דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מחגיגות הניצחון בגביע העולם בכדורגל - היישר לגיוס בבקו"ם

בהתרגשות ושמחה גדולה הגיעו ביום שני בבוקר עשרות חיילות וחיילים בודדים מהתוכניות השונות של התנועה הקיבוצית שמתחילים את דרכם בצה"ל, אל לשכות הגיוס. בין המתגייסים היו גם 15 עולים מארגנטינה שהגיעו לבקו"ם בבוקר שאחרי ניצחון נבחרתם בגמר המונדיאל והחליפו את מדי ארגנטינה במדי צה"ל
הארגנטינאים המאושרים ביום הגיוס
הארגנטינאים המאושרים ביום הגיוס

המתגייסים החדשים הגיעו ממקומות שונים על הגלובוס, חלקם חניכי גרעיני צבר שמאומצים בבית זרע, גזית ורגבה, אחרים הם בוגרי האולפנים מתכנית "חמסה", והיתר הם בוגרי תכנית נעל"ה או חיילים בודדים שעלו ארצה באופן עצמאי כדי להתנדב לצה"ל. כולם מצאו בקיבוץ בית חם ואוהב והגיעו לבקו"ם נרגשים ובעיניים בורקות. מרגש במיוחד היה לראות את המשפחות המאמצות של חניכי גרעין צבר מרגבה שהגיעו בהרכב מלא, כולל ילדים, והיוו אטרקציה מרגשת במוזיאון חיל הים. 

15 עולים ועולות מארגנטינה היו גם כן בין המתגייסים, וזכו לשני אירועים יום אחרי יום שאותם יזכרו בכל ימי חייהם. בערב שלפני הם צפו בנבחרת הכדורגל של מולדתם מנצחת בגמר המונדיאל, ולאחר שחגגו כל הלילה את ניצחון נבחרתם הם הגיעו בבוקר ליום הגיוס באופוריית הניצחון, זקופי קומה, מאושרים וגאים. 

"התחבקנו, דמענו ושלחנו אותם לדרך בתפילה שיחוו הצלחה וחוויות משמעותיות, ישמרו על עצמם ויחזרו בשלום הביתה לקיבוץ", אמרה יעל אייזנר, מנהלת מחלקת חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית. "ליווינו אותם בחודשים שלהם כאן בישראל והם עברו תהליך מדהים. צפויה להם דרך מוצלחת ומרגשת בצה"ל", הוסיפה אייזנר.

קראו את כתבתו של מתן צורי באתר YNET על גיוס הארגנטינאים

 

הוספת תגובה חדשה