דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקמת השדה הסולארי הראשון במגזר הבדואי בישראל

חן מלמד, יו"ר משקים & פרטנרס: "מדובר בפרויקט תשתית שהחשיבות הרבה שלו היא בכך שזו פעם ראשונה שפרויקט בסדר גודל כזה מוקם במגזר הבדואי ובשת"פ איתו"

בתמונה: חן מלמד, מוסא תראבין, שחר בן מויאל ואחמד תראבין. צילום: עמית הרננדז
בתמונה: חן מלמד, מוסא תראבין, שחר בן מויאל ואחמד תראבין. צילום: עמית הרננדז

ביום חמישי בשבוע שעבר, הושק פרויקט התשתית הראשון בישראל על אדמות המגזר הבדואי ובשיתוף איתו – פרויקט הקמת שדה סולארי על אדמות שבט תראבין א-צאנה. פרויקט השדה הסולארי על אדמות שבט תראבין א-צאנה, הינו פרויקט אותו מובילה חברת משקים & פרטנרס בשיתוף עם שבט תראבין.  

 מדובר בפרויקט בהיקף השקעה של כ -50 מיליון ש"ח במסגרתו נחכרו כ 150 דונם אדמות מהשבט למשך 23 שנים. הקרקע הנה קרקע פרטית בבעלות משפחת תראבין, אשר עברה תהליכי שינוי ייעוד מקרקע בייעוד חקלאי לקרקע בייעוד סולארי. השדה הסולארי החדש הנו בהיקף של כ- 10 מגה ואט וצפוי להתחבר לרשת החשמל עד סוף 2018.

חן מלמד, יו"ר משקים & פרטנרס, "אנחנו, כחברה שהשורשים שלה הם שורשים קיבוציים רואים בפרויקט חשיבות רבה לא רק מההיבט התשתיתי והכלכלי, אלא גם מההיבט החברתי. הפרויקט יחזק את הקשרים עם המגזר הבדואי בישראל ואנו מאמינים כי יחזק את הקשרים ואת תחושת השייכות והנאמנות של המגזר הבדואי לחברה הישראלית".

שחר בן מויאל, מנכ"ל משקים & פרטרנס, "אנחנו שמחים שסוף סוף לאחר תהליכי ייזום ופיתוח ארוכים ומורכבים הפרויקט הגיע לשלבי הקמה. אנחנו גאים להיות החברה החלוצה בתחום הסולארי  במגזר הבדואי ומברכים על שיתוף הפעולה המוצלח עם משפחת תראבין".

 מוסא תראבין נציג בעלי הקרקע, "החברה הבדואית רואה עצמה כחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית, וגאה להיות חלק מפרויקט תשתית לאומית במדינת ישראל. אנו מאמינים שנכון לחנך את דור העתיד לעבור לצריכה של אנרגיה נקייה ומקווים שפרויקט זה יעודד רבים וטובים בחברה הבדואית להשתלב בפרויקטים כאלה ואחרים בתחומי האנרגיה והתשתיות".   

 באירוע השתתפו גם נורית גל – סמנכ"לית חשמל ורגולציה ברשות החשמל, ניר מאיר – מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן מאיר – מנכ"ל דליה אנרגיות, שחר בן מויאל – מנכ"ל משקים & פרטנרס, ועוד.

הוספת תגובה חדשה