דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 4.5.2017

לוגו תנועה
HEADER
4.5.2017
 
collage_(4)
שר האוצר ומזכ"ל התנועה - פגישה ברוח טובה                                    הרצוג - יזם את הפגישה
(תמונת ארכיון)

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, נפגש הבוקר עם שר האוצר משה כחלון בנוגע לפיצוי חקלאי הגליל העליון בעקבות שנת הבצורת והקיצוץ האגרסיבי במכסות המים לחקלאות. הפגישה נערכה ביוזמתו ובתיווכו של יו"ר האופוזיציה והמחנה הציוני, יצחק הרצוג, שגם לקח חלק בפגישה. 
שר האוצר היה קשוב לבעיות שהציג מזכ"ל התנועה הקיבוצית והטיל על ראש המטה שלו, נדב שיינברג, לכנס בהקדם פגישה בין ראשי החקלאים בצפון לאנשי אגף התקציבים, כדי לדון בפיצויים, וכן על מנת לנתק כל קשר ביו פיצוי זה להמשך העיסוק בהשלכות תיקון 27 לחוק המים. 
מאיר סיכם את הפגישה ואמר: "שר האוצר מבין שאי אפשר לחסל את החקלאות בגבול הצפון, ואני שמח שהביע נכונות רבה לפיצוי החקלאים בעקבות הקיצוץ במכסות המים כפי שקרה במקרי בצורת בשנים קודמות. הפגישה הייתה טובה ופוריה ואני מאמין שבהמשך שיתוף פעולה עתידי נוכל ליישב ולהסדיר סוגיות בוערות נוספות העומדות לפתחה של התנועה הקיבוצית".
 
_____13
צפו: האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית סיפר על המילים האחרונות של ג'ולי ויינר, חיילת בודדה מקיבוץ זיקים, שנהרגה בפיגוע בשנת 2001
WhatsApp_Ima...
עין אחת לא נשארה יבשה בבנייני האומה במוצאי יום העצמאות, כאשר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש-הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט העניקו את פרס ישראל על מפעל חיים לצביקה לוי – האבא של החיילים הבודדים בתנועה הקיבוצית.
למרות מחלתו ביקש צביקה את המיקרופון וסיפר למכובדים, לנוכחים באולם ולצופי הטלוויזיה על מילותיה האחרונות של החיילת ג'ולי ויינר שהיתה חיילת מאומצת בקיבוץ זיקים ונרצחה בפיגוע בצומת אזור בשנת 2001. בקול חלש אך עוצמתי סיפר צביקה:" "היא צלצלה אליי מצומת אזור ואמרה לי 'צביקה, בוחנים אותי על התקווה, אתה רוצה לשיר איתי?'. אמרתי 'בשמחה', והיא שרה בית ואני שרתי בית, ובסוף היא שרה לבד את התקווה. כשהיא הגיעה ל'להיות עם חופשי בארצנו' קולה נגדע ויותר לא שמעתי אותה. ניסיתי לצלצל כמה פעמים והיא לא ענתה לי", המשיך לוי. "אחרי כמה דקות היה מבזק בגלי צה"ל: 'פיגוע בתחנת אוטובוס באזור, יש הרוגים'. טסתי מהר למקום הפיגוע ואמרתי להם 'יש פה חיילת בודדה הרוגה, אני אזהה לכם אותה'. וזיהיתי אותה. מילותיה האחרונות של ג'ולי ז"ל, שעלתה מצרפת, היו מילות התקווה. לכן כששרים את התקווה כל יום עצמאות, הזיכרון עולה בי". ויינר, בת 21 במותה, נרצחה בפיגוע הדריסה ביחד עם שישה חיילים נוספים ואזרחית.
 
