דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחוברים: ראשי האגפים בתנועה הקיבוצית מדברים חינוך קיבוצי

יומו השני של כנס החינוך השמיני נפתח במפגש של אנשי ונשות החינוך הקיבוצי עם "מעגל השותפים" שלו במטה התנועה הקיבוצית - ראשי האגפים האחרים. עמוס פרג'ון (כלכלה), עפרי רביב (צעירים ומעורבות בחברה), אילת גלס (חברה וקהילה) וצחי רם (רכז מחלקת הרכזים האזוריים) שוחחו עם ראשת אגף חינוך, דבי ברא"ס, על מקומה ותפקידה של מערכת החינוך עבור הבית הקיבוצי, בעבר, בהווה ובעתיד

המפגש ביקש לעורר השראה ורצון אצל משתתפי הכנס להרים טלפון (או לשלוח ווטסאפ) ולקבוע פגישה עם ממלא או ממלאת תפקיד בקיבוץ שיכול להיות שותף שלכם והוא עדיין לא כזה. המנהלת העסקית, מנהל התרבות, רכז התכנון, אחראית תחום הצעירים או יו"ר צמ"ד. ראשי האגפים בתנועה הדגימו בדבריהם כיצד סדר יומה של קהילה רב-דורית מחייב עבודה במעגל שותפים רב תחומי, מנקודת מבטם, ועודדו את מנהלות ומנהלי החינוך ליצור או לחזק עוד ממשק שיכול לתמוך בהם ולחזק את המערכת עליה הם מופקדים ומופקדות, וכתוצאה מכך את הקיבוץ כולו. 

בסיכום המפגש הדגישה דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך, ש"אומנם התפקיד של מנהלי ומנהלות החינוך בקיבוצים יכול להרגיש לעתים מאוד בודד, אך חייבים לזכור שהם לא לבד ושיש להם שותפים ושותפות שמשיטים יחד איתם את הספינה הגדולה שנקראת "קיבוץ" גם דרך מים סוערים וכשקשה לנווט. למרות התסכול שיכול להצבר, האחריות לייצר ולתחזק את החיבור הזה מוטלת עלינו, אפילו כשזה לא קל וגם אם השותפים לא תמיד הכי קלים. השותפות הזאת תיווצר רק אם ניפגש, נדבר ונרקום שפה משותפת ומשימה משותפת. אם תצטרכו גיבוי - יש לכם תמיכה ועזרה של כל אגפי התנועה איתכם ומאחוריכם. הם מחוברים לשטח בתחומים שלהם, ומדברים חינוך קיבוצי באופן משובח. חלק מהמפתחות ליצירת מעגלי השותפות בתוך הקיבוץ שלכם נמצאים גם אצלם. צאו לדרך".

צפו בווידאו המלא של המפגש מתוך כנס החינוך השמיני.

הוספת תגובה חדשה