דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

כל מה שמעניין בתנועה הקיבוצית ובקיבוצים - בניוזלטר השבועי

מצטרפים למאבק בהפיכה המשפטית המתוכננת והולכים להפגין במוצ"ש. מהמחרשה אל ה-TECH: כנס החקלאות הראשון של התנועה הקיבוצית הסתיים בהצלחה רבה. 30 שנה לנעל"ה והמתנדבים חוזרים לקיבוצים ולחדשות. כל זאת ועוד בניוזלטר השבועי של התנועה הקיבוצית
הקיבוצים מצטרפים למאבק
 13/01/2023
לחצו כאן לצפייה בעמוד זה בדפדפן

נאבקים במהפיכה המשפטית המתוכננת ומצטרפים להפגנות במוצ"ש!

התנועה הקיבוצית מצטרפת להפגנות המחאה כנגד הרס מערכת המשפט במסגרת הרפורמה שרוצה לקדם הממשלה החדשה והפגיעה האנושה בדמוקרטיה ובעיקרון הפרדת הרשויות. אנו קוראים לחברות וחברי הקיבוצים לא להישאר אדישים לנוכח המציאות המתהווה ולצאת להפגין
הקיבוצים מצטרפים למאבק נגד ההפיכה המשטרית

כולנו, אזרחים ואזרחיות המאמינים בדמוקרטיה הישראלית ומתנגדים לניסיון ההפיכה, לא נעמוד מנגד כאשר מדינתנו האהובה מותקפת, ומאוימת בהפיכה משטרית. נתגייס למאבק, נצא לרחובות, נילחם וננצח.

מזכ"ל התנועה, ניר מאיר וכל חברי וחברות הנהלת התנועה קוראים לכל החברים, החברות והצעירים להצטרף להפגנה המרכזית בכיכר הבימה בתל אביב במוצ"ש הקרוב החל מהשעה 19:00, או להפגנות הנוספות שיתקיימו במוקדים שונים ברחבי הארץ.

להרשמה להסעות להפגנה בתל אביב: לחצו כאן

רוצים לארגן הסעה בעצמכם? פנו אל יורי קנדל: 054-3237722


באנר כנס ההנהגות התשיעי - ההרשמה החלה

משלבים ידיים להגנת החינוך הממלכתי

ביום ראשון התקיים כנס חירום להגנה על החינוך הממלכתי בהשתתפות מאות אנשי חינוך, בו ייצגה את התנועה הקיבוצית ראשת אגף חינוך, דבי ברא"ס שאמרה: "אנחנו מחויבים, ונמשיך לחנך לאורם של ערכים אוניברסליים ובהם סולידריות, צדק חברתי, שוויון ערך האדם, שוויון הזדמנויות וקידום נשים והזכות לכבוד ולחירות"
דבי ברא"ס נושאת דברים על במת כנס החירום
דבי ברא"ס נושאת דברים על במת כנס החירום

יממה אחרי הפגנת האלפים בתל אביב, כנגד תכניות שר המשפטים לוין למהפכה בבתי המשפט, התקיים ביום ראשון כנס מחאה בבית ציוני אמריקה בתל אביב, כנגד אפיק נוסף בו מתכננת ממשלת נתניהו החדשה  תמורות – החינוך. הרקע לכנס טמון במספר מהלכים שהוכנסו בהסכמים הקואליציוניים של הממשלה החדשה כמו העברת היחידה לתוכניות חיצוניות ממשרד החינוך לאחריותו של יו"ר נועם, ח"כ אבי מעוז, העברת האגף לתרבות יהודית למשרד המשימות הלאומיות בראשות השרה אורית סטרוק, הגדלת תקציב החינוך הממלכתי-דתי ושינוי מועצת החינוך הממלכתי דתי.  

הכנס אורגן על ידי 'משמר החינוך הממלכתי' – גוף המורכב מארגונים חברתיים, אנשי חינוך ויוזמות חינוך. דרישתם העיקרית מהממשלה היא הקמת מועצה חינוך ממלכתית עם סמכויות דומות למועצת החינוך הממלכתי דתי. את התנועה הקיבוצית ייצגה בכנס מנהלת אגף חינוך, דבי ברא"ס, שהתייחסה ל"איומים על החינוך הממלכתי והערכים הליברליים, העומדים מול התקפה חסרת תקדים עליהם".

