דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

גאווה טובה - הקצינה מניר יצחק שהסבירה לנשיא ביידן על כיפת ברזל

מיד לאחר נחיתתו בנתב"ג ובתום שלב הנאומים, סקר נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, את מערכות ההגנה האווירית הישראליות, בתצוגת תכלית בנמל התעופה. מי שזכתה לשוחח עמו בזמן הסקירה ולהציג בפניו את פאר הטכנולוגיה האווירית, הייתה סגן טובה ויניק שעלתה מארצות הברית במסגרת גרעין צבר שנקלט בניר יצחק, המשרתת בתור סגנית מפקד סוללה בגדוד 137 של כיפת ברזל

טובה וויניק גדלה בסן דייגו, קליפורניה, שבארה"ב ובכיתה ח' היא הגיעה לישראל לטיול של עשרה ימים, שאחריו הבטיחה לעצמה כי תעשה עלייה ותתגייס לצה"ל. בקיץ 2017 עלתה טובה לישראל והצטרפה לגרעין צבר בניר יצחק.

כבר מראשית דרכה בצבא היה ברור החיבור בין הרצינות, הנחישות ואהבת הבית הקיבוצי. אחרי אולפן עברית היא שובצה כלוחמת כיפת ברזל במערך ההגנה האווירית. בעת שירותה הצבאי יצא לטובה מספר פעמים להפעיל את המערכת בהגנה על הבית בימים של מתיחות ביטחונית בעוטף עזה, מתוך תחושה אמיתית של הגנה על הבית. לאור הצטיינותה, יצאה טובה לקורס קצינים, בדומה לאחותה הגדולה שמשרתת גם היא כקצינה בחיל האוויר, אבל של הצבא האמריקני.

בית ניר יצחק התגאה בהישגיה וליווה אותה כל הדרך עד לדרגות הכסופות והנכספות. האנגלית הרהוטה מבית, כמו גם הלהט והאמונה שהיא במקום הנכון בהגנה על יישובי הדרום והבית הפרטי בניר יצחק, הפכו אותה לא אחת לדוברת של כיפת ברזל. כך היה באוקטובר 2020 כאשר הציגה למזכיר ההגנה האמריקאי מארק אספר שביקר בישראל את הסוללה הראשונה שארה"ב רכשה מרפאל. כך היה גם בחודש נובמבר האחרון כאשר שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, ביקרה בישראל ובמהלך הסיור הביטחוני שערכה קיבלה הסברים מטובה על מערך כיפת ברזל. "ידעתי שעליי להתגייס לכיפת ברזל כדי להגן על הקיבוץ שקיבל אותי לחיקו", סיפרה אז לשגרירה. "אחותי משרתת כקצינה בחיל האוויר האמריקני, ואני בחיל האוויר הישראלי. כל אחת מאיתנו נותנת את חלקה בהגנה על הבית – היא באמריקה, ואני בהגנה על הקיבוץ ועל הארץ", אמרה. המפגש עם הקצינה הישראלית הותיר רושם רב על השגרירה, שצייצה לאחר מכן כי ארה"ב תחדש את מלאי כיפת הברזל ותתמוך ביכולתה של ישראל להגן על עצמה.

עם סיום השירות הסדיר והמעבר לקבע טובה לא התלבטה והחליטה להמשיך להתגורר במקום שהפך לה לבית - ניר יצחק. הקיבוץ הנפלא הזה העניק לה בית במלוא מובן המילה, וחברים בקיבוץ מספרים שהיא נהייתה לגמרי חלק מהקהילה.

יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים וגרעיני צבר, אמרה: "טובה יקרה, קיבוץ ניר יצחק והתנועה הקיבוצית כולה גאים בך בעשייתך, ובתרומתך הכבירה למערך ההגנה האווירית וביטחון המדינה. זכות גדולה לנו לשמש לך לבית".

צפו בראיון של סגן טובה ויניק לדני קושמרו בחדשות 12

הוספת תגובה חדשה