דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

"דגל שחור מתנוסס מעל מהלכי ההפיכה המשטרית"

"יום ההתנגדות והשיבוש הלאומי" שהתקיים ביום חמישי הוציא מאות אלפי מפגינים לצמתים, לגשרים בכביש בחוף ולשיירות הרכבים והטרקטורים שנעו על כבישים מרכזיים בכל רחבי הארץ. עוד לפני יציאת המפגינים, התכנסה מועצת התנועה הקיבוצית ואישרה את הודעת מזכירות התנועה בנושא ההפיכה המשטרית: "הממשלה מקדמת בולמוס חקיקה אנטי דמוקרטית, הסותרת את ערכי מגילת העצמאות. דגל שחור מתנוסס מעל ההפיכה המשטרית"
הפגנה ביום ההתנגדות הלאומי לדיקטטורה
הפגנה ביום ההתנגדות הלאומי לדיקטטורה

וזו הודעת המזכירות המלאה שאישרה מועצת התנועה הקיבוצית:

"בימים אלה נתונה מדינת ישראל בסכנה גדולה. הסכנה אינה סכנה חיצונית, אלא היא באה ומתרגשת עלינו מבפנים, ביוזמה ובהובלה של ממשלת ישראל והעומדים בראשה. תחת הכותרת המטעה של "רפורמה משפטית", מתנהל בולמוס של חקיקה אשר לא ניתן לתארו אלא כתהליך של הפיכה שלטונית אנטי דמוקרטית, הסותרת את ערכי מגילת העצמאות ואשר דגל שחור מתנוסס מעליה.

יתכן ויש מקום לנסות ולהבין את מניעיו של שינוי כזה או אחר, אולם אין לטעות בשילוב הדורסני וההרסני של התהליך בכללותו, לרבות השקפותיהם המוצהרות של אלו העוסקים בו ומובילים אותו. גם לתנועה הקיבוצית הייתה לעתים ביקורת על החלטות מנהליות ושיפוטיות כאלו ואחרות, כולל כאלו אשר פגעו בקיבוצים, אולם לעולם לא עלה בדעתנו לפגוע או לסכן את מערכות השלטון והמשפט בישראל בשל כך.

בנסיבות אלו, לאור מעמדה של התנועה הקיבוצית כתנועה מיישבת וערכית מרכזית במדינת ישראל וכן בימים שלפני הקמת המדינה, ולאור דאגתה העמוקה של התנועה הקיבוצית לעתידה, לאופייה ולעצם קיומה של מדינת ישראל, רואה עצמה התנועה הקיבוצית כחלק מרכזי מהמאבק הציבורי הדמוקרטי האדיר והבלתי אלים כנגד מהלכי ההפיכה השלטונית, וקוראת לקיבוציה ולחבריה להצטרף למרביתו של הציבור הישראלי ולהמשיך ולקחת חלק מרכזי במאבק זה.

אנו קוראים לעצירת החקיקה ולפתיחה מידית של הדברות ופשרה. אנו מתקשים לראות פתרון יציב ואמיתי להחלטות חוקתיות ללא בסיס הסכמה רחב. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר יוסר האיום מעל קיומה של מדינית ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

במוצאי שבת האחרונים שוב יצאו קיבוצניקים בכל רחבי הארץ נגד הפיכת ישראל לדיקטטורה. מוזמנים להתרשם מהתמונות

הוספת תגובה חדשה