דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

המדינה אישרה חמישה מיליון ש"ח להקמת מוזיאון וירטואלי שירכז תכנים מאתרי המורשת בקיבוצים

תכני ה"מוזיאון" ירוכזו ביישומון ייעודי, שיחבר בין מקומות ואתרים בקיבוצים השונים, ויציג לציבור הרחב תמונה רחבה של רעיונות וערכים, אירועים היסטוריים, סיפורים אישיים, סיורים מומלצים, משחקים והפעלות
מוזיאון חצר ראשונים בעין שמר. צילום: זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי
מוזיאון חצר ראשונים בעין שמר. צילום: זאב שטיין, מתוך אתר פיקיויקי

משרד המורשת אישר תוכנית להקמת מוזיאון וירטואלי שירכז באפליקציה ייעודית תכנים מאתרי המורשת בקיבוצים וינגיש אותם לציבור הרחב. התקציב למימוש התוכנית - חמישה מיליון ש"ח. בטקס חגיגי בהשתתפות השר למורשת, הרב עמיחי אליהו, מנכ"ל המשרד, נתנאל איזק, וגיל לין, מנכ"ל איגוד התעשיה הקיבוצית ולשעבר המשנה למזכ"ל התנועה, הוצגו התוכנית והתקציב ליישומה. לין, בתפקידו הקודם כמשנה למזכ"ל התנועה הקיבוצית יזם וקידם מטעם התנועה רעיון להקמת מוזיאון למורשת הקיבוצית. המיזם אושר בזמנו במזכירות התנועה הקיבוצית, ועתה יהיו המשאבים ליישומו.

בישיבת מזכירות התנועה הקיבוצית שהתקיימה ביום ראשון דיווח ניר מאיר, מזכ"ל התנועה הקיבוצית, על התקציב שהושג לקידום המוזיאון המקוון, ואושררה ההחלטה להתקדם עם היוזמה החשובה. מאיר ציין כי גיל לין יוביל את הפרויקט בזמן הקרוב, עד למציאות פרויקטור שיעבוד מול הקיבוצים שיצטרפו לתוכנית. "כשנכנסתי לתפקידי הגדרתי את שימור המורשת הקיבוצית והנכחת תפקידה של התנועה הקיבוצית וחלקה המרכזי בהצלחת המפעל הציוני כאחד מתפקידיה של התנועה" אמר מזכ"ל התנועה, והוסיף "בימים של ערעור על העובדות ההיסטוריות והפצת פייק ניוז יש חשיבות גדולה  במיזם זה". חשיבות נוספת לתכנית הממשלתית היא שאתרי המורשת הקיימים בקיבוצים יקבלו כעת הכרה ארצית. המיזם הממשלתי מאפשר לקשור בין אתרי המורשת ברמות שונות של שימור ולחברם לסיפור רחב ומשותף.

גיל לין הוסיף "זוהי בשורה משמחת ומהפכה אמיתית בדרך ההצגה של המורשת הקיבוצית. המורשת הקיבוצית גדולה ועמוקה ובנוסף מבוזרת על פני הארץ כולה, ולא ניתן להכילה במבנה אחד או אפילו בישוב אחד. הדרך שבחרנו היא לאפשר את חשיפת כל מרכיבי המורשת במערכת דיגיטלית שתחבר בין הקיבוצים ותאפשר לראות את התמונה השלמה".

איך זה יפעל? מדובר במערכת מקוונת שתחבר בין מקומות ואתרים פיזיים, רעיונות וערכים אוניברסליים, אירועים היסטוריים ברמה הלאומית, אירועים היסטוריים מקומיים, סיפורים אישיים, סיורים מומלצים, משחקים והפעלות שייתנו תמונת מורשת רחבה של אתרים, קהילות, ארגונים, אישים ותאריכים ממנה ניתן ללמוד על העבר ההווה והעתיד. במיזם שותפות גם שתי חברות תוכנה שיספקו את התשתיות הטכנולוגיות הנדרשות, חברת וונדרינג וחברת אידאה מערכות מידע מקיבוץ משמר העמק, החברה באיגוד התעשייה הקיבוצית.

הוספת תגובה חדשה