דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

מדרום תיפתח הטובה

כ-80 מובילות ומובילי תחומי התרבות והצמיחה והקליטה בקיבוצים מכל רחבי הארץ השתתפו בסיור חווייתי בן יומיים בחבל אילות, פגשו קהילות קיבוציות מיוחדות, למדו והתמלאו בהשראה
בין התחנות השונות עלה ונשזר סיפורו של חבל ארץ מופלא ויפהפה. תמונה קבוצתית על רקע הנוף המהפנט
בין התחנות השונות עלה ונשזר סיפורו של חבל ארץ מופלא ויפהפה. תמונה קבוצתית על רקע הנוף המהפנט

לפעמים, כדי לקבל פרספקטיבה על מה שקורה קרוב אלינו, כדאי דווקא לנדוד למחוזות רחוקים. בסיור שנערך בשבוע שעבר לחבל אילות שבערבה הדרומית, קיבלו מובילות ומובילי תחומי התרבות והקליטה בקיבוצים (שהגיעו מכל חלקי הארץ) הזדמנות לראות איך צומחים, קולטים, עושים תרבות מקומית ואזורית, מחזקים זהות ובונים קהילה באזור הכי פריפריאלי (וחם) בישראל.

הסיור, יוזמה של מטה התרבות ומחלקת צמיחה ופיתוח קהילה באגף חברה וקהילה בתנועה הקיבוצית, נרקם בשיתוף עם המועצה האזורית חבל אילות ונציגות מקיבוצי האזור. בין התחנות השונות עלה ונשזר סיפורו של חבל ארץ מופלא ויפהפה, בעל זהות חזקה, גאוות יחידה והון אנושי נדיר.

היום הראשון נפתח בנאות סמדר, בביקור בבית האמנויות ושיחה עם נשות ואנשי המקום שאיפשרה התוודעות לתפיסת העולם הייחודית של הקיבוץ – המשלבת שיתופיות עמוקה ולמידה עצמית מתמדת. משם המשיכו לקטורה על מנת לערוך היכרות עם קיבוץ שיתופי המשלב בין ערכים אקולוגיים, מרחב יהודי מסורתי, מסורות מקומיות חזקות ודגש על שיח קהילתי מתמשך. במועצה האזורית הציג ראש המועצה, ד"ר חנן גינת, את האתגרים העומדים בפני האזור, כמו גם המשאבים והעוצמות הגלומות בו. במהלך המפגש למדו המשתתפים גם על פרוייקט אזורי ייחודי בתחום המוזיקה ושמעו על מאפייני התרבות והקליטה ממובילי תחומים אלה במועצה.

הערב זימן חווייה יוצא דופן – הצגת התיאטרון "הזקן והים" של תיאטרון "אלעד" הפועל בקיבוץ אילות, המתנהלת כולה כשעיני הקהל מכוסות. בתום ההצגה התקיימה שיחה עם הבמאי ואחד מעמודי התווך של המיזם התרבותי המופלא הזה.

ביומו השני של הסיור יצאו הרכזים והרכזות לטיול בין תחנות שונות בקיבוץ אילות היפהפה, בהדרכת מנהלות הקליטה והתרבות, וגילו את תרומתן של מסורות חזקות ושל הנכונות להשקיע משאבים רבים בתחומים האלה לשגשוג ולחוסן הקהילתי-קיבוצי. היומיים החווייתיים סוכמו ועובדו במעגלי שיח מחברים ומשמעותיים בין המשתתפות והמשתתפים.

"היו אלה יומיים מלאי חוויות, ומעשירים. לי באופן אישי הם פתחו את הראש והעיפו את המוטיבציה גבוה למעלה.  תודה גם לכל מי שהשתתף, שפתח את הלב ושיתף - למדתי מכן.ם המון, מחכה לפעם הבאה," כתבה אחת המשתתפות.

הוספת תגובה חדשה