דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

אורזים סלים באהבה לקראת פסח

במסגרת המיזם המשותף לתנועה הקיבוצית ולתנועת הקיבוץ הדתי יאספו מוצרי מזון יבש ותרומות כספיות בקיבוצים ברחבי הארץ לטובת אריזת סלי מזון ורכישת מנות מבושלות לחג הפסח עבור עמותת צדקה, בתי תמחוי, שורדי שואה, שוהות במקלטים לנשים מוכות ועוד
אורזים סלים באהבה לקראת פסח

הערבות ההדדית והדאגה החברתית לכך שכל מי שרוצה לקיים סדר פסח כהלכתו גם יוכל לקיימו מבחינה כלכלית הוא הבסיס ליוזמה "סלים באהבה", שהינו מיזם קהילתי משותף לתנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי. היוזמה החלה לפני כשלוש שנים, עם פרוץ מגיפת הקורונה שכפתה את ביטול סדרי פסח הקיבוציים המשותפים בהם נהגו לארח קיבוצים רבים משפחות ובודדים מעוטי יכולת או עריריים. הרעיון היה לייצר חלופה לכך בצורת תרומת סלי מזון יבש שיאפשרו לאלו שהתארחו בעבר בקיבוצים לקיים את חג הפסח כהלכתו, תוך שימוש במוצרים היבשים. 

במסגרת המיזם יאספו לקראת חג החירות תרומות של מוצרי מזון יבש ותרומות כספיות בקיבוצים ברחבי הארץ, והוא מאפשר כר רחב של התנדבות קהילתית לטובת קידום היוזמה, הן של ילדים וצעירים והן של מבוגרים. ניתן להתנדב במגוון תחומים: איסוף מוצרים יבשים, תרומה כספית, ארגון המארזים ואריזת הסלים, שינוע וחלוקה. בעזרת התרומות הללו יארזו סלי מזון ויירכשו מנות מבושלות עבור עמותות צדקה שמסייעות למשפחות מעוטות יכולת, בתי תמחוי, שורדי שואה, שוהות במקלטים לנשים מוכות ועוד.

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים, מרכזת מטעם התנועה הקיבוצית את הפעילות, והיא תסייע בחיבורים בין הקיבוצים שהתנדבו לתרום לנקודות אליהן יועברו התרומות, וכמו כן תחבר את המתנדבים לצרכים השונים. לדברי שיר "מאז ומתמיד היוו הקיבוצים דוגמא ומופת לעשייה חברתית משמעותית ותרומה לחברה הישראלית במגוון תחומים. לצערי, משנה לשנה אנו עדים לכך שהצרכים בשטח רק הולכים וגדלים ולכן יש ביקוש לכמות גדולה של סלי מזון ותרומות לחג על מנת שכמה שפחות אנשים יישארו ללא ארוחה בחג. נשמח לכמה שיותר מתנדבים".

מעוניינים להתנדב במיזם? הירשמו כאן: https://did.li/JrM5q

לפרטים נוספים - מוזמנים לפנות לשיר גורן: 053-4440534, shir@tkz.co.il

הוספת תגובה חדשה