דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content_top

מרכז הדרכה "שבילים"
"שבילים" - ארגון מערכות החינוך החברתי-קהילתי

content

מתודות לחברת הילדים – ראש השנה

ראש השנה
מחלקת נוער עמק חפר
  • מניפת האיחולים – כל המשתתפים יושבים במעגל ולכל אחד דף אשר בראשו הוא כותב את שמו. בהוראת המדריך המשתתפים מעבירים את הדף שלהם למי שיושב לימינם ועל הדף החדש שקיבלו לידיהם עליהם לכתוב איחול לשנה החדשה כך חוזר חלילה עד אשר הדף המקורי הגיע לידיו של האדם ששמו כתוב בראשו.

 

  • חבילה עוברת – יש להכין חבילה של עיתונים (שכבה על שכבה), כאשר על כל שכבת עיתון מודבקת משימה, הקשורה בראש השנה. החניך מקבל את החבילה, מבצע את המשימה ומעביר את החבילה לחניך המתאים על פי ההוראות. דוגמא למשימות: אחל ברכה לשנה החדשה לחבר שיושב מימינך, ספר על ציפייה מהשנה החדשה מחבריך לקבוצה, ספר על מסורות במשפחתך בחג, ספר על ציפייה מהשנה מהמדריך, משהו שאתה רוצה מלהשתפר בו ועוד.

 

  • בינגו מנהגים וסממני החג - על מנת לבצע הכרות ראשונית עם המושגים הקשורים בראש השנה נשחק משחק בינגו משוכלל. כל קבוצה תקבל לוח בינגו של 3 על 3. על מנת לנצח תצטרך הקבוצה להשיג לוח מנוקב במלואו ו5 נקודות. כיצד תצבור נקודות? לאחר שהמדריך ישלוף פתק עם סממן החג לדוגמא: תפוח בדבש. ישאל המדריך שאלה קבוצה שתענה נכונה תקבל נקודה. שאלות לדוגמא: באיזה ספר בתנ"ך מצווה על מצוות תשליך? (מיכה), מדוע אוכלים דווקא את ראשו של הדג? (שנהיה לראש ולא לזנב). מדוע נהוג לאכול תפוח בדבש? (שנה מתוקה), מדוע נוהגים באכילת רימון? (שירבו זכויותינו כגרגירי הרימון).

 

  • קיר ברכות - כולם כותבים ברכות שנה טובה. את הברכות תולים על לוח מודעות מרכזי במושב/קיבוץ.

 

  • תיבת ברכות - לבקש מההורים שכל אחד יכתוב ברכת שנה טובה לילדו. את הברכות, ההורים שמים בתיבה ריקה בחדר אוכל או במקום מרכזי אחר. בסדר ראש השנה פותחים את התיבה וכל ילד מקבל את הברכה ממשפחתו...

 

  • עץ משאלות - אפשר מקרטון ביצוע להכין את הגזע של העץ ואת הענפים, לאחר מכן לצבוע ולהכין עלים מסול בכל מיני צבעים. לאחר מכן, כל ילד כותב על פתק קטן, מה הוא מאחל לעצמו/שאיפות וכו... מגלגלים את הפתקים וקושרים בחוט תפירה כל פתק בנפרד ולבסוף מחברים את הפתקים בעזרת חוט ומחט לעלים מסול... כדאי לחשוב על מקום טוב, בו העץ יהיה מוצג כל השנה... בסוף השנה פותחים את הפתקים ושואלים, האם השגנו את שרצינו/איחלנו לעצמנו?/לאחרים?

 

לפעילויות נוספות לראש השנה - לחצו כאן

כזה ראה וחדש
חגים ומועדים
סיווג חומרים לחגים
האם הפעילות עזרה לי?

הוספת תגובה חדשה