דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נמצאים עם הגלגלים קדימה - היכונו למסע י"ב 2022

לאחר סיומה של עונת רפסודיות שוברת שיאים שכללה לראשונה ארבעה מחזורים ובמסגרתה חצו את הכנרת כ-3000 נערים ונערות, ולאחר תקופת חגי תשרי, אגף חינוך בתנועה הקיבוצית כבר נמצא בעיצומן של ההכנות לקראת מסע י"ב 2022 שיתקיים גם השנה בחבל אילות, בתאריכים 19-22 בדצמבר. ההרשמה תפתח ביום ראשון הקרוב, 23.10, קדימה להסתער!
מדוושים ומדוושות בפארק תמנע במסע י"ב האחרון
מדוושים ומדוושות בפארק תמנע במסע י"ב האחרון

מטרתו של כל מפעל חינוכי ארצי, על פי הרציונל של אגף חינוך, היא ליצור תשתית חינוכית וארגונית המאפשרת את העיסוק בזהות האישית והקבוצתית ובחוויית ההשתייכות לקבוצה, לקיבוץ ולמדינה, לצד הצלחה אישית, קבוצתית, יישובית, אזורית ואגפית. מסע י"ב הוא אירוע שיא ברצף השנתי, כחלק מתהליך חינוכי אותו עוברים המדריכים יחד עם הי"בניקים שאותם הם מדריכים, ולו שלושה חלקים:

התחלה - ההכנות בבית ובשטח לקראת המסע
אמצעהמסע עצמו
המשך - תהליך העיבוד בבית

המסע יעסוק בהכנת הנערים והנערות לקראת תהליכי המיונים לשנת שירות, ובעידוד לעשייה חינוכית-חברתית לטובת המדינה. בנוסף, יעסקו המשתתפים והמשתתפות גם בשירות צבאי משמעותי, בפיקוד ובמנהיגות. בני ובנות הנוער ייחשפו לערכי התנועה הקיבוצית וחזונה דרך היכרות עם חבל הארץ ועם דמויות משמעותיות בחבל ובמדינה בכלל. נושאים אלו יבואו לידי ביטוי בחוברת ייעודית למדריך ובפעילויות המשולבות בו, בדמויות שיגיעו לדבר עם שכבת י"ב בטקסי הדלקת הנרות בכל ערב ובשיח עם האנשים והארגונים שיפגשו במהלך המסע.

ההיכרות של מדריכי הנוער עם החניכים היוצאים איתם למסע היא חלק מהותי מקיום מפעל חינוכי זה על כל ההיבטים שלו - חינוכיים, טכניים, ארגוניים ובטיחותיים. זוהי הזדמנות לכל העוסקים בחינוך החברתי עם בני הנוער להציב אתגרים משמעותיים לכל נער, לקבוצה, למדריך ולמנהל החינוך. הכנת המדריכים תתקיים בחבל אילות בימים 28-29 בנובמבר וההשתתפות בה מהווה תנאי ליציאת הקבוצה למסע.

ההרשמה למסע י"ב תסתיים ביום רביעי 30.11.22.

אגף חינוך נכון לתת ליווי ותמיכה ביצירת הזדמנויות לחוויות טובות ולמידה משותפת. מזמינים אתכם ואתכן לקחת חלק כמדריכים ומנהלים או כאורחים ודוברים במפגשים עם בני הנוער.

לכתבה מצורפים המסמכים הבאים

  • אישור היעדרות מלימודים
  • נהלי הרשמה ותשלום
  • ספח הרשמה
  • רשימת ציוד למסע

הוספת תגובה חדשה