דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דיוקן_עמק - תערוכה חדשה בבית שטורמן

בחוה"מ סוכות נפתחה במוזיאון בית שטורמן שבעין חרוד תערוכת צילום חדשה "דיוקן_עמק" שיצרו הצלמת ורדי כהנא וארכיון בית שטורמן. התערוכה הוקמה לציון מאה שנות התיישבות ציונית וחלוצית בעמק, ובעזרתה משורטט דיוקן של העמק ואנשיו, בעבר ובהווה, ובכך נמתח קו מוחשי בין נרטיב העמק המיתולוגי לדמויות המשקפות את נוף העמק כיום
דיוקן_עמק - תערוכה חדשה בבית שטורמן

התערוכה נוצרה כמחווה למייסדי בית שטורמן, הקיבוצים עין חרוד מאוחד, עין חרוד איחוד ותל יוסף, ומתמקדת בדמויות משלושת הקיבוצים, המייצגות מגוון תחומי עשייה ופעילות לאורך השנים. על אף השינויים והתמורות שחלו במאה השנים האחרונות, נוף ששינה פניו, צורות התיישבות שהשתנו ללא היכר, פרצופים שהתחלפו על מדרכות הקיבוץ – עדיין עולה מהמפגש עם אנשי העמק תחושה חזקה של התרפקות על העבר, של אהבה עמוקה ושורשית אל המקום המוכר והחם, הבית.

בתערוכה מוצגות לראשונה תמונות מארכיון הצילום ההיסטורי של מוזיאון בית שטורמן, הפוטותיקה, אשר הוקם ונוהל על ידי אליעזר סקלרץ (1905-1994), חבר קיבוץ בית אלפא. בארכיון בית שטורמן שמורים עשרות אלפי תצלומים, המתעדים את האזור, נופיו, אנשיו ותמצית הווי ההתיישבות בעמק. לצד צילומי ארכיון נדירים מוצגים בתערוכה תצלומי דיוקן עכשוויים שצילמה הצלמת ורדי כהנא בחודשים יולי-אוגוסט 2022. באמצעות שפה חזותית ייחודית מעניקה כהנא פרשנות אישית לדיוקנאות האנשים ולפועלם, ודרכם משרטטת דיוקן _עמק.

בנוסף, לצד פתיחת התערוכה, השיקו בבית שטורמן שיתוף פעולה חדש עם בית טרומפלדור בתל יוסף ותערוכת המאה המוצגת בו בשם "מאה מראה מקום". בביקור  החוויתי המשותף בשני המוזיאונים משורטט קו דמיוני בין שני בתים חשובים אלו, אשר חולקים שכנות טובה, אדריכלות משובחת, עבר משותף וסיפור משותף של מאה שנות התיישבות בעמק.

השת"פ המיוחד הזה, הוא ביטוי ישיר לדרכו של בית שטורמן לאורך השנים, להנחיל את חזון המוזיאון בדרך חינוכית, ערכית וחווייתית ומאפשר לשפוך אור חיובי על רעיון ההתיישבות העובדת בכלל, ועל סיפור התיישבותם של הקיבוצים בעמק בפרט. 

שעות פתיחת המוזיאון:

ימים א' - ה': 09:00-15:00

ימי שישי: 11:00-13:00

ימי שבת: 10:00-16:00

**בימים שישי ושבת הכניסה ללא עלות במסגרת פרויקט "שבת ישראלית" של משרד התרבות. מותנה בהרשמה מראש דרך האתר: www.beit-shturman.co.il

הוספת תגובה חדשה