דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

השבוע בתנועה הקיבוצית - 20.4.2017

לוגו תנועה
 
HEADER
20.4.2017
 
יד לבנים הקיבוצי לרה"מ: "תגנה מיד את מי שביזה את זכר בנינו ובנותינו"
יו"ר יד לבנים בקיבוצים ויו"ר יד לבנים במושבים ביחד עם מזכ"לי התנועות שלחו מכתב נזעם לראש הממשלה
ד"ר אירית בר-נתן, יו"ר יד-לבנים בקיבוצים, אלי טהר, יו"ר יד-לבנים במושבים ביחד עם ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ומאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים שלחו היום (חמישי) מכתב זועם לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו דרשו שיגנה את חברי הכנסת שהשתלחו השבוע בהורים השכולים בדיון בוועדה לביקורת המדינה. במכתב כתבו ראשי יד לבנים בהתיישבות העובדת: "יום יום אנחנו מתעוררים אל תוך החושך והכאב הבלתי נתפס של השכול. של אובדן בנינו ובנותינו, אחינו ואחיותינו. כמי ששכל את אחיו אין צורך לספר לך את החור העצום בגוף ובנפש, את הפצע שלא יגליד עד ליום מותנו.
הבוקר קמנו לבוקר כואב אפילו יותר מהכאב היומיומי, קמנו אחרי יום שבו נבחרי ציבור מסיעתך, אשר ממלאים מטעמך תפקידים בכירים בכנסת, ביזו את כבודינו, את כבוד יקירינו שהלכו ללא שוב.
חלקנו נולדנו בארץ הזאת, חלקנו עלינו אליה מכל קצוות תבל, נתנו למען מדינת ישראל את היקר לנו מכל, ואנחנו ממשיכים לחיות כאן כי זאת דרכנו. לא האמנו שנגיע ליום שבו יקראו לנו, כן לנו – לכולנו, "שקרנים", "מגזימנים" ועוד, זאת תוך כדי צורת דיבור צעקנית, מזלזלת ומשפילה.
3,067 שמות חקוקים על אנדרטת בני ובנות התנועה הקיבוצית אשר נפלו במלחמות ישראל ובפעולות איבה, 1330 מבני ובנות המושבים נפלו למען הגנת ישראל.
אנחנו דורשים ממך, שתגנה ללא דיחוי ובצורה שאיננה משתמעת לשתי פנים כל חבר בסיעתך וכל איש ממפלגתך שביזה את כבוד בנינו ובנותינו".

המכתב נחתם בבית מתוך שירו של אהוד מנור -
"..... לא אשתוק, כי ארצי
שינתה את פניה
לא אוותר לה,
להזכיר לה,
ואשיר כאן באוזניה
עד שתפקח את עיניה
אין לי ארץ אחרת"

"אין לנו ארץ אחרת, אך לא ניתן לנבחרי הציבור שלה להתנהג כך!" כתבו בסיכום המכתב.         
 
_____13
חברותיה של תמנע שוויקה (ברקאי) שנהרגה בשבוע שעבר בתאונת דרכים מספרות מעט על החברה שהייתה להן
טל וייזר (גן השומרון) ונעם בורלס (עין שמר), שתיים מחבורת שש הבנות שיחד עם תמנע שוויקה, שנהרגה בשבוע שעבר בתאונת דרכים, היו חבורה ידועה לכל במוסד החינוכי 'מבואות-עירון' וגם לאחר סיום לימודיהן שם, מספרות על תמנע.
"היה לתמנע מאד חשוב להגיד לחניכים שלה שהם יכולים ומסוגלים. היא נתנה תחושת מסוגלות ובטחון לכל כך הרבה אנשים. אנשים לקחו ממנה את זה שהיא אמרה להם – אתם יכולים! היא נטעה בליבם של אנשים את התקווה ואת התחושה שהכל אפשרי וכל האופציות פתוחות בפניהם. כל אחד שהיה לו אפילו קצת קשר איתה, הרגיש שהיא הקשר הכי מיוחד בחיים שלו וכמות האנשים שהגיעה לכאן בימים האחרונים רק חיזקה את זה". 

תמנע הייתה בת יחידה להוריה, ג'וליה ואיתמר, מנכ"ל קרן חבצלת. היא למדה בבית הספר "רעות" של המועצה האזורית מנשה ובמוסד החינוכי "מבואות עירון". לאחר סיום לימודיה יצאה לשנת שירות במסגרת השומר הצעיר והדריכה בקיבוצי הגליל העליון. את שירותה הצבאי עשתה ביחידת קרקל, כלוחמת וכמ"כית. עם סיום שירותה הצבאי החלה לעבוד כמדריכת נוער במוסד החינוכי "מבואות עירון".
 
0
_____13
______24
                                  מסיבת העיתונאים לחשיפת התוכנית הכלכלית, השבוע

שר האוצר, משה כחלון, הציג כידוע באמצע השבוע את תוכניתו הכלכלית לשנתיים הקרובות, תחת הכותרת: 'נטו משפחה – הכסף חוזר לציבור'. חלק מהתוכנית נוגע לסבסוד צהרונים החל משנת הלימודים הקרובה– ספטמבר 2017.
עם פרסום התוכנית התארגנו אנשי אגף החינוך בתנועה הקיבוצית ללמידת הסעיפים הנוגעים לסבסוד מערכות החינוך מגיל שלוש ועד כיתה ג' (כך על פי כללי המדינה), כך שגם חברות וחברי הקיבוצים יוכלו ליהנות מהחזר כספי זה.
לפי משרד האוצר, התכנית, שעלותה כארבעה מיליארד שקל בשנה ולא תחרוג ממסגרת התקציב, צפויה לחסוך אלפי שקלים בשנה לכל משפחה.
ראשת אגף החינוך, ד"ר גבי אסם: "כמו במקרים קודמים, אנחנו משלבים ידיים עם המועצות האזוריות ופועלים בקשר טוב עם אגף למעונות יום במשרד הכלכלה (תמ"ת) על מנת שחברי הקיבוצים יזכו גם הם לסבסוד בחינוך. אנו רואים חשיבות בשילוב מערכות החינוך החברתי בקיבוצים במסגרת סבסוד הצהרונים. המערכות שלנו נותנות מענה חינוכי קהילתי לילדי הקיבוצים ומשפחותיהם מזה שנים, כל השנה, במקצועיות, במסירות וכמענה לצורכי הילדים וההורים. צוות "שבילים" פועל במיידי לבחינת מרכיבי התכנית הכלכלית "נטו משפחה", אנו נלמד מה הן הדרישות הנגזרות ממנה וזאת על מנת שנזכה ליהנות מן התכנית, מבלי לוותר על החינוך הקיבוצי. אנו מתחייבים לעדכן במידע ובתובנות שיקדמו את השתלבותנו בתכנית הכלכלית". 
 
____________...
בפסח האחרון התארחו בבית בינ"ה בדהרמסלה שבהודו מאות מטיילים ישראלים, וחגגו את ליל הסדר ואת המימונה. הבית הוקם על ידי בינ"ה - התנועה ליהדות חברתית, שהוקמה על ידי התנועה הקיבוצית ופועלת במסגרתה. הוא משמש את המטיילים הישראלים בדהרמסלה, במשך העונות בהן פוקדים מטיילים ישראלים את האזורים הללו. בבית לומדים ממקורות ארון הספרים היהודי, חוגגים חגים, עורכים קבלות שבת, סדנאות ועוד. בליל הסדר האחרון בדהרמסלה השתתפו כ-200 מטיילים אשר לקחו חלק פעיל בהכנות עצמן, וקראו מהגדה מיוחדת שעוצבה ברוחן ובהשראתן של ההגדות הקיבוציות. 
את הבית מפעילים שליחים של בינ"ה ומלבד תרבות יהודית וישראלית ברוח חילונית ומתחדשת, עוסקים גם בארגון פעילויות התנדבות של מטיילים ומטיילות בסביבה, ברוח בינ"ה שדוגלת ב"לימוד המביא לידי מעשה" ובערכים של צדק חברתי ומעורבות בקהילה- כל מי שעובר בבית יכול גם להתנדב ולתרום בחזרה לתושבים המארחים. בשבועות הקרובים ייערכו בבית בינ"ה בדהרמסלה גם אירועי יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות - ותיקון ליל שבועות חילוני ופלורליסטי.


גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית מסכם: "בינ"ה היא אחת הפעילויות החשובות והמשפיעות ביותר של התנועה הקיבוצית בחברה הישראלית ולצערי פחות מוכרת בסביבה הפנים קיבוצית.
פעילותה המבורכת של בינ"ה במכינות הקדם צבאיות בישיבה החילונית, בהעצמה הקהילתית, בצה"ל ועוד מקבלת עתה מימד חדש הן בהיבט הגיאוגרפי והן בתחום ההשפעה עם פתיחת בית בינ"ה בהודו. מדובר בתחום שהפקרנו עד עתה לגורמים אחרים, ואנחנו נכנסים אליו לאחרונה והתגובות נהדרות.
הצלחת אירוע ליל הסדר השנה, מצטרפת לתמונה המרשימה שראינו בתקופת חגי תשרי, אז במהלך תקופה קצרה קנה לעצמו בית בינ"ה את המקום הראשון כמקום המועדף לבילוי חגי ישראל עבור המטיילים הישראלים. אני מברך על היוזמה ומעריך כי בשנים הקרובות נראה התרחבות של היוזמה גם לאתרים נוספים בהם מסתובבים צעירים ישראלים בחו"ל, בתנאי כמובן ונצליח למצוא מימון לנושא".
 
 
_____13
צעירי הקיבוצים מוזמנים עכשיו לערוץ נוסף של עשייה ציונית, מעורבות קהילתית וטיפוח תרבות וזהות יהודית ישראלית
____________...
נציגי הקהילה היהודית בגרמניה, יצרו קשר עם התנועה הקיבוצית, בחיפוש צעירים בוגרי צבא ועד גיל 27, לסיוע בחיזוק התרבות היהודית והפעילות הקהילתית בקרב הקהילה היהודית בגרמניה.
הפעילות ממומנת על ידי שירות המתנדבים ישראל- גרמניה, אשר נוסד בשנת 2015 לציון 50 שנות קשרים דיפלומטיים בין שתי המדינות. התכנית מקנה אפשרות לצעירים משתי המדינות, בגילאים 18-27, להתנדב במסגרת פרוייקטים של חברה ורווחה במדינה השנייה, לתקופה של 6 עד 12 חודשים."אתה לא תייר – אתה שגריר" זה המסר של התכנית.
תכנית ההתנדבות בגרמניה מנוהלת ע"י המשרד המרכזי לרווחה חברתית של הקהילה היהודית, והיא מאפשרת התנדבות בערים שונות בגרמניה, בקהילות מגוונות (לאו דווקא יהודיות) של צעירים, קשישים, פליטים ועוד.
בעקבות קשר שנוצר בין שירות המתנדבים לבין התנועה הקיבוצית, מציעה התנועה לצעיריה בני הקיבוצים לבדוק את התאמתם לפעילות חברתית חווייתית שונה מהמקובל, אך מאתגרת וחשובה.
הילית בן צבי, מנהלת היחידה לנשים ומגדר בתנועה הקיבוצית, שליחת התנועה בעבר המעורבת גם בפעילות תנועות הנוער בחו"ל, ואשר דרכה נוצר הקשר עם שירות המתנדבים אומרת: "השליחות הינה הזדמנות לחוויה ייחודית, המאפשרת לחוות התנסות שלא זוכים בה בכל יום, להכיר לעומק אנשים ומנהגים בחו"ל המאפשרים הרחבת אופקים וההסתכלות מזווית אחרת על מדינת ישראל".
גיל לין, המשנה למזכ"ל התנועה מוסיף: "אנחנו שמחים לפתוח ערוץ התנדבות ופעילות נוספת לצעירינו. המטרה היא למצוא מספר רב של ערוצי פעילות כך שכמעט כל צעיר וצעירה בוגרי התנועה הקיבוצית יוכלו למצוא פעילות משמעותית המתאימה לתחומי העניין והיכולות המתאימות להם. במקביל אנו פועלים למציאת פעילויות דומות שיתאימו גם לחברים המבוגרים המעוניינים להתנדב".

צעירים המעוניינים בבדיקת האפשרויות של התכנית, מוזמנים ליצור קשר ישירות עם לאורה אסתר קאזס, מנהלת התכנית בגרמניה, בדוא"ל cazes@zwst.org.
 
 
____________31
תמונת השבוע היא בעצם סרטון:
איתמר שיינמן מקיבוץ רמת יוחנן יצר סרטון מרהיב שמציג את קיבוץ גינוסר ונופי הסביבה ממעוף הציפור, כפי שמעולם לא ראיתם!
מומלץ להגביר את הווליום!
_____13
____________31
אחרי מאבק ממושך, הוחלט במשרד ראש הממשלה כי האתר בשער הגיא ייקרא על שם מלווי השיירות לירושלים, כפי שדרשו ותיקי הפלמ"ח, ולא על שם השר שנרצח בעת מילוי תפקידו. כעת מחפשים אתר חלופי להנצחת זאבי. ותיקי הפלמ"ח אמרו כי ימשיכו את המאבק, עד לקבלת הודעה רשמית, אותה עדיין לא קיבלו.

"הודעת משרד ראש הממשלה וכן הפגישה של חלק מוותיקי הפלמ"ח עם  יואב הורוביץ, ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, הינן חשובות ומשמחות ומסמנות התקדמות משמעותית במאבק לפיו חאן שער הגיא לא יקרא על שמו של גנדי אלא ינציח את לוחמי הפלמ"ח שפרצו את הדרך לירושלים", אמרו ראשי המאבק, והוסיפו: "יש בהודעות אלו אמירה מפורשת לגבי עמדת ראש הממשלה, לראשונה מאז הפגישה עימו ב- 1/12/2016, הכוללת 3 מרכיבים המשולבים זה בזה:
1. חאן שער הגיא יוקדש להנחלת מורשת פורצי הדרך ומלווי השיירות.
2. מרכז מורשת השר אלוף רחבעם זאבי ז"ל יועבר לאתר חלופי, בתיאום עם משפחת זאבי.
3. ראש הממשלה נחוש למצוא פתרון ולהסדיר את שני הסעיפים הקודמים עד יום הזיכרון (1/5/2017).
היות שמתחייבת החלטת ממשלה חדשה, שתבטל את החלטתה הקודמת מ- 30/10/2011 - הרי שעד אז המחאה נמשכת. עם זאת, זוהי הזדמנות טובה להודות לתנועה הקיבוצית על התמיכה והעזרה הלוגיסטית של קיבוצי הסביבה תמוז ופלמ"ח-צובה".  
מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר אמר על ההחלטה: "זהו ניצחון במאבק צודק של מי שלחמו במקום הזה ודרשו שאף אחד לא ישנה להם ולמדינת ישראל את ההיסטוריה. ההתגייסות של התנועה הקיבוצית למאבק כמו גם של דור ההמשך בעמותת הפלמ"ח איננה נגד הנצחת מורשת גנדי, אלא בעד הנצחת אלו שלחמו במקום וחירפו את חייהם למען פריצת הדרך לירושלים".
  
אנו קוראים לכם להמשיך לתמוך במחאה ולהשתתף בהפגנה ה-19 ברציפות, בשישי הקרוב, 21/4/2017, בין השעות 10-14 לצד המשוריינים בשער הגיא. לא נעצור עד שלא תתקבל החלטת ממשלה חדשה!
_____13
___________57
____________41
תמר, כמה שנים את חברה במזכירות התנועה?
"שירותי במזכירות שהסתיימה לאחרונה היא בעצם התקופה השנייה שאני חברה בגוף הזה.  בפעם הראשונה, לפני שלושים שנה לערך הייתי חברה מתוקף תפקידי כמנהלת מחלקת החינוך של התק"ם, בתקופת משבר הקיבוצים. עיקר תפקידי היה כרוך במשמעויות של המשבר, ובתוך כך - הקמת כלים לבחינת עלויות מוסדות החינוך הקיבוציים, ומציאת הדרכים לחיסכון ולניצול המשאבים הממלכתיים העומדים לרשותנו והקמת בתי ספר אזוריים משותפים לכמה קיבוצים.
 
את יכולה לתאר את האווירה בתנועה ובקיבוצים באותה העת?

"כאמור, היו אלה שנות המשבר, והחשש הגדול בתנועה, היה שבדרך נאבד קיבוצים שיתמוטטו ויחדלו להתקיים, במסדרונות דברו על כך שייתכן שתוך 5-10 שנים ייעלמו להם 5 קיבוצים או יותר.
כתוצאה מהמשבר, נאלצנו לצמצם מאד את פעילויות אגפי התנועה, והכיוון היה לקצץ במעורבות התנועה בנעשה בתוך הקיבוצים. מאוחר יותר הכיוון הזה קיבל גם חיזוק אידאולוגי באמירה, שהתנועה איננה הסמכות שתכתיב לכל קיבוץ איך עליו לנהל את חייו".
 
ומתי התחיל פרק ב' שלך במזכירות?

"לפני למעלה משש שנים חזרתי למזכירות התנועה, והפעם כנציגת ציבור. מצאתי תנועה אחרת לגמרי: ראשית, זו הייתה כבר התק"צ עם כל כאבי הילדות של האיחוד (כאבים אשר נמשכו אל תוך גיל ההתבגרות...).  זאת תנועה הרבה יותר קומפקטית,  עם המשך התהליכים של צמצום ההתערבות בחצרו של הקיבוץ. למדנו לסמוך על הקיבוץ שישכיל לנהל את ענייניו פנימה. סייעו בכך גם תקנות הקיבוץ המתחדש, המחייבות אותנו לאורחות חיים הולמים. יחד עם זאת זוהי עדיין תנועה של  קיבוצים, ובהם החברים, המשתייכים לקיבוץ ולתנועה על בסיס וולונטרי. זאת תנועה השומרת על הערך הבסיסי של ערבות הדדית. זאת תנועה שאינה מוותרת על אף קיבוץ! ההישג הגדול של השלמת הסדר הקיבוצים הוא ביטוי וכלי במאבק הזה".

מי שכאמור סיים גם הוא את שירותו במזכירות הוא איתי מרגלית, שכמו וולפין סיים שש שנים כנציג ציבור.  איתי, עשית לא מעט תפקידים, איך אתה רואה את השינויים שחלו בתנועה הקיבוצית בשש השנים בהם אתם חברים במזכירות?
"אלו היו שש שנים מרתקות, בעיקר בראיית העבודה השונה בין שני המזכירים שכיהנו בתפקיד, וניר שעודנו בתפקיד. יש שינויים והיו שינויים כל הזמן, בעיקר מבחינת סגנון הניהול - התקופה של וולוולה התמקדה באיחוד התנועות והרגעת ההתנגדויות למהלך הזה. מכיוון שלא מעט חברים חשו שהאיחוד היה צעד משמעותי, התנועה המאוחדת ובכלל זה המזכ"ל ניסו שלא לעשות עוד שינויים. אני מגדיר את זה בצורה מאד פשוט- וולוולה עשה את כל המאמצים שגם יאכלו את עוגה ושהיא גם תשאר שלמה, ואני כמובן זוקף זאת לזכותו. אחריו הגיע איתן ברושי שלא קיבל את הגישה הזאת, הוא איש אחר עם דעות אחרות, וזה דווקא מצא חן בעיני. הוא אמר מה שהוא חושב בלי לתת דין וחשבון. ברושי ניסה לעשות סדר בקרנות, בעיתון הקיבוץ, בסמינר הקיבוצים. זה לא היה פשוט. זה התקדם לאט, לאט, אבל דברים קרו וטוב שקרו. כמובן שבתווך גם התנועה עצמה והפעילים השתנו. ברושי ידע לחבר אנשים בתוך התנועה ואל התנועה וניר ממשיך את זה בכל הכוח. המוטיבציה של ניר והיכולת שלו להקשיב לקיבוצים ולחבר אותם לתנועה היא דבר מאד חשוב".

מה תרומת נציגי הציבור למזכירות?
"אנחנו ושאר נציגי הציבור באנו ובאים מהשטח - מהקיבוצים. נציגי הציבור לא תלויים באף אחד ולא חייבים לאף אחד שום דבר - רק לציבור חברי הקיבוצים. אין לנו שום צורך להיות דיפלומטים, וטוב שכך. אני מאד שמח שניר דאג להכנסת הצעירים. הם יודעים על מה דנים, הם מגבשים דעות יחד. למרות זאת, חשוב לי להדגיש שחשוב להביא נציגי ציבור איכותיים ולא רק בשל גיל או נתונים שאינם קשורים ליכולתם".  
 
 
_____13
____________31
בל"ג בעומר הקרוב, מחברים בין הדורות ויוצרים מסורת ישראלית חדשה.
את החג הקרוב, שיתקיים ב 13-14 במאי, נציין, יחד עם עוד מאות חבורות ברחבי הארץ, בהתאספות של צעירים "מסביב למדורה" ובמפגש ושיחה עם דובר או דוברת מדור המייסדים.
גיל מושקוביץ, רכז משימות לאומיות: "זו שנה שנייה שצומחת בישראל תרבות של מפגש בין דורי אשר מחדשת את תכני החג ומעמידה אותו על סיפורי גבורה מודרניים. כחברה שהיוותה גם את התשתית המשקית ההכרחית למלחמת השחרור וגם את חוד החנית של הכוחות הלוחמים, נראה לנו מתבקש ומובן מאליו לצרף את התנועה הקיבוצית למיזם הארצי, כבר בתחילת הדרך".
"אנו קוראים לצעירי הקיבוצים, לרכזי תרבות ולמדריכי נעורים לפנות ולהסתייע בנו כדי להפיק מעגלי צעירים אשר יפגשו דוברים מעניינים מדור מייסדי המדינה, בל"ג בעומר הקרוב". 
 
 
_____13
____________31
לאחר חג הפסח ייפתח בתנועה הקיבוצית קורס דוברי ודוברות קיבוצים.  
הקורס יחשוף בפני המשתתפים את עולמות הדוברות והתקשורת ויכשיר אותם להתמודד מול אתגרים תקשורתיים הנוגעים לחיי היומיום בקיבוץ ובקהילה תוך הבנת הזירה התקשורתית הכוללת. בין היתר יכשיר הקורס את משתתפיו בעבודת דוברות לרבות ייזום מהלכים תקשורתיים חיוביים על הקיבוץ בכלי התקשורת וניהול מצבי משבר תקשורתיים.
במהלך הקורס יפגשו המשתתפים והמשתתפות עם אנשי מקצוע מ"השטח" שיסייעו להם, לצד ההרצאות המקצועיות, להבין את מהות הקשר בין התקשורת לקיבוצים וכיצד ניתן להיעזר בתקשורת לצרכים פנימיים של כל קיבוץ וקיבוץ.
הנושאים שיועברו בקורס יכללו, בין היתר: תפקידו של דובר הקיבוץ ותפקיד דובר התנועה הקיבוצית; התנועה הקיבוצית – אתגרים הסברתיים; התקשורת הישראלית ויחסינו איתה כאזרחים וכקיבוצים; משמעות ודרכי השימוש בכלי תקשורת פנימיים וחיצוניים לחיזוק הקהילה; חיזוק התקשורת הפנים קיבוצית- העברת מסרים וניהול אתר; ניהול משבר תקשורתי - התקשורת הפנימית והחיצונית: עקרונות וסימולציה; החיים במרחב הוירטואלי: שימוש מושכל במדיות חברתיות לצרכים פנימיים וחיצוניים.
הקורס יתקיים בבית התנועה הקיבוצית, ליאונרדו דה וינצי 13, תל אביב.
אוכלוסיית היעד: מנהלי קהילה, חבר/ה בצוות צח"י,  חבר/ת קיבוץ שהקיבוץ מעוניין למנות אותו/ אותה כמי שייצג את הקיבוץ מול התקשורת הפנימית והחיצונית בשגרה ובחירום.
 
