דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מן העמק לתנועה

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, המשנה למזכ"ל גיל לין, מנכ"לית התנועה הדס ילין ומנהלת לשכת המזכ"ל, נועה יפת ביקרו ביום שני במועצה האזורית עמק חפר, על מנת להתרשם מהעשייה במועצה ולהעמיק את שיתוף הפעולה בתחומים שונים. המפגש היה משולב בהתאם לכללי התו הסגול - צוות מצומצם בביקור אירוח ומפגש פיזי (כולל הסיור) ושיח רחב בהשתתפות נציגי הקיבוצים ומנהלי האגפים בתנועה, שנערך בזום
ביקור ההנהלה הבכירה של התנועה במועצה האזורית עמק חפר

את הסיור והמפגש ארגן אייל אלקלעי, רכז האזור של קיבוצי גרנות מטעם התנועה ומטעם גרנות.

המועצה האזורית עמק חפר הוקמה בשנת 1940 והיא המועצה האזורית הראשונה בישראל. המועצה, הממוקמת בחלקו הצפוני של אזור השרון, היא הרשות היחידה בארץ שגבולותיה פרוסים מהקו הירוק עד לחופי הים התיכון. עמק חפר נחשב למקום מעבר מרכזי עוד מהעת העתיקה. כבר אז עברו בשטח העמק דרכים בינלאומיות חשובות שקשרו את האזור עם מצרים, סוריה וארם-נהריים. המועצה מהווה מרחב כפרי במרכז הארץ בין מרחבים עירוניים (נתניה וחדרה), ומשתרעת על כ-130,000 דונם. בשטחה קיימים 41 יישובים -  8 קיבוצים, מושבים וישובים קהילתיים, ומתגוררים כ-43,000 תושבים.

במועצה יש כ-3,000 עסקים, ברובם קטנים ובינוניים, והיא פועלת לעידוד העסקים הקיימים ולהקמת עסקים חדשים בשטחה, על מנת ליצור מקורות תעסוקה מקומיים, לצמצם יוממות וליצור הכנסות עבור הרשות בשטח המועצה נמצא המרכז האקדמי רופין וגם פארק התעשיות עמק חפר המשתרע על שטח של כ-1200 דונם ובו פועלים כ-180 בתי עסק וחברות המעסיקים כ-5,000 עובדים ועוד כ-5,000 מבקרים מדי יום. בבחירות שהתקיימו לפני קרוב לשנתיים, נבחרה ראשת מועצה חדשה, ד"ר גלית שאול מהמושב כפר חוגלה שנבחרה במקומו של ראש המועצה הקודם, רני אידן.

אנשי התנועה פגשו את ראשת המועצה, סגניה יריב יערי (מעברות) וחזקי סיבק ובכירים נוספים מהמועצה, וביקרו עמם בחוות הנוי ובבית הספר "סימני דרך" בקיבוץ מעברות. בנוסף, נערכה ישיבת זום רבת משתתפים, בה הציגו מנהלי האגפים השונים במועצה ובתנועה את עשייתם, בדגש על דרכים לחיזוק העשייה המשותפת. את קיבוצי המועצה ייצגו רועי מרגלית מרכז המשק במשמר השרון וערד סלוצקי מרכז המשק בגבעת חיים איחוד, שמנהלים את פורום קיבוצי עמק חפר. מדובר בפורום שנפגש אחת לתקופה ודן בנושאים משותפים בעיקר כאלו שקשורים במועצה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר אמר כי "התנועה משתפת פעולה באופן מוצלח עם המועצה וקיבוצי עמק חפר, ומפגשים כמו של היום יסייעו לנו להעמיק זאת עוד יותר. למדתי היום דברים שלא ידענו על העמק, כמו על אתרי תיירות מרהיבים שיש כאן, והתרשמנו מאוד מהעשייה העניפה של המועצה. כמו כן שוחחנו על החינוך הקיבוצי ועל הקונצנזוס הרחב לגבי איכותו והביקוש העולה וגובר אליו."

ראשת המועצה האזורית עמק חפר, ד"ר גלית שאול אמרה במפגש: "אני שמחה למפגש עם התנועה הקיבוצית כבעלי הברית שלנו במרחב הכפרי עליו אנו צריכים לשמור מכל משמר לאור הרצון העולה לנגוס בשטחי המרחב לטובת התרחבויות נדלניות אשר יפרו את האיזון שבין אורבניות וכפריות.  משימתנו היא לקדם את החקלאות הישראלית חזרה לקידמת הבמה ועלינו לפעול בכל תשומת הלב למען מטרה זו"

ד"ר שאול מסרה כי הפגישה עסקה גם בנושא החינוך: "החינוך במרחב הכפרי ובקיבוצים הוא נשמת אפה של קהילות הכפר והקיבוץ. זהו הבסיס לחוסן הקהילתי והיישובי שלנו ויצירת דור ההמשך גם בישובים עצמם וגם בחברה הישראלית כהובלה והשפעה המייצגת ערכי התיישבות וחיבור לאדמה, לארץ ולמדינה. אנו נקדם שיתופי פעולה גם בתחום זה."

הוספת תגובה חדשה