דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

עו"ד שלומית שיחור-רייכמן נבחרה פה אחד לתפקיד רשמת האגודות השיתופיות

שר הכלכלה והתעשייה, ח"כ עמיר פרץ (העבודה) אימץ את החלטת ועדת האיתור ומינה לתפקיד רשמת האגודות השיתופיות את עו"ד שלומית שיחור-רייכמן – האישה הראשונה לאייש תפקיד זה. עו"ד שלומית שיחור-רייכמן, הומלצה לתפקיד על ידי הוועדה מתוך 60 מועמדות ומועמדים
עו"ד שלומית שיחור-רייכמן. צילום: פרטי
עו"ד שלומית שיחור-רייכמן. צילום: פרטי

שיחור-רייכמן תחליף עם כניסתה לתפקיד, את עו"ד נעמה קאופמן-פס, המשנה למנכ"ל משרד הכלכלה, אשר כיהנה בתפקיד בשנה האחרונה כממלאת מקום לאחר פרישתו של עו"ד מירון הכהן, בנוסף על תפקידה.

עו"ד שלומית שיחור-רייכמן, שימשה עד לאחרונה כמנהלת האגודה השיתופית והוועד המקומי שמשית בעמק יזרעאל. בעברה שימשה כעו"ד עצמאית וכפרקליטת איו"ש ואזח"ע בתביעה הצבאית. לשיחור-רייכמן תואר ראשון ושני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב.

השר עמיר פרץ אמר לאחר הבחירה: "החלטתי לאמץ את המלצת וועדת האיתור שבחרה את עו"ד שלומית שיחור-רייכמן לרשמת האגודות השיתופיות. אני סמוך ובטוח שהיא תפעל ברגישות ונחישות באתגרים הרבים הנמצאים על שולחנה ,כדי לחזק את האגודות השיתופיות שהן מאבני היסוד של הכלכלה והחברה הישראלית. אני מאחל לה הצלחה בתפקידה החדש"

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר  איחל לעו"ד שיחור-רייכמן הצלחה בתפקיד החדש ואמר כי הוא מצפה לשיתוף הפעולה והעבודה המשותפת. מאיר ביקש להודות מקרב לב לעו"ד נעמה קאופמן-פס על המחוייבות והיחס המכבד שנתנה בתקופת כהונתה הקצרה.

רשם האגודות השיתופיות משמש רגולטור של האגודות השיתופיות ועומד בראש האגף לאיגוד שיתופי במשרד הכלכלה. הרשם פועל מכוח פקודת האגודות השיתופיות ותקנותיה, אשר מקנות לו סמכויות מסוגים שונים, לרבות סמכויות שיפוטיות ורגולטוריות. לחלק מהצווים וההחלטות המוצאים על ידי הרשם במסגרת הסמכות השיפוטית שלו תוקף של החלטות בית משפט מחוזי. בנוסף לחקיקה כוללים דיני האגודות השיתופיות גם פסיקה מגוונת של בתי המשפט ושל הרשם, שהצטברה עם השנים ומנחה את האגף בהפעלת סמכויותיו ושירותיו.

 

הוספת תגובה חדשה