דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

התנועה הקיבוצית: "לא נעמוד מנגד נוכח הליך הגירוש הצפוי של מבקשי המקלט"

מזכירות התנועה הקיבוצית דנה בתחילת השבוע, לבקשת מספר קיבוצים, בסוגיית הטיפול הממשלתי במבקשי המקלט המועמדים לגירוש מישראל. התנועה תפעל לכך כי מבקשי המקלט כולם יזכו ליחס הוגן ושקוף ויקבלו את מירב הסיוע שהמדינה, הציבור הישראלי, התנועה וקיבוציה יכולים להעניק; בנוסף, דורשים בתנועה מהממשלה להעביר לאלתר תקציבים לשיקום שכונות דרום תל-אביב
התנועה הקיבוצית: לא נעמוד מנגד נוכח הליך הגירוש הצפוי של מבקשי המקלט, הנחזה להיות מנוגד לערכי היהדות, ההומניזם והתנועה הקיבוצית.
צילום: דנה בר-און

מזכירות התנועה הקיבוצית דנה בתחילת השבוע לבקשת מספר קיבוצים בסוגיית הטיפול הממשלתי במבקשי המקלט המועמדים לגירוש מישראל. בסיכום הדיון נכתב בין היתר: "התנועה הקיבוצית אינה יכולה לעמוד מנגד נוכח הליך הגירוש הצפוי של מבקשי המקלט, הנחזה להיות מנוגד לערכי היהדות, ההומניזם והתנועה הקיבוצית.

מזכירות התנועה תלמד ותבחן את החקיקה האחרונה והחלטות הממשלה בעניין הפליטים, ותהיה שותפה עם קיבוציה, עם הגורמים הקשורים לתנועה ועם גורמים אחרים בציבור הישראלי לפעול לכך כי מבקשי המקלט כולם יזכו ליחס הוגן ושקוף ויקבלו את מירב הסיוע שהמדינה, הציבור הישראלי, התנועה וקיבוציה יכולים להעניק.

עוד נקבע כי מזכירות התנועה הקיבוצית תקבע את המסגרת האופרטיבית לקידום פעולתה ופעולת קיבוציה והגורמים הקשורים לתנועה, בכפוף לאמור לעיל.

חברי המזכירות קראו בישיבה לכל העוסקים בנושא - "לפעול בנחישות למען טיפול הוגן במבקשי המקלט ברוח אמנת האו"ם בדבר מעמדם של פליטים ובמסגרת מגבלות החוק והדין".

בנוסף, דרשו חברי מזכירות התנועה הקיבוצית מהממשלה לבחון את כלל בקשות המקלט בצורה מסודרת עפ"י סטנדרטים בינלאומיים, על מנת לקבוע מי זכאי/ת למעמד "פליט"; להעביר תקציבים לשיקום השכונות בדרום תל אביב שנפגעו כתוצאה של ריכוז מבקשי המקלט בתחומן; לקבוע מדיניות הגירה ופליטות, הכוללת חלוקה גיאוגרפית הוגנת של מבקשי המקלט, למימוש ריבונות מדינת ישראל- ולגבש תוכנית מסודרת להתמודדות עם מי שהוכר/ה כ"פליט/ה" - בדגש על פיזור גיאוגרפי וצרכי המשק הישראלי".

חברי המזכירות סיכמו את הדיון בכך כי התנועה תטה כתף ותפעל להשתתפות התנועה, ארגוניה וקיבוציה בסיוע לגיבוש ויישום הפתרונות הללו, וכפי שיידרש. 

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, הוציא הבוקר פניה ברוח דברים אלו אל נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הפנים אריה דרעי.

אגף הצעירים והמעורבות בחברה בתנועה יהיה אמון על הנושא ובישיבה מיוחדת שקיימו בנושא קיבלו מספר החלטות אופרטיביות: 
חברי קיבוצים המעוניינים ליצור קשר איתנו על מנת לארח מבקשי מקלט לתקופה קצרה מוזמנים לפנות אלינו. נגה שמיר מאגף הצעירים ואבי עופר חבר קיבוץ מענית ירכזו את הפניות. מוזמנים לפנות אליהם: dr.avi.ofer@gmail.com / noga@tkz.co.il אבי עופר יהיה אמון גם על הקשר עם ארגוני הפליטים.
בנוסף, ישיבת מעקב תתקיים בכל זמן שידרש במידת הצורך ובהתאם למספר הפונים.

 

תגובות

גירוש משיגי הגבול
יוסף אבי יאיר אנגל (ג׳וחא)
לחברי התנועה ומזכירות התנועה אני ממליץ ללמוד את הנושא ולהיפגש עם שלמה מור יוסף יו״ר רשות האוכלוסין במשרד הפנים. הוא יאיר את עינכם לפני היציאה להפגנות.
כמו כן אני ממליץ לקיבוצים שהנושא מאד חשוב להם , לאמץ משפחות אפריקאיות שהגיעו לארץ תוך השגת גבול. על פי הודעת רשות האוכלוסין, משפחות לא מועמדות לגרוש. אימוצן יסייע מאד להורדת הלחץ על תושבי דרום תל אביב.
שבת שלום

הוספת תגובה חדשה