דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אזור הדמדומים: שיח גלריה

בשבת הקרובה (27.5), בשעות 12:00-14:00, יתקיים בגלריה גבעת חביבה לאמנות אירוע שיח גלריה על התערוכה "אזור הדמדומים" בהשתתפות אמני התערוכה ובהנחיית אוצרת התערוכה - סבטלנה ריינגולד. התערוכה תוצג עד 17.6.23
אזור הדמדומים -  منطقة  الغسق - תערוכה רב תחומית קבוצתית חדשה בגלריה לאמנות בגבעת חביבה

ההשתתפות באירוע היא ללע עלות, אך בהרשמה מראש: כאן. מספר המקומות מוגבל.

תופעת ההגירה והפליטות בעולם כבר אינה ניתנת להתעלמות או הקטנה ובמובנים מסוימים ניתן להתייחס אליה כ"מהפכת הפליטות"; מהפכה שקטה אולי, אך כזו המשנה עמוקות את המרקמים האנושיים בתוך כל מדינה. בארץ, תופעת הפליטות מאתגרת את התפיסה הדמוגרפית של ישראל כמדינה יהודית. תפיסה זו היא המאפשרת את ההדרה מצמתי הכוח והנִראוּת של כל זהות אחרת שאינה מתיישבת עם זו המוגדרת כיהודית באידיאולוגיה השלטת.

שאלות אתיות בנוגע לניכוס, התחזות, פטרנליזם וקולוניאליזם מאפיינות את השיח האמנותי כיום בעיסוקו בשאלת הפליטות וההגירה בפרט ובכאב האנושי של קבוצות מודרות בכלל. האמנים הישראלים המציגים, יהודים וערבים, מנסים לחשוף, לספר ולתווך את התחושה שלא באמת ניתן להבין את האחר ואת כאבו; אך גם אם ידיעת האחר אינה ממין האפשר – הכרה והוקרה, למידה וחמלה, לצד פיתוח אסטרטגיות משותפות של התנגדות וכבוד הדדי, מתבקשות היום יותר מתמיד.

סבטלנה ריינגולד, אוצרת התערוכה: "אל מול הסוס המשטרתי שדוהר לעברך, את מרגישה שכל מה שידעת על העולם הזה עד עכשיו מתחיל להשתבש. באותו רגע, התחלתי שוב להרהר על חוויית ההגירה כמצב אינסופי. מצב זה יכול להשאיר אותך לבד לאורך כל חייך. עם השנים "היותך האחרת" הופך לחלק בלתי נפרד מאישיותך. אבל שם באיילון, שמחתי להיות חלק מאותם האנשים שביקשו ומבקשים להגיד את דברם. שמחתי סוף סוף שפעם, לפני יותר משלושים שנה, החלטתי שאני רוצה להבין ישראליות מה היא. ואני גאה להיות חלק מהישראליות (או שמא הפוסט-ישראליות?) שמתהווה היום".

אני שמחה שבימים אלה יש לי אפשרות להרהר על השאלות האלה יחד עם 19 אמנים נפלאים בתערוכה חדשה שתפתח ב-29.04.23 בגלריה גבעת חביבה לאמנות".

האמנים המשתתפים:
פריד אבו שקרה, אתי אברג'יל, שי אזולאי, גלעד אפרת, חמודי גנאם, טליה הופמן, מנאר זועבי, מיכאל חלאק, יובל יאירי וזהר כהן, תמר נסים, ניצן סט, אמי ספרד, רון עמיר, דורון פישביין, נירה פרג, רועי קופר, מיקי קרצמן, אסף שושן.

פתיחה: שבת ה- 29.4.23, 12:00 
מקום: גלריה גבעת חביבה לאמנות 
אוצרת התערוכה: סבטלנה רינגולד
אוצרת ראשית: ענת לידרור 
נעילת התערוכה:  17.6.23 | 
שעות פתיחה: ראשון - חמישי: 16:00 – 9:00  |  שישי: 13:00 – 11:00  | שבת: 10:00 – 14:00 |

______
גלריה גבעת חביבה לאמנות בוחנת, מעלה וחוקרת את המשותף על רבדיו השונים. ערכים של חברה משותפת, שיח רב תרבותי וקידום המרקם הרב תחומי באמנות. הגלריה מציגה אמנות הנותנת במה לאמנים מאוכלוסיות וקבוצות שונות בחברה הישראלית בדגש על החברה היהודית והחברה הערבית.
לתערוכה באתר ולטקסט האוצרות: לחצו כאן
______
להזמנת סיורים, הדרכות אינטראקטיביות וסדנאות בהשראת התערוכה לקבוצות –
אילנה  בטל: 052-5324512 |  artgivathaviva@gmail.com

הוספת תגובה חדשה