דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הקיבוצים לא עמדו מנגד!

בתחילת פברואר העבירה עמותת "לא עומדות מנגד", המסייעת לנשים במעגל הזנות, בקשה לתנועה הקיבוצית לתרומת משלוחי מנות משמחים לקראת חג הפורים עבור הנשים שמטופלות דרך העמותה. תוך יומיים בלבד התנדבו כעשרה קיבוצים מרחבי הארץ לשמח את הנשים ושלחו חבילות שכללו דברי מתיקה ומוצרי טיפוח
ילדי וילדות חברת הנעורים בגן שמואל אורזים משלוחי מנות עבור עמותת לא עומדות מנגד
ילדי וילדות חברת הנעורים בגן שמואל אורזים משלוחי מנות עבור עמותת לא עומדות מנגד

"לא עומדות מנגד" הינה עמותה שהוקמה באמצעות קבוצת פייסבוק ובה מתנדבות אלפי נשים המעניקות סיוע מעשי, רגשי וחומרי לשורדות זנות. הקהילה מונה עשרות אלפי חברות וחברים, משמשת כגשר בין נשים מתנדבות לשורדות זנות, ומהווה קבוצת תמיכה ומרחב בטוח לאותן נשים להשמיע את קולן הייחודי.

מבין הקיבוצים שהתנדבו לשמח במשלוח מנות את הנשים ניתן למנות את אושה, כפר המכבי, אליפז, גן שמואל, נצר סרני, רביבים ו"חוות אייל", חווה אקולוגית טיפולית בקיבוץ רמת רחל. לאור התנדבותם למיזם זה, יקבלו הקיבוצים התורמים הרצאות הסברה מהעמותה בנושא, לטובת העלאת מודעות והורדת חסמים.

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים של התנועה הקיבוצית: "נושא הזנות מצוי פעמים רבות בתחתית סדר העדיפויות, ושיתוף הפעולה הזה היווה הזדמנות לייצר היכרות טובה יותר עם המציאות בשטח ומנוע להתנדבות קהילתית שיכולה לסייע לאותן נשים לצאת מהמעגל בו הן לכודות ולפתוח דף חדש. אני מודה לקיבוצים על ההתגייסות המהירה ומחממת הלב".

"אני שמחה על ההיענות המהירה והנדיבה של הקיבוצים, ועל ההזדמנות לסייע, ולו במעט, בהעלאת חיוך על פניהן של הנשים האלו שחוו כל כך הרבה חוויות קשות בחייהן", הוסיפה הילית בן-צבי, מנהלת היחידה לקידום שוויון מגדרי בתנועה הקיבוצית, תנועת המושבים ומרכז השלטון האזורי.

דוגמא נוספת לקיבוץ שמקיים פעילות התנדבותית בנושא חשוב זה הוא מעגן מיכאל שעושה זאת כבר ארבע שנים. בקיבוץ אימצו את עמותת "הופכות את היוצרות" שמאפשרת לנשים שנקלעו למעגל הזנות ללמוד מקצוע כמו תפירה, גרפיקה ועוד, ולמעשה מעניקה לנשים אלה תקווה ויציאה לדרך חדשה בחיים. העמותה מתפעלת בתים חמים בתל אביב ובחיפה שאליהם מגיעות הנשים ללמוד ולקבל תמיכה וארוחות חמות. במסגרת הפעילות ההתנדבותית של מעגן מיכאל עם העמותה, מדי שבוע מבשלות ומבשלים כ-30 מתנדבות ומתנדבים מזון טעים ומזין עבור הבית החם של העמותה בחיפה, אליו הם גם משנעים את המזון.

"מעגל הזנות הוא נגע חברתי קשה וזו המחויבות של כולנו לרפאו. על רצף הזנות נמצאות נשים שבדרך כלל מגיעות מרקע של פגיעות מיניות בעברן ו/או קשיים כלכליים. זהו מעגל שקשה לצאת ממנו וכרוך בניצול לצורך הישרדות, תוך שימוש באלימות כלפיהן והכנסתן למעגל של צריכת סמים על מנת להגדיל את התלות שלהן", מספרת נטע אלוני, חברת מעגן מיכאל שמרכזת את מיזם ההתנדבות בקיבוץ ומראשוני המתנדבים בעמותה.

"הנשים אשר נמצאות בבית החם בחיפה מאוד מתרגשות מהעשייה שלנו, הן מעולם לא הרגישו כה עטופות ולא זכו שמישהו יבשל במיוחד עבורן וזה דבר מרפא בפני עצמו. עבור כל המתנדבות והמתנדבים זוהי זכות לתרום מעצמם להשפיע לטובה ולחלוק את השפע. עשייה שעוסקת בנתינה חשובה למי שנותנים לא פחות מהמקבלים", מסכמת נטע.

הוספת תגובה חדשה