתפ/ת שני מאותו הקיבוץ: 800 ₪
לפרטים והרשמה: hr@tkz.co.il - שלומית צימרינג, פיתוח הון אנושי
 
 
_____13
 תרבות, חברים, תרבות
"התרבות בקיבוץ יוצרת לכידות חברתית שמסייעת להתמודד עם משברים וקשיים חברתיים וכלכליים"
____________31
שבועות בקיבוץ. צילום: יעל בריל
 
ימי החג, חול המועד ואירועי התרבות הרבים מסביבנו - הן בציבור הכללי והן בקיבוצים - מזכירים לנו בקהילות הקיבוציות כי אנחנו נהנים מחיי תרבות עשירים בכל ימות השנה. 'מטה התרבות' בתנועה הקיבוצית מתווה דרך ועושה כמיטב יכולתו להיות הכתובת המקצועית והרלוונטית לרכזי התרבות ולקיבוצים. מי שעומדת בראש המטה בשמונה השנים האחרונות  היא ריקי רז (יפעת), ויחד איתה במטה עובדת רינה בן-סימון (חצרים) האמונה על הקשר עם השטח.
 
ריקי, למה בעצם התנועה צריכה 'מטה תרבות'?
"הקהילה הקיבוצית, באורחות חייה המיוחדים וביצירתה התרבותית, הינה חוליה נוספת וייחודית בשושלת הדורות היהודים. הקהילה מבטאת את ייחודה זה בחגים ובמועדים וכן בפעילותה התרבותית- חברתית לאורך השנה. אני מאמינה בכוחה של התרבות ובמיצוב התרבות ככלי עיקרי לבינוי קהילה ומשום כך, שמנו לנו למטרה להוות מטה יוזם, מוביל ומסייע, ביצירת התנאים לקיום פעילות תרבותית - חברתית בקהילה הקיבוצית וכל זאת בדגש על העצמה ופיתוח המודעות לחשיבות הפעילות התרבותית חברתית בקהילה הקיבוצית בעיקר בקרב הנהגת הקיבוץ. המטה עוסק בהנחיה, ליווי, הפצת ידע ומידע, הכשרה, העשרה, העצמה והקניית כלי עבודה עדכניים לרכזי התרבות או החג ובנוסף הפקה בפועל של כלל האירועים התנועתיים".
 
האם לדעתך בשנים האחרונות ניתן להבחין בתנועה הקיבוצית בתפיסה שונה בכל הנוגע לנושא התרבות?
"לאור תהליכי השינוי וההתחדשות אשר עברו על הקיבוצים והעיסוק למעלה מ- 20 שנה ב'הישרדות כלכלית'- נזנחו ונשכחו נושאים העוסקים ברוח. תחומים שונים עברו שינויים רבים והייתה נטייה ליחס חשיבות רבה לתחום הכלכלי- עסקי ומנגד התעלמות כמעט מוחלטת מהצורך לתת את הדעת לצרכים נוספים של הקהילה ולהקצאת משאבים לתחום התרבותי - חברתי.  התא המשפחתי תפס מקום מרכזי במקום ה'יחד' של הקהילה. בקיבוצים מעין אלה, ניתן היה להבחין שנוצרו סדקים במרקם החברתי, לעיתים התפתחו ניכור, חוסר תקשורת בתוך הקהילה, כעסים ועוד.
מתוך הניסיון הרב שאנחנו מביאות לתפקיד, אנחנו מזהות בשבע השנים האחרונות שינוי מגמה ברור בתפיסה של רוב הנהגות הקיבוצים וגם של חברי הקיבוץ המכירים בחשיבות שיש לייחס לנושא התרבותי – חברתי. כמו כן, מתחזקת אצלם ההבנה - כי הפעילות התרבותית, תרבות ה'יחד' - יש לה תפקיד מרכזי בחיבור בין האוכלוסיות השונות וביצירת אקלים חברתי חיובי, זאת על-ידי פעילויות בעלות תכנים ייחודיים, שחלקן פרי מסורת יהודית ומסורת מקומית וחלקם תוצאה של רענון והתחדשות. במרבית הקיבוצים מובנים יותר מתמיד הצורך והחשיבות במינוי רכז תרבות מחויב ומקצועי (כולל הגדרת תפקידו והיקף מישרתו) והקצאת משאבים מתאימים לכך (שכר הולם ותקציב שיש בו מִתְאָם להיקף הפעילות ולגודל הקהילה).
מזכיר או מנהל קהילה חכם הרוצה להצליח בתפקידו - מבין היום יותר מתמיד כי הפעילות התרבותית מהווה כלי בידיו לקידום, שיפור וחיזוק הלכידות החברתית, הסולידאריות והערבות ההדדית ובכלל את האקלים החברתי, החשוב כאמור, לא פחות מזה הכלכלי".
  
