דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

האקתון חדשנות כנרת 2021 - חושבים על כל טיפה

כ- 150 איש ואישה ממובילי תעשיית המים בישראל השתתפו בהאקתון כנרת במטרה למצוא פתרונות לאתגרים שיחסכו מיליוני שקלים ובזבוז של מילוני קו"ב מים בשנה

האקתון חדשנות כנרת 2021, אירוע החדשנות הגדול ביותר לתעשייה בצפון, התקיים בשבוע הקודם כחלק מאירועי "שבוע המים של ישראל" במרכז החדשנות במכללה האקדמית כנרת ובשיתוף "קהילת החדשנות במים WaterEdge.IL'  שקמה ביוזמת משרד הכלכלה והתעשייה, רשות המים, רשות החדשנות ומכללת כנרת. זו השנה השלישית לקיום ההאקתון לתעשייה הישראלית, כאשר השנה הוא בסימן טכנולוגיות מים.

בהאקתון השנה השתתפו כ-150 משתתפים בקבוצות של מדענים, סטודנטים, חוקרים, תעשיינים, אנשי יחידות טכנולוגיות בצה"ל וסטארטאפיסטים במטרה למצוא פתרונות יצירתיים לאתגרים שהציגו החברות המשתתפות, כאשר כ- 20 מנטורים, מומחים מהטובים בעולם, ליוו את הצוותים למציאת פתרונות מעשיים שניתן להמשיך את פיתוחם בתעשייה לאחר האירוע.

בפרס הראשון זכתה קבוצה שפיתחה פתרון עבור אגודת המים בעמק הירדן שביקשה לבחון אם ניתן לדגום ולנטר מי שתייה בזמן אמת. הפתרון שנמצא מבוסס על חיבור בין רובוטיקה לעולם הביולוגיה ויאפשר את ניטור החיידקים במי השתייה בתוך שעה במקום 24 שעות כיום. הפתרון ימנע המתנה של שבועות בין הבדיקות וישפיע על בריאות הציבור ובטיחות איכות המים, לדוגמא איתור התראה כנגד תקיפת סייבר ממדינות אויב כפי שהתרחשה השנה יותר מפעם אחת.

בין הפתרונות לאתגרים שהוצגו בהאקתון - צ'יפ חכם שיתחבר לבקבוק או לכוס רב פעמית ויעביר מידע לבר מים חכם למזיגה בהתאמה אישית ויפחית שימוש בחד"פ, פיתוח מערכת לאיתור נזילות סמויות של צינורות שמובילים מים בישראל, שעשוי לחסוך מיליוני ₪ בשנה (עלות נזילה ממוצעת בין 45,000-50,000 ₪, שמבזבזת 8760 קו"ב מים, צריכה שנתית של 35 אנשים), פיתוח מערכת שיודעת לאמוד את כמות ההשקיה של צמחים בחלקה חקלאית שחוסכת השקיית יתר ובזבוז של כ-360,000 ש"ח בשנה כתוצאה מהשקיית יתר,
מערכת שיודעת לנטר ולשפר את איכות המים בזמן אמת ולאתר תקלות באיכות המים.

בהאקתון שפטו בין השאר דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות, אלעד שמיר, מנכ"ל מרכז כנרת לחדשנות, גיורא שחם, יו"ר רשות המים, גיל לין, מנכ"ל התעשייה הקיבוצית, דודי בלסר, מנהל יחידת החדשנות במקורות ומומחים נוספים ממגוון תחומים, כגון: IOT, פולימרים, תהליכים ועוד.

ינון אלרעי, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה בכנס: "קהילות חדשנות מאפשרות חיבור של ידע ויכולות וההאקתון מגלם את מהות קהילת WaterEdge.IL  : שחקנים מכל האקוסיסטם של תחום המים- יזמים, אקדמיה, ממשלה ומגזר שלישי, נפגשים ויוצרים סיעור מוחות שמוביל לחילופי ידע ולפריצות דרך. כשאתגרים פוגשים פתרונות התוצאה תהיה הטמעת טכנולוגיות חדשניות בחברות התעשייה שידחפו את סקטור המים קדימה, יתרמו לפיתוח הצפון, ייצרו עוד מקומות עבודה ויחזקו את התעשייה הישראלית".

שחף יוסף, מנהלת הכשרות ואירועי חדשנות, מרכז חדשנות כנרת: "ההאקתון השנתי הפך לפסטיבל חדשנות של ממש, מושך אליו ומפגיש בין אנשים מכל התחומים למען מטרה חשובה- פיצוח אתגרים אמיתיים מהתעשייה, עם פתרונות שייצרו אימפקט משמעותי ואף בינלאומי. מעבר לפתרונות החדשניים, נוצרות הזדמנויות מבורכות, כמו למידה של מתודולוגיית חדשנות פתוחה, נטוורקינג, מציאת עבודה רלוונטית והתנסות מעשית בהשפעה ממשית."

במסגרת "שבוע המים של ישראל" יתקיימו גם "כנס כנרת ה-7 לחדשנות והנדסת מים"  שיפגיש את תעשיית המים לראשונה מאז הקורונה ב 8.12 בבית גבריאל וישלב יריד תעסוקה פתוח.

הוספת תגובה חדשה