דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דרושים שותפים למסע האומנה - מפגש חשיפה במועצה האזורית גזר

בשנה האחרונה חבר אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית לעמותות "אור שלום" ו"מטב" על מנת לקדם את נושא האומנה בקיבוצים. לאור הצורך הרב, יזם אגף צעירים ומעורבות בחברה מהלך לעידוד האומנה בקיבוצים, וסנונית ראשונה תצא לדרך בקרוב, בערב חשיפה שיתקיים בשותפות עם המועצה האזורית גזר במועדון לחבר של קיבוץ נען
ילדי משפחה מלווה והילד ב'

שיתוף הפעולה של אגף צעירים ומעורבות בחברה עם העמותות נוצר לאחר המפגש בנושא אומנה ואירוח ילדי פנימיות שהתקיים השנה, בהובלה משותפת עם אגף חברה וקהילה, לחברי התנועה הקיבוצית.במהלך המפגש הציגו עמותת אור שלום ומטב לתנועה הקיבוצית נתונים קשים, לפיהם, בכל רגע נתון ממתינים כ-70 ילדים חילוניים למשפחת אומנה שתעניק להם בית ותפתח עבורם את הלב.

לאור הצורך הרב, יזם אגף צעירים ומעורבות בחברה מהלך לעידוד האומנה בקיבוצים. צוות האגף והעמותות פונים לבעלי תפקידים בהנהלות קיבוצים במרחב גאוגרפי בו יש חוסר מהותי במשפחות אומנה על מנת לקבל את ברכתם לקידום האומנה, ותמיכתם בהפצת חומרים מקדימים בנושא בקרב חברי הקיבוצים שיעודדו שיח פנימי בנושא וערבי חשיפה במועצות האזוריות.

סנונית ראשונה תצא לדרך בקרוב, בערב חשיפה שיתקיים בשותפות עם המועצה האזורית גזר במועדון לחבר של קיבוץ נען, ביום חמישי 1.12, בשעה 20:00, ומיועד לתושבות ותושבי המועצה והסביבה. ערב הסברה זה מיועד למשפחות מהמרחב הכפרי אשר מעוניינות בהכנסת ילדי אומנה למשפחתם ויגיעו לשם קבלת פרטים נוספים והכוונה ליציאה לדרך.

במהלך המפגש ינתנו דגשים מקצועיים יחד עם עדות אישית של משפחה אומנת, שתספר על המסע לאומנה, האתגרים והמורכבויות של גידול ילד במשפחת אומנה בקהילה קיבוצית יחד עם נקודות החוזקה של סביבה תומכת והמקומות בהן הקהילה יכולה להשתלב במסע המשפחתי.

"מאחר והקיבוצים מהווים סביבה קהילתית תומכת וקרקע פוריה, בשונה ממקומות אחרים, ניתן להסתייע במעטפת הקהילתית ולייצר קהילות אומנה בתוך הקהילות הקיימות. אנו מאמינים שמדובר בפרויקט ערכי מהמעלה הראשונה, אשר על אף מורכבויותיו יכול לייצר אימפקט חסר תקדים ולמגנט משפחות בהצלחתו. כולי תקווה שבקרוב תצטרפנה משפחות קיבוציות נוספות למעגל האומנה", אומרת שיר גורן, רכזת פרויקט האומנה מטעם התנועה הקיבוצית.

לדברי עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה "קשה לחשוב על פרויקט יותר תובעני ומשמעותי שמשפחה יכולה לקחת על עצמה, ממש הצלת נפשות. אנו מאמינים שהקיבוצים הם המקום הטוב ביותר לאירוח ואומנה בזכות המנגנונים הקהילתיים והקהילה המשמעותית".
 

תושבות ותושבי המועצה האזורית גזר והסביבה? נשמח לראותכן/ם!

להרשמה למפגש: לחצו כאן


לשאלות ופרטים נוספים על המפגש בפרט והאומנה בכלל: 

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים: 053-4440534

 

 

הוספת תגובה חדשה