את רואה בפעילות התרבותית השפעה גם על תחומים אחרים של חיי הקהילה?
"מהיכרות הקרובה עם השטח אנו מזהים כי בקיבוצים בהם מטפחים ומפתחים את הפעילות התרבותית - חברתית, מתפתחת קהילה חזקה יותר, קהילה בה נעים יותר וטוב יותר לחברים לחיות ביחד ולכן אף מצליחה להתמודד עם משברים וקשיים חברתיים וכלכליים - ביתר קלות ובדרכי נועם. בסופו של דבר, קהילה כזו גם מגיעה להישגים גבוהים יותר בכל התחומים. חברה שיש בה חיבורים וקשרים בין החברים, היא חברה חזקה, מתמודדת עם משברים, מסייעת לפרטים, פועלת בתחושת שיתוף, בונה עתיד טוב יותר ויוצרת קהילה איכותית וחזקה. התרבות מהווה מנוף להעצמת קהילה, לגיבוש ולכידות חברתית, ליצירת חוויה ושפה משותפת, לטיפוח יצירה ועשייה, ליצירת העשרה והנאה, לחידוש תכנים ולשימור המסורת, לאיכות חיים ייחודית, שייכות וקשר למקום. אין ספק כי - בינוי הקהילה מתרחש באמצעות התרבות! תרבות בונה קהילה!"
 
 
_____13

כתבת 'ממון' של ידיעות אחרונות, איריס ליפשיץ-קליגר, סקרה את ההנחות שמציעים מועדוני כרטיסי האשראי על הופעות הקיץ ומצאה - שווה להיות קיבוצניקים!
 
____________31
בחודשים הקרובים ישטוף את ישראל מבול הופעות של אמנים בינלאומיים מובילים. המחיר הרגיל לכרטיס נע בין 259 ל־795 שקל ויותר, תלוי כמה קרובים תהיו לבמה ועל מה תשבו. התעריף הגבוה שבהם מתייחס לישיבה בכיסאות בתוך טריבונות, למשל במופע של רוד סטיוארט. 
ובישראל, כמו בישראל, אף אחד לא אוהב לשלם מחיר "רגיל", אז בדקנו כמה יעלו כרטיסים למופעים החמים בקיץ לחברי מועדוני הצרכנות חבר, קרנות השוטרים, משקארד לחברי הקיבוצים והמושבים והייטקזון לעובדי ענף ההייטק.
הופתענו לגלות שהמושבניקים וחברי הקיבוצים החברים במועדון משקארד מקבלים הנחות משמעותיות על חלק מההופעות הגדולות יותר. לדוגמה, כרטיס למופע החד־פעמי של להקת אירוסמית' יעלה לחברי המועדון רק 199 שקל על הדשא, במקום המחיר הרגיל של 295 שקל. לעומתם, חברי מועדון קרנות השוטרים ישלמו 255 שקל על אותה הופעה על הדשא. 
למופע של רוד סטיוארט ישלמו חברי מועדון השוטרים 250 שקל אחרי הנחה, בעוד שחברי מועדון משקארד ישלמו, שוב, רק 199 שקל ‑ במקום 295 שקל מחיר מלא. עבור גאנז אנד רוזס ישלמו הקיבוצניקים והמושבניקים 20 שקל יותר (219), לעומת 305 שקל שישלמו חברי מועדון קרנות השוטרים. לבריטני ספירס, נכון לעכשיו, ישלמו החברים מהקיבוץ 240 שקל ‑ הנחה של 100 שקל מהמחיר לקהל הרחב. בשאר המועדונים לא נמכרים כרטיסים למופע הזה כרגע. 
גם בהופעות של אמנים ישראלים מצאנו פערים בעלויות הכרטיסים בין המועדונים השונים. למשל, חברי משקארד ישלמו על הופעה של שלמה ארצי בקיסריה ביולי הקרוב רק 129 שקל במקום 205 שקל. על כרטיס למופע המשותף של אהוד בנאי וברי סחרוף בלייב פארק ראשון־לציון בפסח ישלמו חברי משקארד 96 שקל בלבד, 44 שקל פחות מהמחיר המקסימלי.
 
 
 
____________31
_____13
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה