דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"סיפור חללי הקיבוצים שזור בעבותות ברזל בהיסטוריה של תקומת ישראל המציינת השנה 75 שנים לעצמאותה"

נשיא המדינה יצחק הרצוג שלא יכל להגיע לטקס ההתייחדות השנתי עם זכרם של חללי הקיבוצים, שלח דברים מצולמים שהוקרנו במפגש המשפחות השכולות והתייחס לתרומה האדירה של הקיבוצים לביטחון המדינה

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס בדבריו לתרומה האדירה של הקיבוצים לביטחון המדינה, מעל ומעבר לגודלה של התנועה הקיבוצית באוכלוסייה: "סיפור חללי הקיבוצים שזור בעבותות ברזל בהיסטוריה של תקומת ישראל המציינת השנה 75 שנים לעצמאותה. הם היו כולם פניה היפות של הארץ, הטובים שבבנינו. התנועה הקיבוצית הייתה ועודנה מהמוסדות המזוהים ביותר עם ה"ישראליות". תמיד חדורה בשליחות ציונית, תמיד מזהה את צרכי העם ונרתמת. מעצבת תלמים ערכיים בשדותיה של החברה הישראלית, מתייצבת לדגל, נוטלת אחריות וקוראת "אחריי".  

כל אחד מכם, בני המשפחות השכולות והחברים, אוחז בלבו כאב עמוק והזיכרון נמשך ונמשך. אנו מרכינים ראשינו ביחד איתכם ויודעים שהמחיר הכבד ששילמתם מחדד לכולנו את תחושת האחריות והמחויבות אליכם, לנופלים ולדרך. לאורם של הנופלים נמשיך לנטוע, לחנך, להנחיל מורשת אבות ואמהות, להילחם על הערכים, לבנות ולהיבנות. אבן אחר אבן, לבנה אחר לבנה, נבצר בשילוב ידיים את ההתיישבות, את הביטחון ואת הדמוקרטיה של עם ישראל".

צפו בדברים ששלח הנשיא הרצוג לטקס ההתייחדות השנתי

הוספת תגובה חדשה