דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

הצטרפו לקמפיין גיוס ההמונים לצורך השלמת הסרט התיעודי על קיבוץ סמר

‏‏‏‏הסרט התיעודי "כולם צ'יף אין אינדיאנים" מספר את סיפורו המיוחד של קיבוץ סמר - קהילה שונה ויוצאת דופן, המקיימת, מזה כמה עשורים, אלטרנטיבה שיתופית שמתנהלת בלי חוקים - את הדרך בה בחרו לחיות, את ההצלחות והאתגרים שלהם. לצורך השלמת שלבי ההפקה האחרונים, פנו יוצרי הסרט, אמיר הר-גיל (יקום) ואיתי קן-תור, לגיוס המונים

"וודסטוק נמשך 3 ימים ומספרים עליו 40 שנה. קיבוץ סמר זה סיפור שקיים 40 שנה ולא מספרים עליו כלל" (מיכאל ססלר)

ארבעים שנה לאחר שהקים עם חבריו קהילה ייחודית בערבה, חוזר הבמאי אמיר הר-גיל אל קיבוץ סמר אותו עזב כבר לפני עשרות שנים. אמיר מגיע בעקבות בנו שמתנדב שם בשנת שירות ומופתע לגלות שהכללים התמימים והבלתי הגיוניים שהמציאו הוא וחבריו הצעירים עדיין מחזיקים מעמד. קהילה שבה חשבון הבנק משותף למעל 100 חברים וכל אחד רשאי להוציא מהחשבון כמה שהוא מחליט, על פי צו מצפונו. קהילה בה כל אחד מחליט היכן לעבוד, כמה שעות, כמה חופש ייקח על חשבון הקיבוץ ולאן ייסע וכמה חדרים יבנה בביתו… והקופה משותפת. לצאת לשנה עם כל המשפחה להודו, עם כרטיס האשראי של הקהילה – לך על זה. וכך כבר מעל 40 שנים. אין מקום דומה לזה בכל העולם.

הסרט מנסה להבין ‏‏‏‏האם קהילת סמר היא אירוע חריג ויוצא דופן, או שאולי מצפון אישי, אחריות קהילתית וערבות הדדית יכולים להתקיים מרצונם החופשי של האנשים גם לאורך הדורות? מה מלמד אותנו סמר על הקיבוץ ועל הקואופרציה?

לחצו כאן לתמיכה בהפקת הסרט בפרויקט גיוס ההמונים שפתחו היוצרים

הוספת תגובה חדשה