דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

היי דרומה

מטה התנועה ערך ביקור מרוכז בקיבוצי הערבה הדרומית
נופי הערבה המופלאים

מדי שבוע יוצא מטה התנועה לביקור בשני קיבוצים ברחבי הארץ. השבוע הגיעו חברי המטה לקיבוצי חבל אילות שבערבה ליומיים מרוכזים של מפגש עם חמישה קיבוצים שונים, אנשים מלאי אהבה וחיבור למקום מגוריהם, נוף משגע וקצב אחר של חיים - היה דרומי במיוחד.
ביקור בערבה מעורר תמיד השראה ומחשבה. קיבוצים מיוחדים במינם, שלכל אחד מהם אופי ייחודי משלו. אנשים הגרים רחוק ממרכז הארץ, מפתחים גאוות יחידה, מוטיבציה ורצון לעצב ולהשקיע במקום מגוריהם באופן שנדיר כבר למצוא במחוזותינו. השראה שמעוררת גם את כל הסובבים אותה והשפיעה גם על פעילי מטה התנועה, אשר חזרו קצת יותר חדורי אמונה ומוטיבציה לעשייה היומיומית בתנועה. 
חבל אילות, המועצה האזורית הדרומית ביותר, מורכבת מעשרה קיבוצים (יהל, אילות, אליפז, לוטן, נאות סמדר, יטבתה, סמר, קטורה, נווה חריף, גרופית) ושני יישובים קהילתיים (באר אורה ושחרות). הסיור, בניצוחו של הרכז האזורי מטעם התנועה יהודה סלומון מקיבוץ צובה, החל במפגש במועצה, שם פגשו אנשי המטה את ראש המועצה חנן גינת מקיבוץ סמר ואת ממלאי התפקידים השונים ושמעו מהם על האתגרים שניצבים בפני המועצה המרוחקת בתחומי הקליטה והבנייה בקיבוצים, בתחומי הרפואה וההתמודדות עם מחסור ברופאי משפחה ורופאים מקצועיים, בתחומי התעסוקה במועצה, פיתוח שדה התעופה שעתיד להיפתח בשנה הבאה ועוד.
לאחר מכן, עברו פעילי התנועה לביה"ס האיזורי 'מעלה שחרות', שנמצא על גבעה רמה הצופה על יישובי הערבה ובו שוכנים ביחד בתי הספר היסודי והתיכון, בהם לומדים כל תלמידי המועצה מא' עד י"ב. מנהלת בית הספר היסודי, עליזה כהן, סיפרה כי הגבעה כבר צפופה ואין יותר היכן להוסיף כיתות, דבר שמאלץ, למשל, את שתי כיתות ו' ללמוד במבנים יבילים זמניים בשל מחסור במקום. עקב כך החלו כבר בתוכניות להעתיק את ביה"ס היסודי בצמוד למועצה, על מנת שבעוד כמה שנים יוכלו לעבור לשם וללמוד ברווחה.
מטה התנועה נפגש עם מנהלות בתי הספר, צוות המורות והמורים ושלוש תלמידות כיתה י' מקסימות. המכנה המשותף של כולם היה האהבה הגדולה לביה"ס ולמעשה המשותף והמיוחד המתרחש בו. המורות סיפרו בהתלהבות על המגמות הרבות (17 במספר) שמציע ביה"ס, על למידה משמעותית שמלווה ביציאה לעיתים קרובות לטיולים וסיורים בכל הארץ ועל קשר קרוב לכל תלמיד ותלמיד. התלמידות סיפרו בפרגון ואהבה בלתי מובנים מאליהם, על העיסוקים הרבים שלהן בביה"ס, על תרומה לקהילה הסובבת אותן, על ההדרכה בתנועת הנוער "מחנות העולים" הפועלת באזור ועל יום העבודה בקיבוץ או ביישוב בו הן גרות- זהו ביה"ס היחיד בארץ בו נשמרת עדיין מסורת "יום העבודה" וכל תלמידי התיכון מקדישים יום אחד לעבודה, ולכל אחד נמצאת המסגרת המתאימה גם אם איננו מאחד הקיבוצים. פעילי התנועה הקיבוצית ביקרו במגמות השונות, במגמת האופנה, במגמת התקשורת ותחנת הרדיו "שמעמה", בה אפילו שידרו בהתלהבות, בסדנת הנגרות המיוחדת בהדרכתו של האמן דדה מקיבוץ נאות סמדר ועוד ועוד. "נדבקנו כולנו בשמחת המקום ואיחלנו להם שרק ימשיכו באותן חדוות יצירה, מקצועיות ומסירות שנראו מכל פינה בבית הספר", סיפרו הפעילים.
בהמשך היום וביום למחרת ביקרו חברי המטה בקיבוצים גרופית, נאות סמדר, נווה חריף, לוטן ואילות, וכמו כן ערכו מפגש אזורי פתוח לכלל חברי הקיבוצים באזור ושמעו מממלאי התפקידים והחברים בקיבוצים על התלבטויות, אתגרים והתמודדויות בעיצוב הקיבוצים השונים, בקליטת חברים חדשים, בניית בתים בקיבוץ ומציאת מקורות פרנסה. 

הוספת תגובה חדשה