דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

גם השנה - ממשיכים להכשיר מובילי ומובילות תחום צעירים

בשנים האחרונות, עם חזרתם של הבנות והבנים והצטרפותן של משפחות חדשות מבקשים הקיבוצים ללמוד ולהכיר את הדור הצעיר, במטרה לשלבו בצורה מיטבית בקהילה הקיבוצית ולחזק אותה. ביום שני בערב התקיים במועצה האזורית מנשה מפגש עמיתים והכשרה בנושא, במסגרת שיתוף הפעולה בין רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית ומרכז צעירים מנשה "הקונטיינר"
מפגש עמיתים והכשרה בנושא תחום הצעירים במוא"ז מנשה

במפגש השתתפו מובילי ומובילות תחום צעירים ביישובי המועצה, מנהלות קהילה וצעירים וצעירות שרוצים ללמוד את הנושא ולהקים ועדה בקיבוצם או יישובם. בחלק הראשון פגשו המובילים את הפסיכולוג הקליני אלעד גולן להרצאה על מאפייני דורות ה-Y וה-Z, השוני שלהם לעומת הדורות הקודמים וצרכיהם הייחודיים, ויחד עמו ניסו להבין מה באמת מעניין צעירים אלו. בהמשך המפגש התקיימה סדנא שכללה שיח על מעורבות ותחושת השייכות של הצעירים והצעירות בקהילה, מי קהל היעד, מדוע כדאי להקים ועדה/צוות צעירים ביישוב מהם האתגרים וההזדמנויות עבור הדור הצעיר בקיבוץ וביישוב.

המפגש הבא שיתקיים ביום שני הקרוב, 23.1, יעסוק בתפיסת התפקיד של מוביל או מובילת הוועדה, ייעוד ומטרות הוועדה, מהם אבני הדרך להקמת ועדה/צוות צעירים, מי הם השותפים ואיך רותמים צעירות וצעירים לעשייה ומעורבות. 

רותם שניצקי, מנהלת רשת הצעירים בתנועה הקיבוצית: "אנחנו רואים חשיבות רבה בהכשרות המשותפות עם מרכזי הצעירים במועצות האזוריות, כחלק מהמטרה הגדולה והמשותפת  בבנייה ופיתוח תחום הצעירים בקיבוצים ובמרחב הכפרי בכלל. המפגש במנשה הוא ירית הפתיחה לשנת 2023 בה נקיים הכשרות נוספות במועצות האזוריות השונות מהדרום ועד לצפון, מוזמנים ומוזמנות להצטרף אלינו".

בר דנון, מנהלת מרכז הצעירים של מוא"ז מנשה "הקונטיינר": "המוּכנות של פעילים חברתיים ממגוון הישובים שלנו יחד עם ההכוונה המקצועית של רשת הצעירים של התנועה הקיבוצית יצרה הזדמנות לעיסוק בדילמות הקשורות בצעירים וצעירות בקיבוצים בפרט, ובמגזר הכפרי בכלל. המפגש, ההיכרות, הלמידה המשותפת מייצרות רעיונות חדשים למעורבות חברתית וחיבור בין צעירים לעצמם ובינם לקהילה".

מוזמנים להירשם למפגש הראשון של הפורום הארצי למובילי ומובילות תחום הצעירים בקיבוצים שיתקיים בסוף החודש, 30.1, בזום. המפגש יעסוק בתפיסת תפקיד מוביל.ה ועדה ותחום הצעירים בקיבוץ.

לפרטים: אורטל - ortal.benharrosh@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה