דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

יאיר לפיד בכנס ההנהגות: "תקופת הקורונה הוכיחה שאי אפשר בלי שוק חקלאי מקומי"

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, פתח את כנס ההנהגות השמיני בברכה בוידאו. רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד שלומית שיחור-רייכמן שדיברה אחריו: "בעיני, הקיבוצים הם המקום הכי גבוה של קואופרציה. יש יותר ממיליארד ומאתיים מיליון אישה ואיש שחברים בקואופרציה בחו"ל, ולכל אחת ואחד מהם יש מה ללמוד מכם"

שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד פתח את כנס ההנהגות השמיני בברכה ששלח בוידאו ואמר בין היתר: "תקופת הקורונה הוכיחה שאי אפשר בלי שוק חקלאי מקומי. הקורונה היא תזכור לזה שהדבר היחיד שצפוי בעולם הוא שהכל בלתי צפוי. אז בתחום קריטי כמו חקלאות אנחנו חייבים לשמור על התוצר המקומי ועל החקלאים. ביטחון תזונתי הוא ביטחון לאומי. זו הסיבה שהיחס שלנו לחקלאות ולחקלאים שונה לגמרי מכל תחום כלכלי אחר. ישראל צריכה להיות מסוגלת לספק לעצמה את כל המזון שהיא זקוקה לו בכל רגע נתון. זו הסיבה שברפורמה בחקלאות התגייסנו לצדכם ודאגנו לזה שהיא לא תפגע בחקלאים. אם רוצים לטפל ביוקר המחיה שיטפלו ברשתות המזון או במחירי המים, אבל בחקלאים לא ניתן לפגוע".

עו"ד עמית יפרח
עו"ד עמית יפרח

לפיד הוסיף כי הדבר השני שהתנועה הקיבוצית גידלה השנה זו הממשלה החדשה: "זו הייתה פעם הראשונה שיצא לי לעבוד עם התנועה הקיבוצית כל כך מקרוב. לא ראיתי שמאל ולא ימין - ראיתי אנשים שאכפת להם מהמדינה ומוכנים להיאבק על דמותה וערכיה. מכל קיבוץ בארץ יצאו אנשים שאמרו לנו זה הבית שלנו, זו המדינה שלנו, באנו להילחם איתכם יחד על העתיד של הילדים שלנו. ככה יוצרים מחויבות. אתם מדברים בשפה של אכפתיות וחברות ושל ההבנה שכשיש דברים שגדולים מאיתנו, אנחנו צריכים להתחבר כדי לגרום להם לקרות. הפעילים שלנו בכל הארץ גילו את המאגר האנושי המדהים של התנועה הקיבוצית. הממשלה הזו צמחה מהאדמה שאתם טיפחתם. נוצר פה חיבור שלא הולך להתנתק - הוא אידיאולוגי, אישי, אנושי ומבוסס על הדבר הנכון, על ציונות לא צינית. אני רואה בכם ובקשר בינינו משהו חדש כמו פעם. אני מברך אותכם על הכנס הזה ומודה לכם על הקשר הזה. עוד נכונו לנו עלילות". 

עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים: "אנחנו נמצאים בתוך הרפורמה בחקלאות, אירוע חשוב מאוד לעתיד החקלאות. אני רוצה להודות לתנועה הקיבוצית ולמזכ"ל, ניר מאיר, החברות והשותפות לאורך כל הדרך עם הענפים של המשק המשפחתי. זה לא מובן מאליו ושנמשיך ככה לעוד הרבה שנים.

אנחנו בתנועת המושבים חוגגים 100 שנה למושב העובדים הראשון, ומקפידים בעיקר לשמור על תפקיד המשותף לנו ולקיבוצים שהוא שמירה על קרקעות המדינה וייצור ביטחון מזון על אזרחי ישראל והדורות הבאים".

פזית כהן חזות
פזית כהן חזות

פזית כהן חזות, מנכ"לית ביטוח חקלאי: "גם בתקופה מאתגרת זאת, הצלחנו לשמור על רמת שירות גבוהה במיוחד. בהקשר זה יש לציין שאנו מבטחים את מרבית הקיבוצים החברים באגודה, וזה לא מובן מאליו. 'ביטוח חקלאי' הוקמה לפני יותר משמונים שנים מתוך ערבות הדדית וזו לא רק סיסמה עבורנו, אלא אג'נדה שאנו פועלים על פיה. אנחנו מלווים את הקיבוצים באירועים קשים, כמו השריפה שהתחוללה בקיבוץ הראל, או נזקי מזג אוויר משמעותיים וטרור חקלאי. אלו אירועים מורכבים, אבל אנחנו עובדים ומתחדשים כדי שהביטוח שאנו מציעים יהיה תפור על פי מידותיכם וצרכיהם של הקיבוץ המשתנה. אנו משתנים יחד איתו כדי להמשיך ולהוביל את תחום הביטוח בקיבוצים, ולכן בשנים האחרונות אנו שמים דגש גם על ביטוחי הפרט. הקואופרציה והערבות ההדדית היא אבן דרך ובהחלט מוכיחה את עצמה, ולראייה חילקנו בשנה האחרונה 30 מיליון ש"ח דיבידנד, ובחמש שנים האחרונות למעלה מ-100 מליון. הקיבוצים שמבטחים את הנכסים שלהם, העיסקי והפרטי באמצעותנו נהנים מכסף שחוזר אליהם בצורת דיבידנד. אני רוצה להודות לכם הלקוחות והתנועה שאתם ממשיכים לתת בנו אמון, כבר 84 שנים".

רשמת האגודות השיתופיות, עו"ד שלומית שיחור-רייכמן: "בעיני הקיבוצים הם המקום הכי גבוה של קואופרציה ואני מאוד שמחה שאני יכולה להגיד את זה בפה מלא. אני מאוד מאמינה בחיים ביחד ואני חיה בישוב קהילתי.  אנשים שבוחרים לחיות ביחד, לעשות תרבות וחינוך ולהיות שותפים זה לזה – זה השיא של הקואופרציה. 

עו"ד שלומית שיחור-רייכמן. צילום: דנה בר-און
עו"ד שלומית שיחור-רייכמן

יש יותר ממיליארד ומאתיים מיליון אישה ואיש שחברים בקואופרציה בחו"ל, ולכל אחת ואחד מהם יש מה ללמוד מכם. אתם העבר של המדינה, ההווה של המדינה, והעתיד של המדינה הזאת.  

מאז כניסת השרה אורנה ברביבאי למשרד הכלכלה וכניסת סגן השרה, ח"כ יאיר גולן, אנחנו מרגישים שאנחנו בכיוון הנכון. אני לא רק רגולטורית, אלא רואה את עצמי כמי שמגדלת ומלווה אגודות שיתפויות, כי אני בטוחה שיש למדינה אינטרס חברתי וכלכלי שאתם תמשיכו ותתפתחו".

הוספת תגובה חדשה