בדברים שנשאה הזכירה ברא"ס כי החינוך הממלכתי מבקש לכנס תחת כנפיו הרחבות כמה שיותר ילדים ונוער תחת מכנה משותף רחב וממלכתי, ומתוכו לתת ביטוי לאמונות והערכים החשובים לקבוצות וזרמים בחברה הישראלית. "אנחנו מחויבים, ונמשיך לחנך לאורם של ערכים אוניברסליים ובהם סולידריות, צדק חברתי, שוויון ערך האדם, שוויון הזדמנויות וקידום נשים והזכות לכבוד ולחירות. נפעל ונתנגד לכל ניסיון שלטוני לפגוע במימוש הערכים הללו בחברה הישראלית. אנחנו מחויבים ונפעל ביחד לכל אורך הדרך", הבטיחה.


באנר מרכז קליטה

מהמחרשה אל ה-TECH:
כנס החקלאות הראשון של התנועה הקיבוצית הסתיים בהצלחה רבה

300 משתתפים, נציגי 120 קיבוצים לקחו חלק בכנס החקלאות הקיבוצית ה-1 שהתקיים בימים רביעי וחמישי במלון לאונרדו קלאב, ים המלח. גד"שניקים מהעמק והנגב, עובדי מטעים, רפתנים ועוד, נהנו מגיבוש ומפגשי עמיתים, הרצאות מעוררות השראה ופאנלים בנושאים שהכי בוערים בסדר יומם. אליהם הצטרפו שרים וחברי כנסת, הנהגות הארגונים הכלכליים וארגוני החקלאים, נציגי האוצר ומשרד החקלאות, רשות המים ומשטרת ישראל
כנס החקלאות הקיבוצית ה-1

הכנס אורגן בידי חיים חבלין, מנהל תחום חקלאות בתנועה הקיבוצית שנעזר בפעילי התנועה, ובשותפות בין-תנועתית עם ניצן אבירן, מנהל אגף כלכלה בקיבוץ הדתי.

היום הראשון נפתח בברכתו של מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, שהסביר את קיום הכנס "ברצוננו לפרגן ולהודות לכם, החקלאים, ולהתגאות בחקלאות הקיבוצית, שהיא הבסיס וההוויה שלנו, זכות הקיום שלנו". עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים הודה על ההזמנה ודיבר בשבחה של השותפות עם הקיבוצים בהגנה על החקלאות והמגזר הכפרי בישראל. שרה עברון, מזכ"לית הקיבוץ הדתי ציינה "אנחנו כאן כדי לשים במרכז הבמה את החקלאות והחקלאים. אם אנחנו לא נדע להוקיר אותכם ואת הערך המוסף שמביאה החקלאות אף אחד אחר לא יעשה את זה. אחריה עלתה עו"ד שלומית שיחור רייכמן, רשמת האגודות השיתופיות, שציינה בחיוך "אני אמנם לא חקלאית, אבל אני רואה אותכם, מאמינה בכם ובעשייתכם, ומבינה את החשיבות הגדולה של החקלאות לכלכלה ולחברה במדינת ישראל". יעקב בכר, יו"ר התאחדות הארגונים הכלכליים הקיבוציים בירך את המשתתפים וציין כי "מעבר לגאוות יחידה, מטרות נוספות בכנס הן עדכונים על המתרחש ברמת המאקרו וגיבוש".

את הדיונים בפאנלים הנחה במקצועיות רבה מתן חודורוב, הפרשן הכלכלי של חדשות 13. הראשון עסק בחדשנות וטכנולוגיה מתקדמת בחקלאות, השני עסק במחירי המים לחקלאות ומדיניות הקצאתם, השלישי והסוער מכולם, עסק ב"רפורמה" שהובילה הממשלה הקודמת בחקלאות, הרביעי היה בנושא עידוד והצמחת דור חדש של עובדי חקלאות, והפאנל "פרוטקשן ופשיעה חקלאית" מיקד אליו תשומת לב רבה. ליאור שמחה, מנכ"ל התאחדות יצרני החלב הציג את הרקע על הקרבות שמאחורי ולפני קביעת המחירים של התוצרת החקלאית, בהם מעורבים גורמים ולחצים רבים, ביניהם המערכת הפוליטית, התקשורת, הצרכנים, הכלכלה המקומית והגלובאלית, ארגוני היצרנים והמגדלים כמובן. היה זה הקדימון לדיון הבא, על הדרך להגיע ל"עמק השווה" בקביעת מחירי התבואות בין ענפי הגד"ש והרפת.

בסיום הכנס ראיין מתן חודורוב את שר החקלאות לשעבר וחבר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ אלון שוסטר (המחנה הדמוקרטי), על המצב הפוליטי, הרפורמה בחקלאות שקידמה הממשלה הקודמת למורת רוחם של "אחי החקלאים", התאקלמותו באופוזיציה והערכתו האם ישראל צועדת אל סוף הדמוקרטיה בדרך ל"מלחמת אחים".


באנר ביטוח חקלאי

"החקלאות לא נמדדת רק בתפוקות, יש לה היבטים רבים והיא מייצגת ערכים חשובים למדינה"

הדובר הבכיר ביותר בכנס החקלאות הקיבוצית הראשון היה שר החקלאות ופיתוח הכפר החדש, ח"כ אבי דיכטר, שפרגן לקהל שומעיו והביע את הערכתו לחקלאות הישראלית ולחקלאים ואת תקוותו לשיתוף פעולה איתם אל מול האתגרים הרבים העומדים בפניהם. השרה למשימות לאומיות: "ההתיישבות החקלאית היא לב ליבה של הציונות. מי שלא מבין את זה לא מבין ציונות מהי, ולצערי בדורנו ההבנה הזאת הולכת ופוחתת ואנחנו נחזיר אותה למקום הראוי לה"
שר החקלאות ופיתוח הכפר, אבי דיכטר, נושא דברים בכנס החקלאות הקיבוצית
שר החקלאות ופיתוח הכפר, אבי דיכטר, נושא דברים בכנס החקלאות הקיבוצית

השר דיכטר שהגיע לברך את משתתפי הכנס ברביעי בערב, אמר כי "החקלאות לא נמדדת רק בתפוקות, יש לה היבטים רבים והיא מייצגת ערכים חשובים למדינה. בתור חבר בקבינט הביטחוני-מדיני אני מבין שסיפור החקלאות לא יכול להסתכם בכמה פירות וירקות יוצרו לשוק המקומי". עם זאת, ציין השר כי אי אפשר להתעלם מכך שתפוקה החקלאות דורכת במקום כבר שני עשורים, בעוד שאוכלוסיית המדינה גדלה משמעותית. 

שר החקלאות התייחס גם לירידה במספר החקלאים בישראל והצורך הדחוף בדור צעיר שייקח את המושכות: "העבודה בחקלאות צריכה להיות אטרקטיבית כדי שיגיעו צעירים. אידיאולוגיה ואידיאלים זה מצויין אבל צעירים רוצים גם שכר ותגמול הולם. היום כשהמדינה כבר בת 75 אפשר גם לדבר במונחים האלה. עבודה בחקלאות צריכה להיות מתגמלת ואטרקטיבית, והאתגר של הבאת צעירים לחקלאות קשור גם בחדשנות לאומית ופרטית". 

השרה למשימות לאומיות, ח"כ אורית סטרוק, הגיעה לברך בבוקר היום השני לכנס ודיברה בחום רב על ההתיישבות והחקלאות: "ההתיישבות החקלאית היא לב ליבה של הציונות ומי שלא מבין את זה לא מבין ציונות מהי ולצערי בדורנו ההבנה הזאת הולכת ופוחתת ואנחנו נחזיר אותה למקום הראוי לה. מדינת ישראל חייבת את ההתיישבות הכפרית ועוד יותר מזה, את ההתיישבות החקלאית חזקה – כי זה החוזק של המדינה שלנו. ככה אנחנו מאמינים וככה אנחנו גם נפעל. אתם שומרים עבורנו על הארץ לא פחות ממה ששומרים כל גורמי הביטחון גם יחד. אתם יכולים ללכת להפגנה נגד הממשלה במוצאי שבת נגד הממשלה ואנחנו נמשיך לתמוך במה שאתם עושים, כי מה שאתם עושים זה להחזיק את המפעל הציוני, זה הכל".


באנר משקארד

הלך לעולמו גרשון וילן, לשעבר יו"ר דירקטוריון הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים ומוותיקי סיירת שקד

ביום ראשון הלך לעולמו גרשון וילן ז"ל מנגבה, בגיל 83. גרשון, אחיו הגדול של מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבשלום וילן, היה מהילדים הראשונים של נגבה ומוותיקי סיירת שקד המיתולוגית, ובתפקידיו הציבורים שימש בתור יו"ר חברת הביטוח 'מנורה' ויו"ר דירקטוריון הוצאת הקיבוץ המאוחד - ספרית פועלים במשך קרוב לשני עשורים. הוא הובא למנוחות בקיבוצו ביום שני
גרשון וילן ז"ל

גרשון וילן, יליד 1939, היה מהילדים הראשונים של נגבה ונולד כארבעה חודשים לאחר עליית הקיבוץ על הקרקע. הוא נקרא על שמו של גרשון רוגוז'נסקי, החלל הראשון של נגבה שנהרג כאשר הרכב בו נסע בעת שהוביל מים לקיבוץ עלה על מוקש. רוגוז'נסקי היה חבר ילדות של אביו של גרשון, יעקב (קובה) וילנד, ממפקדי ההגנה, שפיקד על כוחות ההגנה של נגבה במלחמת השחרור, ולימים, בכיר בהסתדרות. גרשון, שהיה בן 8 וחצי בזמן המלחמה ופונה מהקיבוץ יחד עם אמו וכל יתר הילדים והנשים, התבגר בצל אתוס הגבורה של נגבה ובמידה מסוימת צעד בנתיבי אביו.

וילן התגייס לצנחנים בשנת 1958 ולאחר מכן עבר לסיירת שקד (יחידה 424), שהוקמה כמה שנים קודם לכן והייתה הסיירת של פיקוד הדרום. הוא שירת בסיירת בסדיר ובמילואים, כונה על ידי מפקדו "המצפון של היחידה" והשתחרר בדרגת סרן. הסיירת היתה עבורו משפחה שנייה בה המשיך להיות מעורב ופעיל עד יומו האחרון בקידום ושימור המורשת וזיכרון הנופלים, במסגרת עמותת בוגרי היחידה ששימש כגזבר שלה.

גרשון שירת בכל חייו את הציבור, בתחילת דרכו, לאחר שירותו הצבאי, עסק בעשייה חינוכית במסגרת תנועת השומר הצעיר עד לתפקיד רכז ההנהגה הראשית. במקביל, ריכז את החטיבה הצעירה בקיבוץ הארצי. בתקופה זן ליווה את הקמת הקיבוצים אדמית, שניר וכרם שלום וגייס צעירים אחרי צבא לצאת לשנת משימה בתנועה. בקיבוצו עבד גרשון בפלחה ובהמשך שימש בתור גזבר הקיבוץ ויו"ר הקרן לעזרה הדדית. כמו אביו, הוא הצטרף לוועד הפועל של ההסתדרות ולימים הפך ליו"ר חברת הביטוח 'מנורה' וגם עבד בחברת 'כור'. הוא היה גזבר ספרית הפועלים ולאחר האיחוד עם הוצאת הקיבוץ המאוחד שימש בתור יו"ר הדירקטוריון של ההוצאה המאוחדת במשך קרוב לשני עשורים עד לפני כשנתיים כשחלה.


פייסבוק התנועה

תמונת השבוע: מתכוננים לדרום אדום

כלנית ראשונה לעונה בכניסה ליער בארי. צילום: ירדן צמח
כלנית ראשונה לעונה בכניסה ליער בארי. צילום: ירדן צמח

כמו בכל שנה, במהלך חודש פברואר יתקיים בפעם ה-18 פסטיבל "דרום אדום" - חג הכלניות בצפון הנגב. כלניות ראשונות לעונה כבר נצפות בשטח, כמו זו שצילמה ירדן צמח בכניסה ליער בארי. הפסטיבל נערך בסימן מיחזור ושמירה על הטבע עם מגוון רב של סדנאות ופעילויות לכל המשפחה, סיורים, שחקנים והפעלות בין הפרחים, שווקים וירידים חקלאיים, עסקים, תיירנים, הופעות במסגרת דרום אדום LIVE , צעדת הכלניות המסורתית של קק"ל לזכרה של שושנה דמארי, מרוץ הכלניות ה-10 ועוד המון הפתעות. 

כל מה שצפוי במהלך החודש יפורסם ממש בקרוב באתר האינטרנט של הפסטיבל ובינתיים, שריינו את חודש פברואר ותקבעו עם המשפחה והחברים. מוזמנים להירשם לניוזלטר של הפסטיבל ולקבל עדכונים>> https://bit.ly/3Gidpvu.


פייסבוק התנועה

30 שנה לנעל"ה

נשיא המדינה יצחק הרצוג אירח בבית הנשיא ביום שלישי השבוע אירוע לציון 30 שנים לתכנית נעל"ה. באירוע השתתפו גם שר החינוך, יואב קיש, שר העלייה והקליטה אופיר סופר, יו"ר הסוכנות היהודית, דורון אלמוג, בוגרי נעל"ה לדורותיהם, מחנכיהם והמשפחות המארחות שלהם
צילום: חיים צח / לע"מ
צילום: חיים צח / לע"מ

נעל"ה היא תכנית חינוכית ייחודית שנועדה לתמוך בבני נוער יהודים המגיעים לישראל מרחבי העולם ללא הוריהם, אשר נוסדה בשנת 1992 עם העלייה הגדולה ממדינות בריה"מ ביוזמת ארגון "נתיב" במשרד ראש הממשלה ומשרד החינוך. מאז הקמת התכנית ועד היום התחנכו במסגרות נעל"ה למעלה מ-16,000 בני נוער יהודים, מעשרות מדינות ברחבי העולם. כ-90% מבוגרי התכנית מתגייסים לצה"ל ונשארים בארץ וכמחצית מהורי בוגרי התכנית עלו ארצה בעקבות ילדיהם. בעבר הייתה התכנית פעילה בקיבוצים רבים, אולם בשנים האחרונות היא נותרה בקיבוצים בודדים בלבד.

האירוע כלל קטעי נגינה ופאנל מרגש של בוגרות ובוגרי התכנית, אותו הנחתה ריטה דורי, חברת קיבוץ פרוד ובוגרת נעל"ה משנות ה-90. עם סיום התיכון בכפר הירוק ריטה יצאה למכינה קדם צבאית, שירתה שירות צבאי מלא ומשמעותי ומבצעת מדי שנה ימי מילואים רבים כראש הדסק הרוסי בפיקוד העורף. היא בחרה להקדיש את המשך חייה לדור ההמשך של נעל"ה עמם היא עובדת במסגרות שונות מאז ועד היום. בקיבוצה היא אחראית על תחום הקליטה והצמיחה הדמוגרפית.

נציגת התנועה הקיבוצית באירוע הייתה יעל אייזנר ממחלקת חיילים בודדים שהוזמנה אחר כבוד. אייזנר מספרת כי היא מצויה בקשר עם מרבית המסגרות של נעל"ה ומבקרת בהן במהלך שנת י"ב כדי לשוחח עם הנערות והנערים ולהציע להם להשתלב כחיילים בודדים בקיבוצים. רבים מהבוגרים בוחרים אכן בוחרים לעשות זאת, וכפי שיעל מתארת זוהי "זכות גדולה לנו לשמש בית חם לצעירים אמיצים אלו, שפלח הולך וגדל מהם בוחר בקיבוץ לבית. למעשה, מדובר בצעירים בודדים מגיל 15 או פחות, המפלסים דרכם בישראל בנחישות ובעוצמה והם בהחלט מקור לגאווה והשראה רבה".


באנר כנס ההנהגות ה-9 נפתחה ההרשמה גודל שונה

המתנדבים חוזרים לקיבוצים
ולחדשות כאן 11

המחלקה הבינלאומית של התנועה הקיבוצית משנה את פניה בשנים האחרונות ולאחר שנרשמה עצירה כפויה בהגעת המתנדבים מחו"ל לקיבוצים בשיא תקופת הקורונה, הם חוזרים בשנה האחרונה וממלאים צרכים מגוונים יותר מבעבר. כתב כאן 11 בצפון, רובי המרשלג, הגיע לברעם כדי לדווח על כך

מה משותף לראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון, הסנאטור ברני סנדרס האמריקני, הקומיקאי המפורסם ג'רי סיינפלד והצלמת אנני ליבוביץ'? כולם היו מתנדבים בקיבוצים. אחרי שורה של טרנדים שחזרו לאופנה גם מתנדבים מכל העולם שוב ממלאים את המטעים והמכבסות, את בתי האריזה ואת חדרי האוכל המשותפים. 

צפו בכתבתו של רובי המרשלג ששודרה ביום שני בחדשות הערב של כאן 11 (בלחיצה על התמונה).


באנר משקארד

תומכים באמנות הקיבוצית

ביום שישי האחרון התקיים בגבעת חביבה הטקס השנתי של קרן "חבצלת החדשה" לחלוקת מלגות לאמנים וסופרים מהקיבוצים. השנה חולקו כ-240 אלף ש"ח לכ-60 יוצרים מכלל קיבוצי התנועה
מזכ"ל התנועה הקיבוצית מברך בטקס חלוקת המלגות של חבצלת החדשה
מזכ"ל התנועה הקיבוצית מברך בטקס חלוקת המלגות של חבצלת החדשה

חזון "חבצלת החדשה" מדבר על סיוע בחיזוק הקהילה הקיבוצית, ובדרך זו גם בהשפעה על החברה הישראלית כולה. הקרן רואה באמנות ותרבות אמצעי מעורר השראה לחיבור מחודש בין אנשים וקהילות, ואת היכולת להשפיע על החברה הישראלית גם בדרך זו של תרבות ויצירה אמנותית. מפעל קרנות "חבצלת" קיים כבר מעל 60 שנה ובשנת 2022, בפעם הראשונה במסגרת הקמת חבצלת החדשה, הוא נהיה רלוונטי לכלל התנועה הקיבוצית. התמיכה באמנים ואנשי תרבות חברי התנועה מכל רחבי הארץ מאפשרת להם את מימוש הפוטנציאל והיכולות האישיות. 

תחומי היצירה בהם ניתנות תמיכות:

  1. הקרן לעידוד היצירה שמטרתה טיפוח ועידוד היצירה האמנותית בקיבוצי התנועה. זאת דרך מתן סיוע ותמיכה לאומנים מקשת תחומי האומנות – ספרות, מחול, תיאטרון, מוזיקה, אמנות פלסטית וקולנוע.
  2. תמיכה בהוצאה לאור של ספרים ברוח התנועה  - ספרי תנועה: מטרת התמיכה  היא לסייע לחברים שהגו וכתבו ספרים, המתארים פרק מפרקי חייה של התנועה –  תיעוד, הגות,  סיפורי חיים אישיים, וסיפורים מהווי החיים הקיבוצי.

בטקס המרגש השתתפו כ-130 איש והוא כלל את הצגת כלל הזוכים וטעימה מכל תחום תוכן דרך העמקה בסיפור אישי של אחד הזוכים. קרן שוויצר, האחראית על תמיכות בחבצלת החדשה אומרת: "גם בשנת 2023 נחלק תמיכות לאמנים ויוצרים מכלל התנועה הקיבוצית, ופרסום בנושא ייצא בקרוב. מטרתנו היא להגיע לכמה שיותר אמנים ויוצרים בתנועה הקיבוצית ולהיות שם עבורם".


באנר ביטוח חקלאי

גם בזבולון - הצטרפו לשבילים

תכנית "שבילים - לציונות וצדק חברתי" פותחת את המחזור השישי שלה, והפעם בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית זבולון ומרכז הצעירים שלה. אנו מחפשים צעירות וצעירים שרוצים לקחת אחריות ומעוניינים ללמוד איך ניתן לעצב ולשנות את המציאות בקיבוץ, באזור ובמדינה. הצטרפו לדרך!
שבילים זבולון

"שבילים" הינה תוכנית הדגל ברשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ואחת מתכניות המנהיגות שמובילה הרשת, בשיתוף עם קרן ברל כצנלסון. השנה ייצא לדרך המחזור השישי עם שותפים מרכזיים ומשמעותיים - המועצה האזורית זבולון ומרכז הצעירים שלה - "ציפורה", שבחרו לקיים את התכנית באזורם. התכנית תתקיים במסגרת מפגשים שבועיים בימי ראשון החל מתחילת חודש פברואר ועד סוף חודש יוני, בשעות אחה"צ והערב.

מטרת התכנית הינה פיתוח וקידום מנהיגות צעירה אידיאולוגית, במרחב המועצתי והארצי, ונושאי הליבה שבהם היא עוסקת הם חברה וכלכלה, דת ומדינה והתיישבות וביטחון. זאת תוך בחינת הרלוונטיות של נושאים אלה לצעירים הבוחרים לחיות ולפעול במרחב הקיבוצי, הכפרי והאזורי. מחזור התכנית הקרוב יורכב מכ-20 משתתפות ומשתתפים שחיים במועצה האזורית זבולון ומעוניינים להשתלב בהמשך בתפקידי הובלה שונים בקהילה הקיבוצית ובמועצה האזורית או בחברה הישראלית בכללותה.

אם אתם ואתן צעירות וצעירים שהחליטו לעשות מעשה, לקחת אחריות ולהצטרף לדרך; אם נמאס לכם מהמצב הקיים, מהאדישות, מחוסר האמונה שאפשר לשנות פה, ואם אתם מחפשים ללמוד, לעצב ולשנות - מקומכם ומקומכן איתנו!


באנר מרכז קליטה

החוקר, המחקר ועיצוב הזכרון הקולקטיבי: מפגש עם פרופ' אניטה שפירא לכבוד האוטוביוגרפיה החדשה שכתבה

כריכת הספר של פרופ' אניטה שפירא "כך זה היה"

אניטה שפירא משלבת בספרה את סיפור חייה בתולדות התפתחותה של היסטוריונית מן המעלה הראשונה, אשר במגוון ספריה ומוקדי העיון שלה עלה בידה ליצור תמונה מקיפה של חברה בהתהוותה. הסיפור הלאומי משתלב בסיפור האישי, ולקורא מוגש מסמך מאלף על פרק חשוב בכתיבה ההיסטורית במדינת ישראל ועל דרכה והתגבשות אישיותה של החוקרת. 

המפגש יתקיים ביום שישי הבא, 20.1.23, בשעה 09:15 ביד טבנקין וישודר בזום למי שלא יכול להגיע, בקישור: https://smkb.zoom.us/j/89483855377

תכנית המפגש:

  • פרופ' נורית גרץ - מה למדתי מאניטה
  • ד"ר אלון גן משוחח עם פרופ' אניטה שפירא על החוקר, המחקר ועיצוב הזיכרון הקולקטיבי.

 
 
 
 
יש לכם סיפור מעניין? רוצים לספר על המתרחש בקיבוצכם? להתלונן? לייעץ? לשבח?! כתבו לנו.
 
2ab06947-5784-40e5-b5f5-5e70f4a846db.jpg
color-facebook-48.png
color-link-48.png
 

הוספת תגובה חדשה