דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ניהול משותף: מועצת התנועה הקיבוצית אישרה את המינוי של איילת הריס וענת מרלא לראשות אגף חברה וקהילה במשותף

מרלא (נירים) והריס (מבוא חמה) יחליפו בתפקיד את ד"ר אילת גלס, לאחר שמילאו את מקומה בשבועות האחרונים בעקבות בקשתה לסיים לפני תום כהונתה. השתיים הובילו בשנים האחרונות את מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה באגף, וסיפרו כי בכוונתן להמשיך ולחזק, יחד עם צוות האגף, את תפיסת קהילה קיבוצית במיטבה. המועצה אישרה גם את מינויה של ענת מרלא כחברה בהנהלה ובמזכירות התנועה
ניהול משותף ומשתף: איילת הריס (מימין) וענת מרלא. צילומים: דנה בר-און
ניהול משותף ומשתף: איילת הריס (מימין) וענת מרלא. צילומים: דנה בר-און

מועצת התנועה הקיבוצית בחרה ברוב מוחץ בישיבתה השלישית לשנה זו ,שהתקיימה היום (חמישי), את איילת הריס וענת מרלא לראשות אגף חברה וקהילה של התנועה הקיבוצית, בניהול משותף. השתיים יחליפו את ד"ר אילת גלס שכיהנה בתפקיד חמש שנים וחצי וסיימה לפני מספר שבועות לבקשתה, לאחר שנכנסו כממלאות מקום ובמקביל הגישו מועמדותן למילוי התפקיד בניהול משותף. איילת וענת הובילו בשנים האחרונות את מחלקת צמיחה ופיתוח קהילה באגף, ולדבריהן, בכוונתן לבנות, יחד עם האגף, חזון ותכנית עבודה המתייחסים לאתגרים האסטרטגיים והמורכבים בפניהם ניצבים הקיבוצים היום, באמצעות חיזוק ופיתוח הכלים ליישום תפיסת קהילה קיבוצית במיטבה.

רינת פיין-רז הציגה בפני צירי המועצה את תהליך האיתור שניהלה ועדת הגיוס הרחבה, שבראשה היא עומדת, ונדרשה גם לסוגיית הניהול המשותף, שאינו רווח כיום בארגון. פיין-רז סיפרה שאיילת וענת הציגו בפני הוועדה את תפיסתן כי מילוי התפקיד יחד יאפשר עבודה על מגוון רחב יותר של משימות, יגדיל את זוויות הראייה ויעשיר את החשיבה המשותפת. ועדת הגיוס הבהירה בדיון כי בבחירתן לראשות האגף אין הוצאה כספית נוספת. בחלוקת המטלות בין השתיים הוחלט כי ענת מרלא תייצג את האגף בהנהלת התנועה ובמזכירות והמועצה אישרה גם מינוי זה ברוב מוחץ. 

איילת הריס (מבוא חמה) אמא לשלוש בנות, בעלת תואר ראשון במנהל ומדיניות ציבורית ותואר שני בפיתוח ארגוני מערכתי והכשרה בגישור. טרם הגעתה לתנועה ניהלה את אשכול דרום של המחלקה לפיתוח קהילתי במועצה האזורית גולן, ועוד קודם לכן מנהלת קהילה של המושבה קדמת צבי. בעבודתה בתנועה עסקה, בין היתר, בפיתוח תכנים של ניהול תקשורת ותרבות השיח בקיבוץ, הכשרות בתחום כלי הגישור, הובלת תהליכים בקיבוץ, ליווי מועצות אזוריות בתהליכי צמיחה ועוד. ענת מרלא (נירים), אמא לבת ובן. בעלת תואר ראשון ושני בהיסטוריה מאוניברסיטת תל אביב והכשרות בהנחיית קבוצות, גישור ופיתוח תוכן ולמידה ארגונית. לפני עבודתה בתנועה כיהנה כמזכירת נירים בתקופה הקשה שאחרי מבצע 'צוק איתן' ולקחה חלק בהובלת תהליך שיקום קהילתי, בניה מואצת וקליטה נרחבת. כמו כן, עבדה שנים ארוכות בתחומי התקשורת והתוכן, ובמחקר אקדמי. בעבודתה בתנועה עסקה, בין היתר, בליווי קיבוצים בתחומי הקליטה והצמיחה, פיתוח תוכן והכשרות בנושאי קליטה וזהות הקיבוץ, והתמקדה במפגש שבין תחומי התכנון, הקרקעות והשיוך לתהליכים קיבוציים וקהילתיים.

במסגרת עבודתן המשותפת במחלקת צמיחה ופיתוח קהילה הוקם פורום עמיתים ארצי ומקצועי, התקיימו מפגשי למידה והיוועצות עמיתים, הכשרות וימי עיון, הוקם אתר לקיבוצים קולטים, אוגם והונגש תוכן מקצועי, נערכו סקרים, נכתב מדריך לליווי תהליכי צמיחה וקליטה בקיבוצים ועוד.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, אמר לאחר שהמועצה אישרה את המינוי כי "הרעיון להפעיל את ענת ואיילת כצוות, אינו חדש. אילת גלס כבר זיהתה את הסינרגיה בפעילותן המשותפת ואיחדה, תחתן, את מחלקת הצמיחה הדמוגרפית ואת מחלקת בינוי הקהילה. בשנים שחלפו, נוכחנו כולנו ביכולת המרשימה הזאת. אני בטוח שהן תדענה להביא את עבודת הצוות המיוחדת שלהן גם לריכוז האגף ומאחל כי ימשיכו להצעיד את אגף החברה והקהילה קדימה בהצלחה מרשימה לא פחות".

הוספת תגובה חדשה