דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מצאו מחנה משותף בקורס להובלת תהליכים בקיבוץ

ביום ראשון האחרון הגיע לסיומו קורס ראשון מסוגו להכשרת מובילי ומובילות תהליכים קהילתיים בקיבוצים שנערך במכללת כנרת. תגובות המשתתפים והמשובים החיוביים מלמדות כי הקורס ענה על צורך קיים ונשקלת האפשרות, כי בעתיד יפתחו קורסים במתכונת דומה גם באזורים אחרים בארץ
ועכשיו - להוביל! משתתפי ומשתתפות הקורס יחד עם מוביליו ועם תעודות הסיום במפגש האחרון
ועכשיו - להוביל! משתתפי ומשתתפות הקורס יחד עם מוביליו ועם תעודות הסיום במפגש האחרון

הקורס, שכלל שמונה מפגשים, עסק, בין השאר, בסוגיות כמו 'איך לחזק את האמון', 'בניית הסכמות בקהילה' ו'תהליך משתף מיטבי' והחל בהרצאות של מזכ"ל התנועה, ניר מאיר, על עבר, הווה ועתיד הקיבוץ ושל מנהלת אגף חברה וקהילה היוצאת בתנועה, ד"ר אילת גלס, על תפיסת "קהילה קיבוצית במיטבה". בהמשך, למדו המשתתפים באופן פעיל - וממיטב השחקנים במרחב הקהילתי קיבוצי - על מנהיגות הסתגלותית, כיצד לעשות תהליך משתף ציבור, על הון חברתי כמטרה, קהילתיות כשיטה וכמטרה ומהי חבורת משימה. במפגש האחרון התארח מוקי צור, שסיפר כיצד צמחה המנהיגות הלא פורמאלית בקיבוצים ועוד סיפורים מרתקים אחרים מימי עבר רחוקים יותר או פחות.

כמו כן, קיבלו המשתתפים כלים לעריכת מיפוי קהילתי וכלי גישור להובלת הסכמות בקיבוץ ושמעו על תהליכים מוצלחים מפי נשים שהובילו את הקהילות שלהן לקבלת הסכמות ציבוריות רחבות.

אל הקורס, פרי יוזמתם של איילת הריס (ממלאת מקום ראשת אגף חברה וקהילה בניהול משותף) וערן גליק, (רכז אזור העמקים המזרחיים ודרום הגולן), שגם הובילו את המפגשים, הגיעו משתתפים שמעורבים בקהילה באופן פורמלי ובלתי פורמלי מקרוב ומרחוק: מקיבוצי עמק הירדן וממעגן מיכאל במערב ועד כפר חרוב במזרח, ומעברון ושמיר בצפון ועד נווה איתן בדרום. 

אמנון אביגדור, יו"ר מערך החינוך בקיבוץ אפיקים ואחד המשתתפים בקורס, כתב בדברי הברכה במפגש המסכם, כי "פגשנו והכרנו מגוון רחב של המרצים ומומחי התוכן, שהאירו ופתחו צוהר לעולמות תוכן, גישות וזוויות הסתכלות ובחינה שונות".

הוספת תגובה חדשה