דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

נחתם לשנה נוספת ההסכם להפעלת תכנית תל"מ תחת משרד הרווחה והביטחון החברתי

תכנית תל"מ הוותיקה חוותה שנים של טלטלות, זאת בעקבות  מעברים בין משרדי ממשלה בשנים האחרונות, מעברים אשר יצרו מציאות בה כל שנה מחדש תקציב התכנית אינו מובטח, ובשל כך היציבות בתכנית בכלל ובקיבוצים בפרט הייתה תחת סכנה. לאחרונה, לאחר מו"מ קצר ויעיל נחתם הסכם שבדומה לשנה שעברה יבטיח מגורים, תעסוקה ולימודים בקיבוצים ל-80 צעירים בסיכוי
תמונה מהביקור של מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, בתכנית תל"מ בקבוצת יבנה, בחודש יוני
תמונה מהביקור של מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן, בתכנית תל"מ בקבוצת יבנה, בחודש יוני

בשנה האחרונה חוותה התכנית תקופה של יציבות וצמיחה, המתבטאות ביציבות תקציבית ובהתפתחות מקצועית משמעותית ומעמיקה, שזרעיה עוד ילבלבו שנים קדימה. עדות לכך ניתן לראות בכך שהארכת החוזה עברה בצורה חלקה ובנוסף, זכתה התכנית לביקורים רבים השנה מצד צוותי תכנית 'יתד' – התכנית הלאומית לצעירות וצעירים במצבי סיכון - על מנת להעמיק את הלמידה וההטמעה של תל"מ ביתד. בראש רשימת הביקורים ניתן לציין את ביקורה של מנכ"לית משרד הרווחה והביטחון החברתי, סיגל מורן (בית קמה), בתכנית תל"מ בקבוצת יבנה. במסגרת הביקור, הכירה סיגל את התכנית לעומק דרך המשתתפים, המעסיקים וצוות התכנית. בביקור זה ובהזדמנויות נוספות, זכה הצוות של תל"מ בשבחים מצוות יתד על עבודה מקצועית ותרומה משמעותית לצעירים המשתתפים.

חתימת ההסכם לשנה נוספת של הפעלת המיזם עם משרד הרווחה והביטחון החברתי מסמלת עידן חדש ויציב בתכנית, שחוותה תקופה של התאוששות וצמיחה לאחר שנים סוערות. הקיבוצים בהם פועלת כיום תכנית תל"מ הם: ברעם, משמר העמק, עין השופט, גן שמואל, נען, קבוצת יבנה, גת, שובל, בארי, יטבתה וקטורה, כאשר על הפרק פתיחת קיבוצים נוספים בדרום ובצפון.

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות: "המעבר אל משרד הרווחה והביטחון החברתי מסמן את תחילתה של תקופה חדשה, בה תל"מ פועלת תחת משרד יציב ועצמאי מבחינה תקציבית ותחת תכנית 'יתד', אשר לראשונה זה שנים רבות מהווה בית מקצועי משמעותי ותומך עבור התכנית. מעבר זה פתח את התכנית לראשונה לכלל הצעירות והצעירים מרחבי החברה הישראלית אשר מוגדרים "במצבי סיכון", כך הקיבוצים קולטים לראשונה, במסגרת התכנית, אוכלוסיה מגוונת ורחבה יותר של צעירים".

השבוע, התקיימה ועדת היגוי מסכמת לשנת השותפות הראשונה. אלונה אילת, מנהלת תכנית יתד, סיכמה את השנה בדבריה: "אנו מופתעים לטובה ושמחים לראות כמה תל"מ הצליחה לבסס את עצמה בתוך יתד, לייצר קשרי עבודה נכונים עם העו"סים של יתד בשטח, ולקבל מעל 200 הפניות של צעירות וצעירים בשנה! אנו רואות את עבודת הפיתוח שנעשית בתל"מ ומברכות על ההתפתחות המקצועית שהתכנית עוברת".

זה המקום להודות בראש ובראשונה לקיבוצים השונים המפעילים את תכנית תל"מ, ובמיוחד למקשרים ולמעסיקים שהם הם המעורבים עם הצעירות והצעירים בתהליכים משני חיים באופן דרמטי. תודה על ההירתמות והאמונה בתכנית ובצעירים. תודות רבות מגיעות גם לצוות תל"מ על העבודה היומיומית הקשה והסיזיפית לעיתים, אך כזו הנושאת בחובה תוצאות מדהימות באמת.
 

רוצים גם אתם לפתוח את תכנית תל"מ בקיבוצכם? דברו איתנו!

אילת ארנוני, מנהלת תכנית תל"מ: 050-9005466

הוספת תגובה חדשה