דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

ביקור התומך הוותיק בתכנית תל"מ בנען

בשבוע שעבר אירחה תכנית תל"מ הוותיקה בקיבוץ נען את יוחנן אווניד, נציג הקרן הנורבגית HJH (ראשי תיבות של Help Jews Home) שתומכת בתכנית כבר שנים ארוכות באמצעות תרומות של כסף וציוד, ותורמת בישראל למספר רב של תכניות המסייעות לקידום קליטת עולים בישראל
מימין: ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, עפרי רביב,שחר שדה מצוות תל"מ ויוחנן אווניד, נציג הקרן הנורבגית
מימין: ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה, עפרי רביב,שחר שדה מצוות תל"מ ויוחנן אווניד, נציג הקרן הנורבגית

תמיכת הקרן הנורבגית מסייעת בין השאר להענקת טיפול רגשי למשתתפי התכנית ומחשבים ניידים ללימודיהם. בסיור השתתפו נציגות הקיבוץ – איילת המקשרת בנען ורעיה בן אברהם, מנהלת הקהילה, וצוות תל"מ שכלל את שחר שדה, סיוון רוט ושגב בן שלום. את הצוות הוביל איציק עוז שמחליף לבינתיים את אילת ארנוני, מנהלת התכנית שיצאה לחופשת לידה. עפרי רביב, מנהל אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית, תרגם והנחה את הביקור.

הסיור החל בהיכרות והצגת תכנית תל"מ בנען (שפועלת בקיבוץ כבר כ-20 שנים) והצגת התכנית בקיבוצים כיום. הביקור עסק רבות בשינוי שעברה התכנית בשנתיים האחרונות עת החלה לקלוט צעירים בסיכון מכל גווני החברה הישראלית, ולא רק מבין יוצאי אתיופיה. בנוסף, נערך דיון על מאפייני הצעירים כיום, בתקופה שלאחר הקורונה, והקושי של הצעירים להתחייב לאורך זמן. במהלך הפגישה הצטרפו שתי חניכות תל"מ, אחת מהן היא בוגרת התכנית שממשיכה להתגורר גם כיום בנען, עובדת בגני הילדים ומתכוננת להתחיל לימודים אקדמיים בשנת הלימודים הבאה, והשנייה היא חניכה חדשה שמשתתפת בתכנית מזה ארבעה חודשים.

לאחר הצגת הדברים, התקיים סיור באזור מקומות העבודה בקיבוץ בהם המשתתפים משולבים וחדרי המגורים שלהם. נציג הקרן, מר אווינד, היה נרגש מאוד והתרשם מאיכות התוכנית ומהשינוי שעברה תל"מ לקליטת צעירים בסיכון מכל גווני החברה הישראלית.

הוספת תגובה חדשה