דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

17,000 מנות וסלי מזון בושלו בקיבוצים וחולקו למשפחות ומסגרות רווחה לפני ראש השנה

בעשרות קיבוצים של התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי בושלו לקראת החג יותר מ-12,000 מנות לארוחות ראש השנה במסגרת מיזם "מבשלים באהבה", אליהם נוספו אלפי סלי מזון של אוכל. כל אלו נתרמו לניצולי שואה, מקלטים לנשים מוכות ונפגעות אלימות, בתי תמחוי, פנימיות, עריריים, משפחות נזקקות ומסגרות נוספות אשר זקוקות לסיוע
נערי קיבוץ כבר המכבי עוזרים לארוז את המזון שבושל לתרומה. צילום: מורן גרנות
נערי קיבוץ כבר המכבי עוזרים לארוז את המזון שבושל לתרומה. צילום: מורן גרנות

הרעיון שעמד מאחורי המיזם היה שכמה שיותר חברים, חברות וקיבוצים יתנדבו להכין מזון מבושל מסוג אחד לפי בחירתם ובהתאם ליכולתם. המתנדבים הכינו מגוון רחב של מנות מבושלות, כגון: עופות, קציצות, ירקות מבושלים, פסטה, תפוחי אדמה, אורז ועוד.  בחלק מהקיבוצים נרתמו המטבחים הקיבוציים להכנת מאות מנות לתרומה.

שיר גורן, רכזת צוותי מעורבות חברתית בקיבוצים מטעם התנועה הקיבוצית, מסכמת את הפרויקט מרגש: "אנו רואים במיזם "מבשלים באהבה" הזדמנות אמיתית וכנה לתרומה משמעותית לחברה הישראלית. מרגש לפגוש כל כך הרבה אנשים טובים, הנכונים להתגייס למיזם ולבשל מכל הלב עבור האחר. ההתרגשות עולה כל פעם מחדש עם הצטרפותם של קיבוצים נוספים למיזם, ויותר מכך מרגש לראות כיצד קיבוצים שתרמו מזון בשנה שעברה, ממשיכים להתנדב במיזם גם השנה ולשמור על קשר רציף ותרומה במהלך השנה למסגרות להן תרמו במיזם. אני קוראת לקיבוצים נוספים להצטרף למיזם בשנים הבאות, ומודה מקרב לב לאלו שהצטרפו ותורמים מכל הלב".

עפרי רביב, ראש אגף צעירים ומעורבות בחברה בתנועה הקיבוצית: "זוהי השנה השנייה של "מבשלים באהבה" ושרשרת הנתינה יותר מהכפילה את עצמה השנה. אנחנו מודים מקרב לב לכל התורמים, קיבוצים וחברים כאחד. זהו כוחה של תנועה וקהילה במיטבה שנתינה היא לחם חוקה. בברכת חזק חזק ונתחזק".

עדי שגיא, מנהל צמיחה, מעורבות חברתית ובתים לחיים בקיבוץ הדתי: ""פותח את ידך ומשביע לכל חי רצון": בחודש האחרון זכינו לקחת חלק במבצע מדהים בהובלת אגף צעירים ומעורבות בחברה של התנועה הקיבוצית והקיבוץ הדתי. היה מרגש מאד לראות קהילות שלמות שבחרו לקחת חלק ולבשל מזון לחד לאלו הזקוקים לכך. חלק מהם ממש בישלו בבית ובחדרי האוכל, וחלק אחר בחר לתרום כסף שאותו אנו מעבירים לקייטרינג שבו מבשלים עוד מנות. מרגש לפגוש את עם ישראל וחברי הקיבוצים הרבים שפתחו את ליבם לרווחה ונרתמו למבצע. בחלק מהקיבוצים זה התנהל ממש בצורה של מבצע קהילתי - אנשים קנו מוצרים ובישלו יחד, ולאחר מכן נסעו יחדיו להביא את המזון הארוז לבתי האזרחים והמוסדות".

הוספת תגובה חדשה