דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

לומדים כיצד ניתן לקחת אחריות ולהשפיע במרחב האזורי

במסגרת המחזור השלישי של תכנית ״המסלול - מנהיגות העתיד במרחב האזורי״ שנפתח בשבוע שעבר, נפגשו המשתתפים והמשתתפות לסיור במועצה האזורית גזר, במהלכו פגשו את ראשת המועצה רותם ידלין. הסיור התקיים במטרה להעמיק את הידע מעשי והתאורטי בכל הנושאים הקשורים לשלטון ולמרחב האזורי
מחזור ג' של תכנית "המסלול" עם ראשת המועצה האזורית גזר, רותם ידלין
מחזור ג' של תכנית "המסלול" עם ראשת המועצה האזורית גזר, רותם ידלין

בחלק הראשון של הסיור נפגשו משתתפי התכנית עם רותם ידלין ראשת המועצה האזורית גזר, שסיפרה על המסלול המקצועי שלה, הבחירות שעשתה ומה הניע אותה להשפיע על המרחב בו היא חיה. החלק השני, כלל פגישה עם כרמל טל, מנכ"לית המועצה, ששיתפה באתגר שבניהול מועצה אזורית והקשר עם היישובים השונים, והעמיקה את הידע בכל הקשור לשלטון הדו-רובדי (הרובד העליון - המועצה האזורית; הרובד התחתון - הוועדים המקומיים ביישובים), הקשר של היישובים עם ממלאי תפקידים במועצה, חשיבות הנציגות במליאת המועצה ואפשרויות ההשפעה של התושבים והתושבות במרחב האזורי.

תכנית "המסלול" משותפת לתנועה הקיבוצית ולמועצה הציונית בישראל והמשתתפים בה מגיעים מהקיבוצים שונים מכל הארץ, במטרה להשפיע על המרחב האזורי שבו הם חיים. התכנית כוללת שמונה מפגשים ושמה דגש על החיבור למרחב הקיבוצי והכפרי: השפעת התפיסות הכלכליות והחברתיות בישראל על השלטון המקומי, מבוא לשלטון המקומי והמבנה הדו-רובדי, סוגי יישובים במרחב הכפרי ומנופי השפעה חיצוניים, מליאת המועצה, קואופרציה, ארגונים כלכליים אזוריים וכלכלה אזורית, שיתוף ציבור ועוד.

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית: "חשוב בעינינו לעודד השתתפות ומעורבות של קיבוצניקים וקיבוצניקיות במליאת המועצה, להזרים דם חדש במערכות השלטון המקומי".

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים של התנועה ומובילת התכנית: "התכנית מחברת בין קיבוצניקיות וקיבוצניקים מרחבי הארץ המעוניינים להוביל שינוי במרחב האזורי שבו הם חיים, מעניקה ידע וכלים ומעודדת כניסה והשתלבות במוקדי השפעה בשלטון המקומי. תודה לשותפים שלנו מהמועצה הציונית בישראל על השותפות והאמון בתוכנית".

נטע אראלי בן אור (העוגן), מוביל התכנית: "בחמש השנים האחרונות זכיתי לכהן כחבר מליאת המועצה האזורית עמק חפר ואני יכול להעיד כי הפעילות הציבורית במועצה מלאה בעשייה וקשר עם תושבים רבים. אני מברך על כל אדם שרוצה ומוכן לקחת חלק בעשייה הזו".

מוזמנים ומוזמנות להצטרף לרשת הצעירים ולעקוב אחרי הפעילויות השונות: https://www.facebook.com/hareshetkz?mibextid=ZbWKwL

הוספת תגובה חדשה