דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מטקסס לגולני: תכנית "חמסה" עוררה התלהבות רבה בקרב משתתפי הכנס השנתי של ה-IAC

תכנית "חמסה" לחיילים בודדים, המשותפת לתנועה הקיבוצית, קק"ל, הבונים דרור והסוכנות היהודית, אירחה בסוף השבוע הקודם את מרים פרץ בכנס הארצי השנתי של של "ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית" (IAC) שהתקיים באוסטין, טקסס, בהשתתפות אלפי יהודים וישראלים החיים בארה"ב. דוכן התכנית בכנס היה גדוש לאורך כל הכנס ועורר התלהבות רבה
מרים פרץ משוחח עם באי הכנס בדוכן חמסה
מרים פרץ משוחח עם באי הכנס בדוכן חמסה

ה- IAC, ארגון הגג של הקהילה הישראלית בארה"ב, אירח בסוף השבוע האחרון את הכנס השנתי השמיני שלו שנערך בסימן חגיגות 75 שנים למדינת ישראל, בהשתתפות קרוב ל- 3000 אנשים מארצות הברית, ישראל, ומרחבי העולם. מרבית המשתתפים בכנס היו הורים לחיילים בודדים המשרתים או שירתו בצה"ל, וצעירים יהודים המתעניינים בגיוס לצה"ל במעמד של חייל בודד.

מרים פרץ, אשת החינוך הוותיקה ומעוררת ההשראה ששניים מבניה, סגן אוריאל ז"ל ורס"ן אלירז ז"ל, נהרגו בקרב בעת מילוי תפקידם, פגשה בכנסים פגשה במהלך הכנס מאות רבות של צעירים וסיפרה להם על עשייתה של התנועה הקיבוצית לאורך השנים למען חיילים בודדים ועל תכנית "חמסה" המבוקשת שמייצרת עבור החייל הבודד שמגיע להתגייס לצה"ל רצף ליווי ותמיכה מרגע עלייתו ארצה ועד קליטתו והתאקלמותו המלאה כאזרח לאחר שחרורו. התכנית הוקמה בהשראת מפעל חייו של צביקה לוי ז"ל ולזכרו, ונולדה מתוך ניסיון נצבר באימוץ חיילים בודדים עולים חדשים בקיבוצים ומתוך ההבנה שצריך תהליך רצוף וארוך יותר לתמיכה בהם.

החיבור של פרץ לתכנית נולד לאחר מפגשים עם הנהגת הבונים דרור בכנסים שונים בחו"ל. לאחר שהתוודעה לפרויקט אימוץ החיילים הבודדים בקיבוצים היא נאותה לספר בעצמה ולהיות שגרירה של "חמסה" בכנס זה ובאחרים. במהלך הכנס פגשה פרץ גם אימהות לחיילים בודדים מארגון 'מומנטום' שהתרגשו לשמוע על התכנית, והודתה להן על ההקרבה הגדולה - לשלוח את בניהן ובנותיהן לשירות משמעותי בצה"ל.

אופיר ליבשטיין, שירי מדר, עדי גולן תירוש ומרים פרץ משוחחים עם צעירים בכנס
אופיר ליבשטיין, שירי מדר, עדי גולן תירוש ומרים פרץ
משוחחים עם צעירים בכנס

אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב ויו"ר הבונים-דרור, סיפר: "הכנס הביא אלפי ישראלים מרחבי ארה"ב והיינו גאים לחשוף את תכנית חמסה לבני נוער ישראלים לפני גיוס. אני מודה למרים פרץ שהובילה את החשיפה לתכנית. לאורך כל האירוע דוכן חמסה באירוע היה גדוש ומלא עד אפס מקום". 

עדי גולן תירוש (גבעת חיים איחוד), מנהלת "חמסה" ציינה כי נציגי התכנית הוזמנו להציגה בקהילות רבות של ישראלים בתפוצות, על מנת לעודד צעירים רבים להצטרף אליה. "הרבה הורים לצעירים שעתידים לעלות לישראל ולהתגייס כחיילים בודדים דואגים לילדיהם ומחפשים תכנית שתיתן להם מעטפת. המענה של "חמסה" מאפשר להם לשלוח בראש שקט את הילדים ולדעת שיש מי ששומר עליהם באופן צמוד".

שירי מדר, מנכ"לית "הבונים-דרור" הוסיפה: במפגשים השונים במהלך הכנס עם צעירים מרחבי ארה"ב ניכרה סקרנות רבה סביב התנועה הקיבוצית ומפעליה הציוניים. אני מאוד גאה ב"חמסה", ובטוחה שבעקבות הכנס המוצלח התכנית תמשיך לפרוח ולקדם את הקשר ההדוק בין ישראל לתפוצות".

הוספת תגובה חדשה