דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

דווקא לקראת סבב בחירות נוסף – זה הזמן לחזק את המחויבות לדמוקרטיה בקרב הדור הצעיר!

לרגל הבחירות לכנסת שייערכו בשבוע הבא, אירוע שהפך לצערנו לשגרתי היות וזוהי הפעם החמישית תוך שלוש שנים, החליטו במערך ההדרכה של אגף חינוך בתנועה הקיבוצית לפרסם אסופת מערכי פעילות לחינוך החברתי שיחזקו את תחושת המחויבות והבנת חשיבות הדמוקרטיה בקרב ילדינו
הקלפי שהכינו בבית הילדים באור הנר, עבור פעילות שהתקיימה בנושא בחירות לילדי שכבת ו' בספטמבר 2019
קלפי שהכינו בבית הילדים באור הנר, במסגרת פעילות שהתקיימה בנושא בחירות לילדי שכבת ו' בספטמבר 2019

בשבוע הבא ילכו אזרחי מדינת ישראל להצביע בבחירות לכנסת בפעם החמישית תוך שלוש שנים. בעקבות ארבעת סבבי הבחירות הקודמים והבחירות שצפויות לנו בשלישי, התדרדרה ישראל אל המקום האחרון בקצב עריכת בחירות ביחס לדמוקרטיות המבוססות בעולם, עם בחירות בכל 2.4 שנים בממוצע. מציאות זו דרדרה את אמון הציבור במשטר דמוקרטי ויצרה תחושת כאוס וייאוש לגבי המערכת הפוליטית. לכן, היום, יותר מתמיד, עיסוק בנושא זה חשוב מאין כמוהו.

באסופת המערכים "בחירות 22", שנכתבה על ידי מערך ההדרכה באגף חינוך, ניתן למצוא מגוון מערכי פעילות לחינוך החברתי לקראת הבחירות הקרובות. חלק מהמערכים עוסקים בבחירה, חלקם בדמוקרטיה, בפוליטיקה ועוד. מוזמנים להשתמש במערכים שלמים, או בחלקים מהם על פי הצורך.

אסנת חביב גל, מנהלת פיתוח תוכן, מחקר והדרכה באגף חינוך, אומרת כי "מטרתה של אסופת המערכים היא לטפח את הדור הצעיר להיות אזרחים המחויבים לדמוקרטיה ולצורך לחזק אותה ובעלי כלים וערכים לפעול בתוך הזירה הדמוקרטית. זהו אחד מהערכים החשובים של הקהילות שלנו, והתפקיד של מערכת החינוך הוא לקדם ולהקנות ערכים של הקהילה".

להורדת אסופת המערכים: לחצו כאן

הוספת תגובה חדשה