דילוג לתוכן העיקרי
fw_before_content
content

תערוכה חדשה בגלריה בבארי: מור רימר - באישון ליל / In the Dead of Night

ביום שישי 2.7, בשעה 10:00, תפתח בגלריה בבארי תערוכת היחיד של מור רימר - "באישון ליל". ביצירתה עוסקת מור רימר בשימור ומחיקה, בשעת הלילה והחלום, בסטאטיות של השינה, במרחב המרוקן מאדם והמאובן, ובמבט על אז והיום בקיבוץ שגדלה בו
תערוכה חדשה בגלריה בבארי: מור רימר - באישון ליל / In the Dead of Night

מור רימר, בת קיבוץ אורים שהיה אחד מאחת עשרה הנקודות שעלו להתיישבות במוצאי יום הכיפורים 1946, עוסקת בשינויי הזמן בקיבוץ מנקודת מבטה, ומבקשת ליצור חוויה של שיטוט לילי במרחבי המקום. העלייה להתיישבות בן לילה מוארת באור של חלוציות ואידיאולוגיה: החלוצים עלו למקום צחיח ונגבי, למקום ריק. היום, המקום הוא גן עדן פורח אך האנשים שהקימו אותו אינם עוד וכך גם הערכים והאידיאולוגיה מזמן אינם העיקר.

עבודותיה הן כמו שיטוט במרחב הזמן בין אז לעכשיו. היא עובדת בעקבות צילומי ארכיון מהעלייה להתיישבות: שתילות ראשונות, צריפים ראשונים במרחב הפתוח, הנקי של צפון הנגב. הפרטים מהתצלומים משתלבים לציור רחב המתפרש על 9 מטר ונוצר מרחב חדש, שכמו בתחריטים הוא חסר קו אופק. הרקע מושחר לעומת הצבעוניות העזה של האובייקטים. מזכיר תפאורה וגם חוזר ומזכיר את תחילת ההתיישבות, ואת הראשוניות של הנוף. 

בתחריטים היא עוסקת בדימויים שצילמה מרחבי הקיבוץ בו גדלה - התשתית קיימת, המדרכות, המבנים המרכזיים עומדים, עצים וצמחיה פורחת, אך המדרכות ריקות מאדם. הטקסטורות הנוצרות בתחריט כמו מאבנות הכל, מבנים וצומח כאחד. תחושת חלל אינסופי, ללא קו אופק.  בציור הרחב נוצרת הפשטה וצמצום  והמרחב חוזר להיות ראשוני, מינימליסטי, דומם. לתוך הציור היא משאילה מהפעולות שבתהליכי העבודה בתחריט: כיסוי והגנה על לוח המתכת לפני החשיפה לחומצה. הדימויים שעולים בכיסוי הלוח (בתהליך העבודה בתחריט) משמשים לשימור (מפני החומצה המכלה את החומר, מפני שינוי) ומבחינה ויזואלית נוצרת מעין מחיקה של הדימוי. גם בתצלום המטופל קיימת פעולת המחיקה לעומת ההדגשה של פרטים בו. 

ציור מתוך התערוכה "באישון לילה"
ציור מתוך התערוכה "באישון לילה"


אוצרת: ד"ר זיוה ילין, סיוע באוצרות והפקה: סופי ברזון מקאי

פתיחה: שישי 2.7, בשעה 10:00
נעילה: 31.7 
שיח גלריה בהשתתפות האמנית: 10.7, בשעה 13:00

למידע נוסף על התערוכה והגלריה: לחצו כאן או כאן

שעות פתיחת הגלריה

רביעי: 9:00-13:00
חמישי: 9:00-13:00
שישי: 9:00-13:00
שבת: 10:00-14:00

הוספת תגובה חדשה