דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

בהיאחזות הנח"ל בבית שמש

בסוף השבוע לפני שבועיים נפגשו ש"שנים מגרעין במעגל ומקומונות התנועה ההקיבוצית ברחבי הארץ לסמינר הפיזי הראשון של מסלול הנח"ל בבית שמש. הסמינר עסק בהכרת ההיסטוריה של התנועה הקיבוצית וברלוונטיות של ערכיה לימינו, וכלל סיור בקיבוץ העירוני "תמוז"
סמינר מסלול נח"ל בבית שמש

עמרי גלעד, רכז ההדרכה החדש במסלול הנח"ל, מספר: "אחרי שנה שלמה של היעדר מפגש אנושי, היה מרגש ומרענן לחזור ולשבת יחד, ולנהל שיח ולימוד מול חוברת טקסטים כמיטב המסורת. שמחנו לראות שהקורונה לא פגעה משמעותית ב"דור הזום", ונראה שהולכים להיות לנו גרעיני נח"ל חזקים במיוחד!".

נגה שמיר, רכזת מעגל הקבוצות ומנהלת מסלול הנח"ל המשותף, מוסיפה: "הריחוק החברתי אתגר את שגרת המעשה הנחלאי - הצמחת קבוצות מגובשות חברתית ורעיונית סביב ערבות ומשימה ביטחונית ולאומית. הקבוצות הבוגרות במסלול פיצו על המרחק, ונשלחו יחד למשימות לאומיות של העת הזו כגון עבודה על ילדי צוותים רפואיים, מערך חינוך משלים, מערך חקירות אפידמיולוגיות ועוד. הגרעינים הטריים בשלב שנת השירות, לעומת זאת,  זקוקים ביתר שאת למפגש והיכרות ראשונית כדי לבנות קבוצה חזקה שתוכל לעמוד יחד בפרק ההכנה החקלאי, בתפקידי הלוחמה, הפיקוד והחינוך הצבאיים ובמשימת החינוך בפריפריה, יחד.

לכן, הסמינר האחרון היה כל כך מרגש. סוף סוף התאפשר לנו לחשוף בפני הנחלאים הצעירים את מהות מסלול הנח"ל: מפגש אנושי, חברות, ערבות, למידה וקריאה למשימה קבוצתית. מפגש זה התאפשר הודות להנחיות משרד הבריאות, לעבודתם החרוצה ומוכשרת של חן זרחיה רכזת המסלול שלא מכירה את צמד המילים "אי אפשר", ועמרי גלעד, רכז ההדרכה החדש והמוכשר, וכמובן לאירוח החם ומעורר ההשראה של הקיבוץ העירוני תמוז בבית שמש".

הוספת תגובה חדשה