_____13
מצדיעים למצטיינות ולמצטיינים!
____________...
מפרגנים בענק וגאים מאוד במצטייני הנשיא מהקיבוצים!
 
12 מתוך 120 החיילים שזכו היום בתעודת הצטיינות מנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הם בני ובנות קיבוצים וחיילים בודדים המאומצים בקיבוצים. החיילים המצטיינים מגיעים מקיבוצים בכל רחבי הארץ, מלהבות הבשן ויחיעם בצפון ועד נירים ומגן בעוטף עזה. שישה מתוך המצטיינים הם בני קיבוץ ושישה הם חיילים בודדים.
התנועה הקיבוצית גאה בבנותיה ובניה ובחיילים הבודדים שגם הם חלק מהתנועה, על ההערכה לה הם זוכים מצה"ל ומנשיא המדינה על שירותם הצבאי. התנועה הקיבוצית והקיבוצים חינכו תמיד ומחנכים גם היום לשירות צבאי מלא ומשמעותי, ולא בכדי גם בקרב הבנים וגם בקרב הבנות יש 98% גיוס. בכל שנה בטקס מצטייני הנשיא אפשר לראות את הפירות לכך – למרות שהאוכלוסייה הקיבוצית היא אחוז וחצי מהאוכלוסייה, עשרה אחוזים מהמצטיינים והמצטיינות הם קיבוצניקים.
לאחר הטקס, נערך אירוע הוקרה מצומצם ל-12 החיילות והחיילים ומשפחותיהם, בהשתתפות מזכ"ל התנועה ניר מאיר, ד"ר גבי אסם ראש אגף חינוך, יעל אייזנר האחראית על החיילים הבודדים בקיבוצים ואיה שגיא האחראית על גרעיני צבר בקיבוצים שהודו בשם התנועה הקיבוצית כולה, לחיילים על פועלם והצטיינותם.
ניר מאיר בירך ואמר: "כל אחד מכם, בני הקיבוצים, החיילים הבודדים וחניכי צבר, זכיתם להכרת התודה של צה"ל בזכות מי שאתם. בזכות יכולתכם והשתדלותכם ומן הסתם גם בזכות הישגיכם יוצאי הדופן. אני מניח כי מי שהנחיל לכם את כל אלה היו בעיקר הוריכם, ואני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות בשם כל הציבור בישראל, ובשם התנועה הקיבוצית כולה, גם לכם, ההורים הביולוגיים וגם למשפחות המאמצות. אנחנו גאים בכם מאוד, מתברכים בהישגיכם ומאחלים כי תמשיכו לעשות חיל איש איש בתחומו. אני משוכנע שכך אמנם יהיה".
 
_____13
ינאי רובינשטיין מנירים היה הראשון לסייע לחברי הקיבוץ שנפגעו מפגיעה ישירה של פצצת מרגמה, ביום העצמאות הוא קיבל תעודת הצטיינות מנשיא המדינה. כתב ידיעות אחרונות, מתן צורי, מספר על המצטיין מהעוטף. 
 
____________...
_____13
רוב חייה אדה סנדמאן בכלל לא ידעה על יום העצמאות. הרצון והנחישות ביחד עם בית החם שמעניקים לה משפחת ליכט וקיבוץ עין-החורש, הביאה אותה לקבל הצטיינות מנשיא המדינה
 
______24
 
____________...
רגע השיא של טקס מצטייני הנשיא השנתי התרחש כאשר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הקדיש חלק מנאומו לרב"ט סופי (סוניה) קרצ'מסקי, חיילת בודדה המתגוררת בגרעין צבר בקיבוץ יחיעם ומשרתת כעוזרת וטרינר בחיל האוויר.
"בקבוצה הזו נמצאים חיילים וחיילות שעלו לכאן לבדם, כדי להגשים את הציונות הלכה למעשה. מגיעות להם מחיאות כפיים מיוחדות. ביניהם נמצאת סופי קלצ'נסקי. הוריה לא יכלו להגיע לצערנו לכאן. אבל הם הכינו לסופי הפתעה קטנה", אמר הנשיא ריבלין. לאחר מכן הוקרנה ברכה מצולמת ממשפחתה של קלצ'נסקי, שהעלתה דמעות התרגשות על פני החיילת.
 
 
_____13
__________42
אלדד קרוק, בן קיבוץ שפיים, נפל במלחמת ששת הימים. בת כיתתו, הפזמונאית והמשוררת רחל שפירא כתבה לזכרו את השיר 'מה אברך'. המלחין יאיר רוזנבלום קרא את השיר, הלחין אותו ומאז הוא הפך לאחד הסמלים של הזכרון בישראל. שפירא, ביחד עם אחותו של אלדד ז"ל, חניק מרשק, סיפרו ליגאל מוסקו במהדורת החדשות בערוץ 2 ביום הזיכרון, על אלדד ועל השיר. מבצעת השיר עוד מימי הלהקה הצבאית, רבקה זוהר, סיפרה מדוע היה לה קשה לשיר את המילים שכתבה שפירא ואיך מפגש עם אב שכול גרם לה לחזור ולשיר אותו. 
 
 
 
מנכ"לית התנועה הודיעה על סיום תפקידה
___________59
מנכ"לית התנועה הקיבוצית, מיכל ווינברג (מסילות) הודיעה בימים האחרונים למזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, על כוונתה לסיים את תפקידה לאחר כנס ההנהגות בסוף השנה. ווינברג הודיעה כי לא תבקש להמשיך לקנדציה נוספת. מזכ"ל התנועה הביע הערכה רבה למיכל על מילוי תפקידה כמנכ"לית, אך נענה לבקשתה והודיע היום (ראשון) למזכירות התנועה כי מכרז לתפקיד ייצא בתקופה הקרובה.
סוכם עם מיכל כי תמשיך לשאת באחריות מלאה עד השלמת החלפתה, באופן מסודר, לאחר כנס ההנהגות.
 
 
_____13
____________31
אסיף איזק (החותרים) הומלץ על-ידי ועדת הגיוס הרחבה בתנועה הקיבוצית, בראשות שיבולת אדלמן, לראש האגף החדש בתנועה – אגף הצעירים ומעורבות חברתית בתנועה הקיבוצית. מזכירות התנועה החליטה להצטרף להמלצת ועדת הגיוס ורואה באסיף מועמד מתאים. אישור המינוי מותנה באישור מועצת התנועה שתתכנס ב-18.5.
 
אסיף איזק, חבר קיבוץ החותרים המכהן כיו"ר בקיבוצו, ומי שהוביל בשנה האחרונה את צוות פיתוח וקידום מנהיגות צעירה בקיבוצים ("הטורקים הצעירים").
אסיף בעל ניסיון עשיר בתחום הציבורי והמוניציפלי. בעל תואר ראשון במנהל עסקים ו- MA במשפטים.
 
אסיף איזק: "אני מודה לועדת הגיוס הרחבה ולמזכירות התנועה על הבחירה והאמון בי. אני מודע לאתגר, אולי ההיסטורי, העומד בפני האגף החדש. התנועה הקיבוצית נמצאת בפריחה מחודשת, נעשה את כל אשר יידרש על מנת להחזירה למקומה הטבעי בחברה הישראלית כנושאת הדגל הערכי המוסרי והחינוכי בחברה. הקמת אגף צעירים ומעורבות בחברה הינה אמירה ברורה וחדה של הנהלת התנועה הקיבוצית אשר רוצה לראות את צעיריה מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית. אנו נפעל בשיתוף יחד כל הגופים הרלוונטיים בחברה הישראלית על מנת להגשים יעד זה. בהזדמנות הזאת ברצוני להודות לחברי, חברי צוות 'הטורקים הצעירים' שבלעדיהם כל זה לא היה קורה".
 
____________31
קצינות לוחמות: "תנו להן הזדמנות שווה". צילום: יהודה לחיאני

צה"ל, עד כמה שאני יודעת מתיימר להיות ארגון ערכי.
אבל לאחר שקראתי על ההחלטה הבנתי מספר דברים:
צה"ל פוחד משיוויון מגדרי
פוחד מהטמעת ראייה מגדרית בארגון
פוחד מחשיבה מוכוונת לקידום שיוויון הזדמנויות.
 
אם לא נתמודד עם השאלות שעולות וצפות בארגונים בהם אני נמצאים/ות
אם לא נתעמת עם הדילמות שעמן מתמודדות נשים בצבא, לא נראה בתפקידי מפתח נשים.
נחזור לתקופה חשוכה.
 
מנסיוני, בתפקידי כמנהלת היחידה לנשים ומגדר בתנועה הקיבוצית בתנועת המושבים ובמרכז המועצות האזוריות אני יודעת עד כמה הסדנאות הללו חשובות לנשים, עד כמה הן מעבירות ממצב של עיוורון שלא באשמתן (זוהי תוצאה של הבנייה חברתית עליה גדלנו כולם/ן) למצב של מודעות, עד כמה סדנאות אלו מחוללות שינוי  ותורמות לא רק לנשים אלא לכלל החברה.
 
אנחנו 51% מכלל האוכלוסייה
אם צה"ל זה צבא הגנה לישראל שיתפקד ככזה:
כתבו, הגיבו , שתפו – אל תשבו בשקט ותעזרו לי לדאוג לכך שסדנאות אלה (אשר הופכות אותנו לערכיים ומוסריים יותר) יוחזרו לתוכנית ההכשרות.
 
 
_____13
טקס האזכרה השנתי לחללי התנועות הקיבוציות שנפלו במערכות ישראל ובפעולות האיבה
 
____________...
_____13
_____13
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה