דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בני ובנות קיבוץ - זה שמחה

יום עיון על קליטת בנים ובנות בקיבוצים - איך מחזירים אותם הביתה? איך קולטים אותם כשהם כבר תושבים? ולמה בכלל זה כדאי? מהרו להרשם לפני היום הקובע
בני ובנות קיבוץ - זה שמחה
התמונה צולמה לפני הקורונה. למצולמים אין קשר לכתבה.

בתקופות של שגשוג ושל משבר, בקיבוצים שיתופיים ומתחדשים, במרכז ובפריפריה - מאז שהעמידו דור ראשון של בנות ובנים ועד היום, סוגיית קליטת הבנים והבנות ממשיכה להיות על סדר יומם של הקיבוצים באשר הם: בין אם הם עוסקים בשאלה איך להחזיר אותם הביתה, איך לקלוט אותם כשהם כבר פה, או בדילמה הנצחית של מה מותר הבן או הבת מהוריהם.

ביום שני  הקרוב - 23.11 בין השעות 9:00-13:00 יתקיים יום עיון שיוקדש כולו לנושא של קליטת בנות ובני קיבוץ, תחת הכותרת: "כל אלה בניי ובנותיי". את היום מארגנת מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה בתנועה הקיבוצית, והוא יעסוק בנושא מהיבטים שונים ומגוונים, כדי לאפשר שיח מעמיק וגם שיתוף ברעיונות וכלים רלוונטיים.

את היום תפתח ד"ר תמה חלפין (סמינר הקיבוצים), בהרצאה על תפיסת הקיבוץ כמשפחה ומקומה של המשפחה בקיבוץ, והמתחים שבין תפיסות אלה לבין העקרונות התקנוניים והמשפטיים המארגנים את חיי הקיבוץ. בהמשך יתקיים שיח ושיתוף עמיתים על ההיבטים הערכיים, הקהילתיים והרגשיים של קליטת בנות ובנים,. לאחריו תוקדש משבצת למאפייני הצעירים בקיבוצים ולעבודה מיטבית עם קבוצת הגיל הזאת ובין ועדת קליטה לוועדת צעירים, בהובלת רותם שניצקי (אגף צעירים בתנועה הקיבוצית) וורד שפירר (ארז).

את השטח ייצגו ארבע הרצאות טד קצרות של נציגי קיבוצים עם דוגמאות להסדרים ורעיונות שעבדו להם בתחומים שונים (קליטת בנים מההרחבה, עתודה ניהולית, הסדרי בנים ללא קליטה והסדרי קליטה לבנים באזור המרכז) ואת היום תחתום הרצאה של יעל פוקס לוי, מגשרת שתדבר על עקרונות וכלים להתמודדות עם קונפליקטים ושיח קשה במסגרת התפקיד.

איילת הריס וענת מרלא חפץ מהמחלקה לצמיחה ופיתוח קהילה, מספרות שהיום נולד מתוך צורך שעלה מהשטח, מרכזות ורכזי הקליטה שהציפו את הנושא וביקשו לעסוק בו יחד באופן מקצועי ונבנה בשותפות עם צוות היגוי של רכזות/י צמ"ד וקליטה מכל רחבי הארץ. הכנס כולל תמהיל של פרספקטיבות וכיווני מחשבה שנועדו להעשיר את העוסקים בתחום ולאפשר להם לצאת מהיום מועשרים וטעונים בכיווני עשייה.

המפגש מיועד לכל ממלאי התפקידים שעוסקים בקליטה - רכזי/ות צמ"ד וקליטה, מזכירים/מזכירות, יו"רים, רכזי/ות ועדות צעירים ועוד.

לפרטים נוספים והרשמה: http://kibbutz.org.il/he/form/kenes-tzemed

הוספת תגובה חדשה