משך הקורס:  4 מפגשים. תאריכים: 8.5.17, 15.5.17, 22.5.17, 29.5.17 - 9:00-15:00
עלות הקורס למשתתפ/ת: 1,000 ₪. למשתתפ/ת שני מאותו הקיבוץ: 800 ₪
לפרטים והרשמה: hr@tkz.co.il - שלומית צימרינג, פיתוח הון אנושי
 
 
_____13
 
____________31
לכל אוהבי תרבות ואמנות, לכל הקיבוצניקים בכל הגילים, לכל יוצאי הקיבוצים, לכל אנשי הקהילה, לכל המתעניינים בחיים שיתופיים, ובאמנות כמרחב משותף ולכל מי שרוצה ליהנות משישי איכותי תרבותי מוזמנים!
הכניסה חופשית והאירוע פתוח לקהל הרחב
 
 
_____13
העצרות המרכזיות לנעילת אירועי יום הזכרון
לשואה ולגבורה
____________31
לראשונה בתולדות המדינה תארח ד"ר ענת ליבנה מנכ"לית בית לוחמי הגטאות, בעצרת המרכזית לנעילת יום השואה תשע"ז (2017), בקיבוץ לוחמי הגטאות, את הנשיא היוצא של גרמניה, יואכים גאוק יחד עם נשיא מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין. עבור בית לוחמי הגטאות ויו"ר הועד המנהל של הבית, ד"ר אריק כרמון, אשר יזם את הזמנת שני האישים, אירוע היסטורי זה יהווה הנחת היסודות להתמודדות עם לקחי השואה בדורות הבאים. 

באירוע ישאו דברים: יישאו דברים: ראובן (רובי) ריבלין, נשיא מדינת ישראל, דניאל עטר, יו"ר קרן קימת לישראל, ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, אורח כבוד: יואכים גאוק, נשיא גרמניה (היוצא).
 
מעל 10,000 איש צפויים השנה להגיע לעצרת שתתקיים באמפיתיאטרון של קיבוץ לוחמי הגטאות ביום שני 24 באפריל 2017 בין השעות 19:45 - 21:30. העצרת תתקיים בשיתוף קרן קיימת לישראל, תחת הכותרת "מדור לדרור" ותוקדש לנושא העברת האחריות לזיכרון מן הדור הראשון לדורות הבאים. בעצרת ישתתפו ניצולים ומשפחותיהם, יוצרים ומוסיקאים, תושבי הצפון, אנשי ציבור, חברי התנועה הקיבוצית, חיילים וחניכי תנועות נוער מכל רחבי הארץ . בתכנית: מעמד "יזכור" הדלקת משואות והנחת זר "חסידי אומות העולם"  ומופע מוזיקלי. את העצרת ינחה השחקן והבמאי נתן דטנר.
 
 
____________31
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, יישא השנה דברים בעצרת המרכזית לנעילת אירועי יום השואה בקיבוץ יד מרדכי. העצרת תתקיים במוצאי יום השואה, יום שני, 24 באפריל 2017, בשעה 19:30 בערב, ברחבת האנדרטה לזכרו של מרדכי אנילביץ'.
בנוסף ישאו דברים בעצרת כלת פרס ישראל לקולנוע, גילה אלמגור, וראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון. כן ישתתפו שגרירים, חברי כנסת, ראשי רשויות ומכובדים נוספים. השנה תעמוד העצרת בסימן "המסע אל משאת הנפש", כאשר את משואות הזיכרון ידליקו בני הדור השני של ניצולי השואה ומעפילי האנייה "אקסודוס", במלאת 70 שנה למסעה בדרכה לארץ ישראל.

מדי שנה מגיעים אלפים לעצרת, אנשי סגל דיפלומטי, אנשי זרועות הביטחון, בני נוער, תושבי עוטף עזה והנגב ואזרחים מכל רחבי הארץ. בשנים האחרונות, בשל המצב הביטחוני, מקבלת העצרת צביון מיוחד, של הזדהות עם תושבי עוטף עזה והדרום. קיבוץ יד- מרדכי שמצוי כ-3 ק"מ מגדר רצועת עזה, משמש, לא אחת, כמטרה לירי טילים מהרצועה. למרות המצב הביטחוני, נושאים  בגאון חברי הקיבוץ, תושבי עוטף עזה והנגב כולו, את המורשת שהנחילו לכולנו מרדכי אנילביץ' וחבריו.
 
 
_____13
מוזמנים ומוזמנות לכתוב לנו
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו. 

הוספת תגובה חדשה