דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

צוותים חינוכיים מקצועיים = מערכות חינוך וקהילות חזקות

מערכת החינוך בכלל, והקיבוצית בפרט, מבוססת ומחייבת צוות חינוכי מקצועי ולומד המכיר ומחובר אל הקהילה וערכיה, אך אנו חיים בתקופה של משבר כוח אדם משמעותי במערכות החינוך (ובכלל). חוברת השתלמויות וסדנאות פיתוח מקצועי של אגף חינוך שיצאה לאור לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג מבקשת לתת מענה לאתגר משמעותי זה

צוות מערך ההדרכה של אגף חינוך
צוות מערך ההדרכה של אגף חינוך

באגף חינוך רואים חשיבות רבה במתן תמיכה והכשרה של הצוותים ומנהלי החינוך, כי להיות איש חינוך זו פרופסיה, ולא משנה אם מדובר בעבודה בגיל הרך, בחברת הילדים, בנעורים, או בניהול מערכת חינוך קיבוצית. חיזוק תרבות הלמידה המתמשכת (למידה לאורח החיים) ייסייע בהתפתחות מקצועית הוליסטית של אנשי החינוך וכך במערכת כולה. על כן, מציע האגף חוברת המכילה מגוון רחב של קורסים וסדנאות מקצועיות ומיועדת לכלל צוותי הרצף החינוכי בקיבוצים ובמועצות האזוריות.

הקורסים והסדנאות המופיעים בחוברת, מועברים על ידי המדריכות והיועצים של מערך ההדרכה של אגף חינוך ומהווים חלק ממעטפת תמיכה והתמקצעות המוצעים לצוותי ולמנהלי החינוך של הגיל הרך והחינוך החברתי בקיבוצים. מעטפת זו כוללת, בין היתר, ליווי מקצועי למערכות חינוך על ידי מדריכות הגיל הרך ויועצי שבילים - החינוך החברתי, ליווי והנחיית פורומים, קורס מנהלות הגיל הרך באורנים, קורסי הכוון למדריכים ותכניות לתואר ראשון פרי שיתוף פעולה של אגף החינוך עם מכללות בפריסה ארצית. שמחים לעדכן שהשנה יצטרפו למעטפת גם ימי למידה אזוריים למנהלי חינוך וליו"ר הנהלות חינוך.

דבי ברא"ס, ראשת אגף חינוך: "אנחנו מבקשים לעודד ולתת רוח גבית להנהלות הקיבוצים ומנהלי החינוך בבחירה שלהם לעסוק במקצועיותה של המערכת, ולהתאים את ההכשרה המקצועית לצוותים כתפיסת עבודה מתמשכת, מתוך הבנה שחיזוק תרבות הלמידה כאורח חיים מחזקת את מקצועיותה של מערכת החינוך ואת חוסנה של הקהילה הקיבוצית".

לחצו כאן להורדת החוברת

הוספת תגובה חדשה