דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחזור ב' של מכינת רעות הסתיים בהצלחה!

בשבוע שעבר הסתיים מחזור במכינת רעות של התנועה הקיבוצית ותנועת החלוץ, ואפשר בהחלט לומר שזו הייתה הצלחה גדולה. באירוע שהתקיים בחדר האוכל של יחיעם, מעבר לברכות מרגשות הוצגו גם תוצרי העבודה של החניכים לאורך השנה – פרויקט אומנות חברתית בהובלת 3 מנחות מתנועת תרבות שנגעו בתופעת עובדי הקבלן בישראל
מחזור ב' במכינת רעות
מחזור ב' במכינת רעות

את המחזור הנוכחי סיימו 35 בוגרים שמייצגים מגוון אמיתי ואיכותי של החברה הישראלית, ובתהליך יפה ומרגש נפתחו אחד לשני ומצאו את המכנה והבסיסים המשותפים לשיחה ביניהם, כשהמובילים ביניהם הם ערכי הרעות והשאיפה לצדק. אם רק נעיף מבט על נוכחות החניכים מדרום הארץ נמצא שתי חניכות מבאר שבע, חניך ממושב ניר ישראל, חניכה מקיבוץ בארי ועוד חניך מאשקלון. יחד הם הורידו מחיצות ולמדו להכיר ולאהוב גם את השונים וגם כל אחד את עצמו, כמו שאמרה חניכה אחת בשיחת הסיכום "למדתי לאהוב את עצמי".

גם התוצאות בטווח הקצר של המכינה ניכרות – בחצי השנה הזו חידשה ביחד עם קהילת יחיעם את יום העלייה לקרקע, בו יצאו לצעדה, בדחיפת חניכי המכינה, בה השתתפו 200 מחברי קהילת יחיעם ובנוסף חניכי ובוגרי מכינת רעות – מה שהם מקווים שיהפוך להיות מסורת. במחזור הזה העצימו גם את הקשר והמעורבות עם יחיעם. חניכי המכינה התנדבו בגני הילדים, פגשו את ילדי כיתות א'-ו' בבית הספר היסודי בו ה לומדים, עזרו למרכזון הצעיר והפעילו בעצמם את המרכזון הבוגר. החניכים הקימו מקלט מוזיקה ביחד עם בני נוער מהקיבוץ ונפגשו על בסיס שבועי גם עם ותיקי הקיבוץ.

בזכות כל הפעולות הללו, כמו גם הגברת המפגשים עם הנהגת הקיבוץ וימי עיון בבית התנועה הקיבוצית, החניכים נחשפו לרעיון הקיבוצי, וכ-70% מהם העידו על כך שהם מרגישים זיקה לתנועה הקיבוצית והרעיון הקיבוצי ו-90% מתוך החניכים רואים את עצמם חיים ומעורבים בקהילה בעתיד.

החניכים הראשונים של המכינה יתגייסו כבר בשבוע הבא, כשעד סוף חודש אפריל כולם צפויים להתגייס לצה"ל ללא יוצא מן הכלל – 100% גיוס. נאחל להם מעל במה זו הצלחה בדרכם, שירות תורם ומשמעותי וכמובן שישמרו על עצמם.

דן ורדי (פלך), מנהל המכינה: "כל הפרויקט הזה לא היה מצליח להתרומם ללא גב חזק ומשמעותי של התנועה הקיבוצית ואגף צעירים ומעורבות בחברה בהובלת עפרי רביב, העידוד מצד המועצה האזורית מטה אשר והתמיכה והנכונות לעזרה, סיוע ועצה טובה של הנהגת יחיעם – ירון פוקס ועידן רז, זמינותו של ישי רדל ותמיכתו הבלתי-רשמית של רז דגן, רכז התרבות."

 

הוספת תגובה חדשה