דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"המצב לא מדהים אבל אין פה ייאוש"

החלק הראשון של ישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית שהתקיימה אתמול (ראשון) עסק בסקירה אודות המצב בעוטף עזה לאחר הלחימה בסוף השבוע במסגרת מבצע "עלות השחר". בדיון השתתפו גם סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר (מפלסים) וחברת המזכירות ח"כ נירה שפק (כפר עזה), יו"ר ועדת המשנה למוכנות העורף של הכנסת
לוגו מזכירות התנועה

בפתיחת הישיבה אמר מזכ"ל התנועה, ניר מאיר: "כשתכננו את ישיבת המזכירות הזו לא ידענו, כמובן, מה יקרה בסוף השבוע, אבל אני שמח שקבענו אותה בזום. שינינו את סדר היום של הישיבה ונפתח אותו בדיון בסוגיית המבצע הצבאי "עלות השחר" שמתרחש כעת ברצועת עזה. יצא לי להסתובב בדרום ביום חמישי והרגשתי תחושה של משהו קורה באוויר אבל ללא ודאות לגבי מה שהולך להיות, יחד עם תחושת מועקה. בחמישי הגיע אליי מכתב תלונה מרכז המשק של נירים, העברתי אותו לראש הממשלה ושר הביטחון והוא זכה לתשובה, גם זה מייחד את המבצע הזה לטובה".

סגן שר הביטחון, ח"כ אלון שוסטר, דיווח על המצב מנקודת מבטו ואמר: "ברגע שנעצר בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין נודע לנו על ההתארגנות לפיגוע ברצועת עזה. נתנו לזה צ'אנס להירגע במשך יומיים-שלושה עד שנקטנו בפעולה. משרד הביטחון הנחה בשנה האחרונה את המועצות האזוריות להכין תכנית פינוי לאחר שבשומר החומות לא התממשה התכנית של רשויות החירום. אנו פועלים לכך שיהיה ברור שכללי המשחק שניסו לכפות עלינו לא מתקיימים, ועל הדרך להכות בהם כמה שניתן. אני מקווה שזה יסתיים בתוך ימים. יש חשיבות אסטרטגית לתת ליישובים שקרובים לגדר עם רצועת עזה לצמוח, למרות ההפרעות הביטחוניות".

ח"כ נירה שפק: "אני עוברת בכל המועצות האזוריות וניתן לראות את התפקוד המצוין: סדר, עבודה וארגון. רואים שמה שסוכם בוועדת המשנה למוכנות העורף, קורה. האווירה היא שהעורף האזרחי בעוטף נותן גב ואורך נשימה וזה מדהים לראות את זה. עובדים על זה שיישאר גרעין ריכוז בכל יישוב כדי לדאוג למי שנשאר. אלון ואני מטפלים בעסקים קטנים שנפגעים מהמצב, והממשלה פועלת. המצב לא מדהים אבל אין פה ייאוש ואני חושבת שזה השינוי הגדול מפעמים קודמות. אחד הדברים שחשובים לי הוא להראות שהמרחב הכפרי מתגייס והוא חלק מהמאמץ הלאומי בישראל. יש אליי רק פניות של חוסן ושל איך אפשר לעזור. שאפו לתנועה הקיבוצית על מוקד החירום שפתחתם".

המשנה למזכ"ל התנועה, הדס דניאלי ילין עדכנה על פעילות מוקד החירום של המרחב הכפרי שנפתח בשישי ואמרה כי בסבב פינוי התושבים מהעוטף היה הרבה יותר טוב והמדינה לקחה הפעם אחריות על הנושא באמצעות המועצות האזוריות בעוטף. המוקד סייע לפתור בעיות שצצו ולחבר בין קיבוצים או מי שרוצה לארח אצלו למי שהיה זקוק לכך באופן מיידי. 

הוספת תגובה חדשה